טוען...

גזר דין מתאריך 23/10/12 שניתנה ע"י חנה מרים לומפ

חנה מרים לומפ23/10/2012

בפני

כב' השופטת חנה מרים לומפ

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

בנימין בביוף

הנאשמים

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד יובל קדר

הנאשם וב"כ עו"ד יהודה פריד

גזר דין

1. הנאשם הורשע ביום 10.2.11 בעקבות הסדר טיעון בכך שביום 15.2.09 סמוך לשעה 15:30 עשה הנאשם מעשה מגונה בקטין יליד 1996. הקטין המתין לחברו, הנאשם קרא לו ומשזה סירב לבוא, רדף אחריו תפס וגרר אותו. הנאשם הפיל את המתלונן לרצפה נסה להוריד את מכנסיו ונגע באיבר מינו ובישבנו וזאת מעל לבגדיו. בהמשך חנק את המתלונן ושב ונגע באיבר מינו.

2. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי המאשימה תעתור לעונש של מאסר בפועל של 10 חודשים בעוד שב"כ הנאשם חופשי בטיעוניו.

3. ב"כ המאשימה הדגישה בטיעוניה את חומרת העבירה, שכן המתלונן היה צעיר לימים והמעשים בוצעו בכח בידי הנאשם שהיה זר לו. כמו כן הדגישה את הנזק הנפשי שנגרם לקטין, את ההשלכות הלימודיות והחברתיות שנגרמו לו והפחד כתוצאה מהטראומה הקשה אותה עבר.

כמו כן ציינה כי עדיין נשקפת מהנאשם מסוכנות ניכרת שכן רמת מסוכנותו בינונית ולטווח הארוך בהעדר טיפול צפויה ממנו מסוכנות גבוהה ולפיכך יש צורך להגן על הציבור מפני הנאשם וזאת על ידי הרחקתו מהחברה. המאשימה ביקשה להטיל על הנאשם עונש של 10 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן.

4. ב"כ הנאשם הדגיש את הדרך הארוכה אותה עבר הנאשם במסגרת הליך זה. במשך 4 שנים מאז ביצוע העבירה עבר הנאשם טיפול אינטנסיבי הן מיוזמתו הפרטית והן באמצעות שירות המבחן. ב"כ הנאשם ציין כי רמת מסוכנותו של הנאשם פחתה בעקבות הטיפול מרמה בינונית גבוהה לרמה בינונית והכל אחרי תקופת טיפול לא ארוכה.

עוד הדגיש ב"כ הנאשם כי הנאשם נפגע מינית בעצמו וכי עשה את המעשים בהיותו בן 19 על סף קטינות ומדובר במעידתו היחידה בפלילים. לדבריו הנאשם עומד להינשא ולפתוח פרק חדש בחייו.

לפיכך ביקש ב"כ הנאשם להשית על הנאשם עונש של שירות לתועלת הציבור או למצער עבודות שירות לתקופה קצרה.

5. הנאשם הביע חרטה מעומק הלב על מעשיו, שפך את ליבו בפניי ותיאר את הטיפול וכוחות הנפש שנצרך כדי לעבור אותו. הנאשם מסר כי שהה במעצר למשך 21 יום ובהמשך שהה במעצר בית מלא למשך כשנה וחצי ועד היום נמצא במעצר בית חלקי.

הנאשם הקדיש בכל שבוע זמן ניכר לצורך טיפול הן במסגרת שירות המבחן והן במסגרת טיפולית פרטית. הנאשם סיפר כי בנה את חייו בעקבות הטיפול, לקח אחריות מלאה לנזק שגרם למתלונן ואף מעוניין לצמצם את הנזק שגרם.

6. אמו של הנאשם תיארה את השינוי האישיותי אותו עבר הנאשם בעקבות הטיפול וסיפרה כי הנאשם גילה אחריות למעשיו ומודע לבעיה ממנה סובל.

7. מתצהיר נפגע עבירה עולה כי האירוע התרחש זמן קצר לפני בר המצווה של המתלונן ובשל כך הוא לא יכול היה לשאת את דרשת הבר מצווה שלו בעל פה ולא יכול היה לקרוא בתורה. בהמשך המתלונן אף לא הצליח להתקבל למסגרות לימודיות ואף סובל מהתפרצויות כלפי ילדים אחרים. המתלונן טרם קיבל טיפול פסיכולוגי ועד היום הוא חושש מהנאשם וכן נוהג בחשדנות כלפי אחרים, סובל מסיוטים והפרעות ואף מתקשה בהטלת שתן.

8. מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשם השקיע מאמצים והשתתף במשך שנה בקבוצה טיפולית ייעודית לעברייני מין וכן השתתף במשך שנת 2012 בקבוצת טיפול שניה. במסגרת קבוצה זו ניתן דגש על היכולת לשלוט בדחפיו המיניים וזאת כדי למנוע הישנות ההתנהגות הפוגעת.

עוד עולה מהתסקיר לנאשם מודעות מלאה לנעשה לבעיה ממנה סובל ומעוניין לטפל בה. הנאשם השקיע מאמצים במטרה להגיע לשורש הבעיה העומדת בבסיס התנהגותו המינית הפוגענית. מתסקיר יום 18.9.11 עולה כי הנאשם נפגע מינית בעצמו ובעקבות כך נחשף למין עוד מגיל צעיר, דבר של הערכת שירות המבחן פגע בהתפתחותו המינית.

עוד עולה מהתסקיר כי הנאשם מודע לחומרת מעשיו ומשקיע מאמצים רגשיים במטרה לטפל בבעיה ממנה סובל, כאשר מושם דגש על כך שהתנהגותו ודחפיו המיניים יהיו נשלטים. בנוסף התסקיר מתאר את דרך הטיפול והפנייתו להתנהגות נורמטיבית (תסקיר מיום 20.6.12 עמ' 2 פיסקה 1).

מתסקיר יום 10.9.12 עולה כי הנאשם זקוק להמשך טיפול ולכן שירות המבחן המליץ על הטלת מאסר אשר ירוצה בעבודות שירות והעמדתו במבחן במשך שנתיים, הטלת מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן.

9. מדו"ח הערכת מסוכנות עולה כי לאחר הטיפול המשמעותי אותו עבר הנאשם מסוכנתו ירדה לבינונית והכל בכפוף לטפול שכן אם לא יטופל או ימצא עם קטינים ללא פיקוח נשקפת ממנו מסוכנות.

מהדו"ח עולה כי לנאשם משפחה נורמטיבית ותומכת. עוד מתוארות הפגיעות המיניות מהן סבל הנאשם בעצמו (דו"ח 12.8.12 עמ' 4). מהדו"ח עולה כי הנאשם לוקח אחריות מלאה למעשיו.

10. מעשיו של הנאשם מעוררים סלידה ובית המשפט מצווה להוקיעם. גילו הצעיר של נפגע העבירה, הפגיעה שנגרמה לו והנזק הנפשי שנמשך עד היום. העבירה לוותה בהפעלת כח רב דבר שהגביר את עוצמת הפגיעה בילד. כל אלה בנוסף לצורך להגן על החברה מפניו של הנאשם, כל אלה היו צריכים להוביל לשליחתו לעונש מאסר ממושך.

11. יחד עם זאת, במקרה זה ראוי לסטות ממדיניות זו שכן לאחר שבית המשפט עקב אחר שיקומו של הנאשם במשך כשנתיים, נראה כי הנאשם טיפל באופן יסודי בבעיה ממנה סובל, מוכן להמשך טפול מודע לבעיה ולומד לשלוט בה.

12. עוד יצוין כי הנאשם בעצמו היה צעיר בן 19 בעת ביצוע העבירה ונפגע בעצמו על ידי עברייני מין בילדותו.

13. מדובר במעידתו הראשונה והיחידה של הנאשם בפלילים ומאז העבירה חלפו כארבע שנים בהן לא ביצע הנאשם עבירות נוספות. הנאשם לקח אחריות מלאה לביצוע העבירה, חש הזדהות עם נפגע העבירה, מוכן לפצותו ויודע שעליו להיענש על מעשיו.

14. הנאשם עומד להינשא ובמסגרת הטיפול הפסיכולוגי לומד לשלוט בדחפיו ולכוונה ולאפיק נורמטיבי.

15. עוד יש להתחשב בכך שהנאשם שהה במעצר במשך 21 יום וכן שהה במעצר בית מלא למשך למעלה משנה ובמעצר בית חלקי עד למועד גזר הדין.

16. כאשר שקלתי מחד את חומרת מעשיו של הנאשם ואת המסוכנות הנשקפת ממנו ומאידך את הנסיבות לקולא החלטתי שלא למצות עמו את הדין בתקווה שאכן ימשיך בטיפול וינהל אורח חיים נורמטיבי.

אשר על כן אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות ב"אכלו רעים" בירושלים או בכל מקום עליו יחליט הממונה על עבודות השירות. על הנאשם להתייצב ביום 24.10.12 במפקדת מחוז דרום לשם קליטה והצבה. מובהר לנאשם, כי עליו לעדכן את הממונה בכל שינוי, אם יחול, בכתובת מגוריו, וכי עליו לעמוד בתנאי הפיקוח, שאם לא כן כל הפרה תביא להפסקה מנהלית ולריצוי העונש בין כותלי בית הכלא.

ב. 12 חודשי מאסר. הנאשם לא ירצה עונש זה אלא אם יעבור בתוך שנתיים מהיום עבירה לפי פרק י' סומן ה' לחוק העונשין למעט עבירה 349(א).

ג. פיצוי למתלונן בסך 10,000 ₪. 5,000 ₪ יקוזזו מהפקדות אותם הפקיד הנאשם במ"ת 26220-11-10. יתרת התשלום תשולם ב – 10 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 1.12.12. המאשימה תעביר למזכירות הפלילית את פרטי המתלונן.

ד. צו מבחן לשנתיים מהיום. מובהר לנאשם, כי במידה ולא ימלא אחר הצו, עניינו ידון מחדש, לרבות גזירת עונשו מחדש.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום מהיום.

ניתן היום, ז' חשון תשע"ג, 23 אוקטובר 2012, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/11/2010 החלטה על בקשה של משיב 1 כללית, לרבות הודעה בקשה 28/11/10 ארנון דראל לא זמין
01/12/2010 החלטה ארנון דראל לא זמין
31/03/2011 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר משלים ארנון דראל לא זמין
23/10/2012 גזר דין מתאריך 23/10/12 שניתנה ע"י חנה מרים לומפ חנה מרים לומפ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אליהו אברבנאל
משיב 1 בנימין בביוף (עציר) יהודה פריד