טוען...

החלטה מתאריך 30/10/12 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי30/10/2012

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

איגור טננבאום

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד קוטלובסקי

הנאשם בעצמו וב"כ עו"ד אילון

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

בהמשך להסדר שהוצג ב- 5/7 ולאור התסקיר שהתקבל, נעתור במשותף להארכת מאסר מותנה בן 10 חודשים, של"צ בהיקף של 400 שעות, מבחן לשנה ופסילת רישיון נהיגה בפועל ועל תנאי.

ב"כ הנאשם:

מאשר.

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 89, הודה והורשע בשני תיקים, שניהם עניינם החזקת סם, כאשר באחד מהם התווספה עבירה של סחר בסם מסוכן. מדובר במועדים שונים במהלך שנת 2010.

הנסיבות, המשקעים, מפורטים בכתבי האישום ומונחים בפני בית המשפט. אפתח ואומר שעבירות של סמים בפרט כאשר מדובר בסחר בסם הן עבירות חמורות, לא אחת עמדו ערכאות השיפוט השונות על הצורך להוקיע מבצעי עבירות אלו, על הסיכון הרב הנשקף לציבור בגין עבירות אלו, הפגיעה האפשרית בציבור, הדברים ברורים וידועים ומוכרים. הנאשם שבפנינו עומד היום לדין בפעם השניה בחייו כאשר בעברו הרשעה אחת קודמת בגין עבירות של סמים, סחר והפרת הוראה חוקית. גיליון הרשעות – ע/1, מאסר על תנאי ע/2.

מדובר בעבירות משנת 2008 אשר בגינן נשפט ב- 2009 לתקופת מבחן , מאסר בפועל ומאסר מותנה שהיום הוא בר הפעלה.

בעניינו של הנאשם התקבל תסקיר מטעם שירות המבחן כאשר בסופו של יום התסקיר עומד על יציבות, על שיתוף פעולה, על נקיון מסמים, קשר פרטני מוצלח, מטפליו הביעו סיפוק ממצבו ובהתאם בא שירות המבחן בהמלצה של הארכת המאסר המותנה ושל"צ בהיקף אשר ייקבע ע"י ביהמ"ש, במקרה זה ע"י הצדדים. אני מוכרחה לציין שבקריאת גזר הדין המאסר המותנה, אנו למדים גם על הליך טיפולי שעבר הנאשם ועל נסיבות אשר פורטו בפני ביהמ"ש, שהוא בבית חוסן ועוד. כאשר במובן זה שקוראים את גזר הדין ובהתחשב בחומרת העבירות ראוי היה לעתור לענישה מחמירה יותר. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בעבירות יחסית ישנות, עבירה בסחר משנת 2009, נדמה שהמבחן האמיתי בעניינו של הנאשם הוא גם בכך שמאז לא נפתחו תיקים נוספים, מדובר בנאשם שגילו צעיר, התסקיר שהתקבל חיובי ונדמה שבנסיבות אלו ראוי לסטות מהעמדה המקובלת במקרים שכאלו ולתת הזדמנות נוספת להארכת התנאי, כמובן שאם הנאשם יחטא שוב בעבירות אלו המאסר המותנה יהיה חב הפעלה ואני כולי תקווה שהנאשם ילמד וישכיל לנצל את ההזדמנות שניתנה לו. אבקש להורות על השמדת הסמים.

ב"כ הנאשם:

אני מודה לחברי בתביעה שבמהלך הזמן שקדם לדיון ישבתי איתם ובהחלט היתה ניכרת התלבטות אמיתית ואני שמח שהם אכן הגיעו איתי יחד להסכמות.

בנוסף אני מבקש לציין שמדובר במי שעבר הליך שיקום ארוך, הליך שיקום מוצלח ביותר, אכן ציינה חברתי שבאמת לפני כ- 4 שנים היה הליך דומה אבל בחלוף 4 שנים אכן מדובר באדם בוגר ואחראי יותר, אני מציין את הרצינות שהוא הפגין בעבודה במהלך השנתיים שאנו בקשר מאז פתיחת ההליך נגדו, מתמיד בעבודה ועתיד להצטרף לקבוצה שבסופה הוא יקבל תעודה של לימודים של מי שרשאי לעסוק בקבלנות שיפוצים. יש נכונות מבחינתו והוא אכן לקח עצמו בידים ועבר הליך שיקום מוצלח והוא עתיד להיות בתקופת מבחן. למעשה ניתנת לו הזדמנות שניה. גם העונש הנוסף שהוא עונש משמעותי של 400 שעות של"צ גם הוא אמור להוות עבורו סימן שהדברים לא כל כך פשוטים והוא אמור לתת את הדין על העבירות המיחסות לו. היתה מונחת חרב חדה על צווארו והוא השכיל להשתמש במאמצים שלו בצורת שיקום. מבקש לכבד את ההסדר.

לעניין השלילה, אבקש מבית המשפט גם לאור העובדה שישנם רכיבי ענישה נוספים להסתפק בתקופה מינימלית של שלילה.

הנאשם:

מצטער על מה שעשיתי ומקווה שתתחשבו בי.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשני כתבי האישום שבכותרת המכילים שלושה אישומים בעבירות סמים. מעובדות כתבי האישום עולה כי בחודש 10/09 סחר הנאשם בסם מסוכן בכך שמכר לאחר מנה של סם מסוג חשיש בתמורה ל- 50 ₪. בינואר 2010 החזיק בביתו 16 גרם חשיש לשימוש עצמי וביוני 2010 נתפס כשברשותו כמות מזערית של סם מסוג חשיש.

עיון בגיליון ההרשעות הקודמות של הנאשם מגלה כי בחודש ינואר 2009 נדון בין היתר בגין שתי עבירות של סחר בסמים ונגזר עליו עונש מאסר למשך 5 חודשים אשר רוצה בעבודות שירות. באותה הזדמנות הוטלו גם עונשים נלווים בדמות קנס, מבחן ומאסר על תנאי למשך 10 חודשים אשר הינו בר הפעלה במסגרת ההליך שבפני. הנה כי כן מדובר בהרשעתו השניה של הנאשם בתוך פרק זמן קצר יחסית בעבירה של סחר בסמים. בנסיבות מעין אלה מתבקש מענה עונשי ממשי ובנסיבות רגילות אין מנוס מהפעלת מאסר מותנה והשתת מאסר נוסף במצטבר.

במקרה זה גובש הסדר במסגרתו עותרים ב"כ הצדדים במשותף לחרוג מהענישה הנוהגת ולנהוג כלפי הנאשם באופן מתון ע"י הארכת המאסר המותנה והטלת של"צ, פסילה ומבחן. עמדה זו התגבשה בעקבות קבלת תסקירים מטעם שירות המבחן אשר עקבו אחר ההליך הטיפולי שעבר הנאשם בחודשים האחרונים. התסקירים מפרטים את תולדות חייו של הנאשם ומתייחסים לניסיון קודם להתנתק מתחום הסמים, ניסיון אשר לא צלח. אף על פי כן לא אמר הנאשם נואש ומזה למעלה מחצי שנה שהוא משולב בהליך טיפולי משמעותי במסגרת בית חוסן. הנאשם משתף פעולה ומציג נקיון מוחלט מסמים. על רקע זה המליץ שירות המבחן להאריך את התנאי ולהמנע משליחתו למאסר.

לנתונים שהציג שירות המבחן יש להוסיף את העובדה כי מדובר בבחור צעיר אשר ביצע את העבירות בסביבות גיל 20. בשנים שחלפו מאז עבר הליך של התבגרות ושינוי ולא נפתחו לחובתו תיקים נוספים. הנאשם הודה וחסך זמן ציבורי ניכר. ההליך הטיפולי נושא פרי. בנסיבות אלה ובהתחשב בכך שהצדדים מציעים גם מרכיבי ענישה קונקרטיים ומשמעותיים ההסדר סביר ועל כן אכבדו.

אשר על כן הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. אני מורה על חידוש תוקפו של מאסר מותנה בן 10 חודשים אשר הושת על הנאשם במסגרת תיק פלילי 3659/08 בבית משפט השלום בנתניה וזאת למשך שנתיים מהיום.

2. הנאשם יבצע של"צ בהיקף של 400 שעות בהתאם לתוכנית שתגובש עבורו בשירות המבחן ותועבר לאישורי בתוך 30 יום. על הנאשם להשלים ביצוע העבודות בתוך 15 חודשים ממועד אישור התוכנית ואם לא יעשה כן עשוי בית המשפט להתבקש לדון בעניינו ואף לגזור את דינו מחדש.

3. ניתן בזאת צו מבחן בעניינו של הנאשם למשך שנה. לא יעמוד הנאשם בתנאי הצו עשוי בית המשפט להתבקש לדון בעניינו ולגזור את דינו מחדש.

4. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך 6 חודשים בפועל. מאחר ולדברי הנאשם הוא בלתי מורשה לנהיגה ומעולם לא החזיק ברישיון הרי שאין צורך בהפקדה והפסילה תחל היום.

5. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך 6 חודשים וזאת על תנאי למשך שנתיים, כאשר התנאי הוא שלא יעבור כל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים.

הסם יושמד.

המזכירות תסרוק את המוצגים ע/1, ע/2.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ד חשון תשע"ג, 30/10/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/10/2012 החלטה מתאריך 30/10/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
30/10/2012 החלטה מתאריך 30/10/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 איגור טננבאום אברהם אילון