טוען...

החלטה מתאריך 09/12/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג

יסכה רוטנברג09/12/2012

בפני

כב' השופטת יסכה רוטנברג

תובעים

1. ביטוח ישיר בע"מ

2. שלמה חדד

נגד

נתבעים

1. חמאדה רביעה

2. ח'אלד אחמד

3. שירביט חברה לביטוח בע"מ

החלטה

התביעה יסודה בנזקים שנגרמו לרכב התובעים בתאונה הנדונה, בה היו מעורבים שני רכבים. הצדדים חלוקים ביניהם בדבר נסיבות התאונה. לגרסת נהג רכב התובעים הוא נהג רכבו כדין בנתיב נסיעתו, לפתע התפרץ לכביש רכב הנתבעים ופגע ברכבו בצידו הימני אחורי. לגרסת הנתבעים רכבם עצר לפני הצומת, ובעודו מצוי בעצירה מוחלטת, פגע בו רכב התובעים שעה שעקף את הרכב העומד.

העידו בפני שני הנהגים המעורבים, והוגשו מסמכים ותמונות. בתום שמיעת העדויות נתנו ב"כ בעלי הדין הסכמתם למתן פסק דין לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד – 1984, ללא נימוקים. הצדדים גם הודיעו על הסכמתם להעיד את שמאי התובעים טרם מתן פסק הדין.

בחנתי את העדויות והמסמכים. הגעתי למסקנה שיש להעדיף את גרסת נהג רכב התובעים באשר לנסיבות התאונה, וכי נהג רכב הנתבעים, נושא באחריות לתאונה. התרשמתי שנהג רכב הנתבעים כלל אינו זוכר את נסיבות התאונה.

עם זאת, לכאורה, אין התאמה בין הנזקים המפורטים בחוות דעת שמאי התובעים ובין טענות נהג הרכב באשר לנסיבות התאונה ובאשר למיקומי הנזקים שנגרמו בעטיה. אלא שמקובלת עלי טענת ב"כ התובעים לפיה מדובר בשאלה שבמומחיות, ולגביה יש צורך לשמוע את עדות השמאי.

בנסיבות אלו, ולמרות שאני מקבלת את עדות נהג רכב התובעים באשר לנסיבות התאונה, אני מוצאת לנכון להורות על זימון השמאי לעדות טרם מתן פסק הדין. לא מצאתי לנכון ליתן פסק דין, אף לא על דרך הפשרה, בלא לשמוע את עדותו. אין צורך לומר כי הצדדים יכולים להידבר ביניהם.

לאור האמור, אני קובע מועד לשמיעת עדות השמאי. הדיון יתקיים ביום 02.01.13 שעה 09:30 – 10:00. התובעים יזמנו את השמאי מטעמם לעדות, ללא דיחוי.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים החלטה זו בדחיפות, ולעדכן היומן.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ג, 09 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/12/2012 החלטה מתאריך 09/12/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה