טוען...

פסק דין מתאריך 11/11/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג

יסכה רוטנברג11/11/2012

בפני

כב' השופטת יסכה רוטנברג

תובע

סטפן פוקס

נגד

נתבעות

1.אורית דרורי

2.שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

התביעה יסודה בנזקים שנגרמו לרכב התובע בתאונה נשוא התביעה, בה היו מעורבים שני כלי רכב. אין מחלוקת כי התאונה אירעה שעה ששני הרכבים המעורבים פנו שמאלה; המחלוקת היא לגבי מיקום הרכבים בכביש, ולגבי נסיבות הפגיעה.

העידו בפני שני הנהגים בשני הרכבים המעורבים, ונוסע ברכב התובע.

התובע העיד כי הוא נהג רכבו בכביש ז'בוטינסקי לכיוון פתח תקווה, והחל לפנות שמאלה מהנתיב הימני מבין שני הנתיבים המאפשרים פנייה שמאלה. מימינו היו עוד מספר נתיבים המאפשרים נסיעה ישרה. לפתע, וכאשר הרכב היה עוד במהלך הפנייה, הגיח משמאלו רכב הנתבעות שחתך את נתיב נסיעתו. הוא בלם רכבו, אך לא הצליח למנוע את הפגיעה. עדות דומה העיד בנו של התובע, שישב לצידו.

נהגת רכב הנתבעות העידה שהיא פנתה שמאלה מהנתיב הימני מבין שני הנתיבים הפונים שמאלה, היינו אותו הנתיב בו נסע רכב התובע. לפתע חתך את נתיב נסיעתה רכב צד ג' שנסע בנתיב השמאלי. היא בלמה רכבה מיידית ורכב אחר, הוא רכב התובע, פגע ברכבה מאחור.

בחנתי את העדויות ואת תמונות הנזק. הגעתי למסקנה שיש להעדיף את גרסת התובע. הטעם העיקרי לכך הוא שמקומי הנזק ברכב התובע אינם מתיישבים עם גרסת הנתבעות. מיקומי הנזק ברכב התובע מעידים על פגיעה בצד השמאלי קדמי, לרבות הדלת השמאלית קדמית. פגיעה זו אינה מתיישבת עם טענת נהגת רכב הנתבעות לפיה רכב התובע פגע ברכבה מאחור. פגיעה זו תואמת לגרסת התובע, בדבר סטייה מפתיעה של רכב הנתבעות, מנתיב שמאלי לנתיב ימני. ואכן, בטופס ההודעה מטעם נהגת רכב הנתבעות נכתב שרכב התובע נפגע מלפנים. לא כך עולה מתמונות הנזק ומחוות דעת השמאי. זאת ועוד. הן התובע והן בנו העידו כי רכב הנתבעות חסם במפתיע את נתיב נסיעתם. אם, כטענת נהגת רכב הנתבעות, רכבה היה לפני רכב התובע, לא ברור מדוע הופתעו התובע ובנו.

לאור האמור אני מקבלת את גרסת התובע לפיה רכב הנתבעות חתך במפתיע את נתיב נסיעתו. עם זאת, בהתחשב במיקומי הנזק, היינו כי רכב הנתבעות נפגע בפינה האחורית ימנית, ובהתחשב בעדות בנו של התובע, ממנה עולה שהוא הבחין ברכב הנתבעות הסוטה לנתיב נסיעתם לפני אביו הנהג, אני מייחסת לתובע אשם תורם בשיעור של 25%. למען הסר ספק, אין באשם תורם זה, כדי לבסס עילה לתביעה שכנגד.

לאור האמור אני מחייבת את הנתבעות, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובע סך של 5,833 ₪ צמוד ונושא ריבית מיום 13.04.10 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר העד בסך 250 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,200 ₪. התשלום יבוצע בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתן היום, כ"ו חשון תשע"ג, 11 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

;

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/11/2012 פסק דין מתאריך 11/11/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סטפן פוקס דב שמואלי
נתבע 1 אורית דרורי משה מצליח
נתבע 2 שירביט חברה לביטוח בע"מ משה מצליח