טוען...

החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט

איל באומגרט27/11/2018

בפני כב' השופט איל באומגרט

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש] התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

סימה לחיני ת"ז 036258879

להלן: "החייבת"

ובעניין:

כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד ענת רום

להלן: "הנאמנת"

החלטה

1. לפניי בקשת הנאמנת להורות על מימוש כספים שהצטברו בקרן השתלמות ע"ש החייבת לאחר שהוקמה לה תוכנית פירעון.

2. בקציר האומר יצויין כי לבקשת החייבת ניתן צו כינוס לנכסיה, היא הוכרזה כפשוטת רגל וביום 21.7.15 אישור בית המשפט תוכנית פירעון לפיה ניתן לחייבת הפטר מותנה בכפוף לכך שזו תשלם לקופת הכנ"ר 45,000 ₪ ב- 60 חודשים (להלן: "ההחלטה").

עוד הורה בית המשפט במסגרת ההחלטה על מימוש כספים העומדים לזכות החייבת בהכשרה חברה לביטוח בע"מ וכלל פנסיה וגמל בע"מ.

בהמשך החייבת המציאה דו"ח מסלקה פנסיונית ומהדו"ח עולה כי לרשותה עומדים כספים עליהם לא הצהירה עת הוקמה תוכנית הפירעון. הנאמנת עתרה לפידיונם, בהם כספים שהצטברו על שם החייבת בקרן השתלמות.

3. החייבת מתנגדת למימוש הכספים שהצטברו בקרן ההשתלמות שכן צבירת הכספים בקרן ההשתלמות החלה ב- 31.5.16, כלומר כשנה לאחר ההחלטה. לחיזוק טיעוניה מפנה החייבת להחלטה במסגרתה נקבע כי תוכנית הפירעון הוקמה על מנת לאפשר לחייבת לפתוח דף חדש בחייה בכפוף לכך שזו תשלם 45,000 ₪.

עוד טוענת החייבת כי אין בהחלטה כל התייחסות לכספים שיצטברו בעתיד ואם סבור היה בית המשפט כי יש לכלול בתוכנית הפירעון כספים שיצטברו בעתיד היה מתייחס לכך מפורשות בהחלטה.

כמו כן, טוענת החייבת כי במקרים רבים נותרים בידי חייבים נכסים בני חלוקה והסכמות הצדדים גוברות על הסכמות.

4. סעיף 85(1) לפקודה קובע כי בין נכסי החייב ימנו:

"כל נכס השייך לפושט הרגל, או המוקנה לו, בתחילת פשיטת הרגל, וכל נכס שירכוש, או שיוקנה לו, לפני הפטרו;"

עניין דומה בא לפני בית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת פש"ר 31317-02-11 בצלאל נ' זמירה (פורסם במאגרים) (להלן: "ענין זמירה"). בעניין זמירה הוכרזה חייבת כפושטת רגל והוקמה לה תוכנית פירעון. לאחר הקמת תוכנית הפירעון נפטרה אם החייבת והוגשה בקשה לצו ירושה ממנו עלה כי לחייבת זכויות בדירת האם המנוחה.

בית המשפט בעניין זמירה קבע כי החייבת התנהלה בתום לב כאשר לא הודיעה לנאמן על זכויותיה בעיזבון אשר הוקנו לה טרם השלמת תוכנית הפירעון. הוסיף בית המשפט בעניין זמירה וקבע:

"העובדה שאושרה תוכנית פירעון וניתן הפטר מותנה, לא גורעת מכך שעד שלא ניתן הפטר, מלוא זכויות החייבת מוקנים לנאמן. נכסי החייב כוללים גם כל נכס שירש או שיוקנה לו לפני הפטרו".

ועוד נקבע בענין זמירה:

"ההפטר המותנה הינו מעין "שלב ביניים", בו הוא אומנם רואה באופק את ההפטר המיוחל אולם הוא עדיין מצוי באופן מוחלט בהליכי פשיטת הרגל. נכסיו מוקנים לנאמן והוא מחוייב בכל חובות ההליך וכל המגבלות ממשיכות לחול עליו."

5. כך גם בענייננו. לחייבת ניתן הפטר מותנה ובמסגרת תוכנית הפירעון נקבע לוח תשלומים ונקבע אלו זכויות ידועות תמומשנה. תוך כדי חיי ההליך הוקנו לחייבת זכויות נוספות בקרן ההשתלמות. מאחר וההליך עדיין קיים ואין המדובר בזכויות מוגנות, אלה מוקנות לקופת הכינוס.

אשר על כן, בקשת הנאמנת לפדות את כספי קרן ההשתלמות מתקבלת וההתנגדות נדחית.

"

ניתנה היום, י"ט כסלו תשע"ט, 27 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/05/2011 החלטה על בקשה של משיב 1 כללית, לרבות הודעה בקשה 23/05/11 רבקה פוקס לא זמין
27/11/2018 החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה