טוען...

החלטה על הודעה מטעם התובע בהמשך להודעה הקודמת 05/05/13

ריבה שרון05/05/2013

ו

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

תובע

לואיס טרפון מסקוטה

נגד

נתבעות

1. נטו מלינדה סחר בע"מ

2. אלון החזקות ברבוע כחול - ישראל בע"מ

נגד

צדדי ג' בהודעת נתבעת 2 1. נטו מלינדה סחר בע"מ
2. כלל- חברה לביטוח בע"מ

הצעה

הצדדים הגישו תחשיבי נזק. בחנתים. בקליפת אגוז- מדובר בקצב ותיק, כבן 56, שנפגע לפני כ- 4 שנים, בעת עבודתו אצל הנתבעת1, שהינה זכיינית הבשר אצלה הנתבעת 2. במועד התאונה- היה זה יומו הראשון בסניף בו נפגע כשלפני כן עבד בסניף אחר של רשת אחרת שאף בה מעסיקתו הייתה זכיינית. קראתי בעיון רב את עדויות התובע ונציג הנתבעת 1 בק.מ , נתתי את הדעת להתרשמותי הישירה מהדוברים, מהדברים ומתוכנם. על יסוד כל המצוי לפני- אין בידי לקבל כי ניתן לפטור לחלוטין את הנתבעות בכלל ואת המעסיק בפרט לאשר אונה לתובע, מחובת הפיקוח ועוד. זאת, הגם שיש לטעמי לקחת בחשבון א"ת משמעותי. התובע שהה באי כושר מלא במשך 3 ח' ובא"כ זמני (משמעותי בעיסוקו)- של 25% למשך ח' נוסף. לאחר מכן, ומאחר ופוטר- החל לעבוד כקצב ברשת אחרת. נכותו הרפואית הצמיתה המוסכמת, (כקביעת המל")- הועמדה על 7%. מבחינת תלושי השכר שצירף, עולה כי שכרו הממוצע לשנת 2012 עומד על הסך של כ- 6,600 ש"ח ברוטו (במעוגל למעלה), סכום הנופל משכרו אצל הנתבעת 1 ערב התאונה. מכל האמור- יש לקחת בחשבון הפסד מלא ל- 4 ח' ראשונים, הפסד מסויים לעבר על פי הנתונים שהעליתי, פיצוי גלובלי לעתיד, הלוקח בחשבון את ההפסד בפועל כשלצרכי פשרה, החישוב אינו אקטוארי, למרות גילו ועיסוקו. הוצאות- התחשבתי בכך שמדובר בת.ע. עזרה- חישבתי עזרת משפחה לתק' א"כ. קיצצתי א"ת לא מבוטל, בהתחשב בכל המצוי לפני.

על יסוד כל המצוי לפני בשלב זה- הצעתי הינה לסיים את התיק בפשרה כנגד פיצוי בסך של ­63,000 ₪ לפני ניכוי תקבןלי המל"ל במלואם. ליתרה יווספו שכ"ט עו"ד בשיעור המקובל והוצאות משפט.

החלוקה בין הנתבעות: כעקרון, עיקר האשם רובץ לפתחו של המעסיק, שהינו גם הזכיין אצל הנתבעת 2, וממילא קיים לכאורה ביטוח ראשוני כך שאני מותירה לצדדים אלה את בחינת העניין

ומאמינה כי יגיעו להבנה בנושא. ה"בונוס" עבור צדדים אלה- הינו ההזדמנות הבלתי חוזרת לחסוך באגרות משפט, הן בתביעה העיקרית והן בהודעה לצ"ג.

הצעתי אינה מפורטת ולטעמי- כך נכון, בשלב זה. היא אינה מחייבת כמובן את מי מהצדדים אך גם לא את בית-המשפט. אדגיש עם זאת, כי היא מועלית לאחר מחשבה ועיבוד יסודי של המצוי בפני בשלב זה ויש בה לטעמי כדי להוות קניית סיכונים וסיכויים הדדית הנכונה לשלב זה של הדיון.

הצדדים מוזמנים לבוא בדברים, למצות הדברות ולהודיעני את תוצאותיה בהודעה משותפת שתוגש ע"י ב"כ התובע, עד לא יאוחר מיום 20/6/13. תשובת התובע לנתבעות וצ"ג תינתן (ישירות לב"כ) עד ליום 12/5/13. הנתבעת תשיב (ישירות לב"כ התובעת) עד ליום 17/6/13

אין צורך בהודעות ביניים חיוביות לתיק. בהצלחה.

המזכירות תואיל לשלוח את הצעתי לב"כ הצדדים- בפקס.

ב"כ התובע יעקבו אחר קבלת תשובת הנתבעת וירשמו לפניהם ת.פ להגשת ההודעה לתיק.

ניתנה היום, כ"ה אייר תשע"ג, 05 מאי 2013, בהעדר הצדדים.