טוען...

החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז

עמית פרייז17/11/2015

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

חוסני נאשף

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד אריאל אודרברג ועו"ד קרן דסקין

הנאשם בעצמו וב"כ עו"ד דרוויש נאשף

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה לעונש: הגענו להסכמה עונשית לפיה נאמץ את המלצת שירות המבחן לענישה של של"צ בגובה 250 שעות וכן הארכת התנאי וקנס ופיצוי לשוטר עד תביעה 1.

מגיש גיליון הרשעות קודמות הכולל עבירות שונות, בין השאר כלפי שוטרים – תע/1.

מגיש את המע"ת – תע/2.

ההסדר אליו הגענו ולענישה המקילה הגענו לאחר שקיבלנו את המלצות התסקיר שהינו חיובי, הנאשם לוקח אחריות, מסביר את הרקע לאירוע, מסר בדיקות שתן נקיות, שירות המבחן מדבר על כך שהסיכון פחת, לא נפתחו נגדו תיקים נוספים מאז ביצוע העבירה, בנסיבות אלה נבקש לכבד את ההסדר.

 

ב"כ הנאשם לעונש: מצטרף לדבריו של חברי. מאשר את ההסדר. על אף קיומו של עבר פלילי, הרי שהוא הסתיים בעבירה שהיתה בשנת 2010 כך שמלבד האירוע הנוכחי נשוא כתב האישום. ההרשעות הקודמות שלו בוצעו כאשר הוא היה בגילאי 19 ומטה. אני מפנה לדברים המפורטים בכתב האישום לענין המקום השונה והאחר בו הוא נמצא היום, הוא במצב נורמטיבי, יש לו תעסוקה קבועה, לא נפתחו לו תיקים נוספים. בתחילת דרכו הוא הסתובב במקומות הלא נכונים ולכן ההרשעות. היום הוא בגר והבין את הדברים. אני מפנה לגוף התסקיר ולמה שמצויין שם. היום כשאנחנו חיים לפני תיקון 113, כאשר המחוקק בחר לתת משקל רב לאלמנט השיקום, ההסדר שהגענו אליו הוא ראוי ונכון ומאזן את מכלול השיקולים גם אם הוא סוטה ממתחם הענישה. הרי שהתוצאה היא מאוזנת.

לענין הפיצוי והקנס, אני מפנה לעובדה כי מדובר באדם צעיר, שבא מרקע סוציואקונומי חלש יחסית, מפנה מבלי להקל ראש כי הפגיעה בשוטר היתה ברמה של דחיפה וזאת מבלי לבטל את החומרה והפסול שיש בדבר. לכן אבקש כי הקנס והפיצוי יהיו סמליים.

<#2#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, תקיפת שוטר במילוי תפקידו ושימוש בכח או באיומים למניעת מעצר. מדובר באירוע שהתרחש בחודש מרץ 2012, כאשר בעת טיפול שוטרים בזירת תאונת דרכים, הנאשם נכנס לכלי רכב שהיה מעורב בתאונה, נעל עצמו והניח ידו על ידית ההילוכים כאשר מנוע הרכב פועל. בעקבות זאת, אחד השוטרים הורה לנאשם לא לזוז ולפתוח הדלת והנאשם הניף לעברו את ידו בתנועה מבטלת, אך בהמשך פתח את הדלת. בשלב זה השוטר הניח ידו על קורת הדלת העליונה ואז הנאשם טרק את הדלת בחוזקה, כך שכמעט נסגרה על אצבעות השוטר. בהמשך הנאשם פתח את דלת הרכב, דחף את השוטר לאחר, נעמד מחוץ לרכב כאשר הוא צועק ומניף אגרוף לעבר השוטר ודוחף אותו לאחור. או אז הודיעו שוטרים לנאשם על עצרו, הוא החל להשתולל ולדחוף אותם.

בשלב הטיעונים לעונש הגיעו הצדדים להסדר טיעון אשר הינו מקל אך הקלה זו הוסברה היטב על ידי הצדדים והדברים מפורטים בהרחבה בתסקיר החיובי של שירות המבחן המלמד על כך שהנאשם ביצע שינוי משמעותי באורח חייו בניגוד לעברו הפלילי הרלוונטי. אשר על כן סברתי כי יש מקום לאמץ את ההסדר ואני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. הריני מורה על הארכת תקופת המאסר על תנאי בן 4 חודשים שהוטל על הנאשם

בת"פ 5368-01-11 וזאת למשך שנתיים נוספות החל מהיום.

ב. קנס בסך 1000 ₪, או 10 ימי מאסר תמורתו אם הקנס לא ישולם. הקנס יקוזז מפקדון בסך 1500 ₪ שהופקד במסגרת צו הבאה ואולם ככל שהפקדון אינו משוייך לנאשם ולא תהיה הסכמה של המפקיד לקיזוז, הרי שהקנס ישולם עד ליום 15.2.16.

ג. פיצויים למתלונן ע"ת/1, בסך של 500 ₪ כאשר גם כאן יבוצע קיזוז או תשלום עד ליום 15.2.16 כמפורט בסעיף ב. התביעה תעביר עד מחר את פרטי העד למזכירות.

ד. אני מחייב את הנאשם לבצע 250 שעות עבודה לתועלת הציבור, וזאת בהתאם לתכנית שהכין שירות המבחן כעולה מהתסקיר. עם גמר ביצוע עבודות אלה, שירות המבחן ידווח לביהמ"ש.

זכות ערעור לבית-המשפט המחוזי בלוד בתוך 45 יום.

העתק יועבר לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ה' כסלו תשע"ו, 17/11/2015 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי מירי שרפי