טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם הנתבעת 01/11/12

ריבה שרון01/11/2012

מספר בקשה:20

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

תובע v

רפאל טל

  • ע"י ב"כ עוה"ד עופר דהאן ואח'

נגד

הנתבעת

כלל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד אורי ירון ואח'

החלטה

1. בהמשך להחלטות קודמות שניתנו בתיק, בשים לב לשאלות השנויות במחלוקת, ונוכח הפער בין חוו"ד המומחים, פער שאינו נובע רק מחישובים מתימטיים גרידא כי אם גם מהנחות יסוד בבסיס חוו"ד, ולאחר שמצאתי שיש צורך במינוי מומחה מטעם בית-המשפט בתחום השמאות בחקלאות,- אני ממנה כמומחה מטעם בימ"ש את השמאי עו"ד דורון חבקין מדרך בגין 53 תל-אביב 67138 (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל ליתן חוו"ד בשאלת הפסדיו ככל שיש כאלה של התובע מר רפאל טל ממושב ערוגות, בעקבות הפסקת הפעלתו העצמאית את המשק החקלאי שהפעיל ערב ת.ד. נשוא התביעה מיום 10.6.04. תשומת לב המומחה לכך שמועד הפסקת פעילותו העצמאית-אישית של התובע במשק שנוי גם כן במחלוקת, שיעור ההכנסות מהפעלת המשק ושטחים שעובדו על ידו (ושאינם בבעלותו) ערב התאונה אף הוא שנוי במחלוקת, יש להתייחס גם למבנה תעשייתי המושכר על ידי התובע כחלק מהכנסותיו הכוללות, לשטחים שהוא העביר כנגד תשלום לעיבוד על ידי אחר/ים. המומחה יואיל גם לפרט את דרך עיבוד השטחים במובן של עיבוד אישי ו/או באמצעות אחרים (עובדים שכירים וכו') עובר לתאונה ו/או אחריה. ולמקובל בענף ובשטחים דומים בתקופות הרלבנטיות.

המומחה מתבקש לתת את הדעת בעת מתן הערכה בדבר הפסדים ככל שהיו כאלה בעבר ו/או כאלה הצפויים אם בכלל לעתיד ועד הגיע התובע שהינו יליד מרץ 1961 לגיל 70, גם למצב ענפי החקלאות הרלבנטיים, למשקים דומים בסביבה ובמדינת ישראל בכלל, וכמובן- להתייחס לחוו"ד מומחי הצדדים וקביעותיהם, לרבות הרלבנטיות ו/או נכונות אם בכלל של אותן חוו"ד או חלקן בעיניו של המומחה .

2. כדי למנוע עיכובים עתידיים בניהול התיק ו/או תקלות,- מתבקש המומחה אשר ימונה לבחון עם קבלת המינוי את זהות הצדדים ולהודיע לבית המשפט, רק למקרה שקיימים/היו קיימים קשרי עבודה על בסיס פרטי בינו ובין מי מהצדדים ו/או גופים הקשורים בהם ו/או באי כוחם. גם התובע ובאי כוח הצדדים- יבדקו זאת לרבות עם המומחים מטעמם, ויודיעו בתוך שבוע ימים, האם יש מניעה כזו שמקורה ביחסים אישיים מיוחדים או אחרים.

3. ב"כ הצדדים יפנו אל המומחה בתוך 14 יום מהיום. לפנייתם – תצורפנה חוו"ד מומחה הצדדים וכן כל מסמך שיש ברשותם ו/או בשליטתם (האמור מתייחס בעיקר לתובע) בקשר עם העניינים שהוצבו לפתחו של המומחה, ובכלל זה שומות, דיווחי ותשלומי מע"מ ומס הכנסה, ל-7 השנים עובר לתאונה ועד היום, ככל שניתן לאתרן, הצהרות חקלאי למועצת הצמחים ולמשרד החקלאות לפחות משנת 2000 (ואם המומחה יבקש מסמכים מוקדמים יותר ייעשה כל מאמץ לאתרם) ואילך.

אסמכתאות בדבר שווי ההכנסות מהשכרת המבנה והעברת השטחים לעיבוד על ידי בן מושב אחר וכו'.

למותר לציין כי כל פנייה למומחה על נספחיה, תשלח גם לצד השני.

הצדדים ישתפו פעולה עם המומחה וימסרו לידיו כל מסמך ונתון שיידרש לו.

4. המומחה יואיל להודיע לצדדים, מבעוד מועד, ורצוי 7 ימי עבודה מראש את המועד שבכוונתו לבקר בו בשטח, על מנת שהצדדים יוכלו לשלוח נציג לרבות את המומחה מטעמם לאותו ביקור.

5. השמאי מתבקש ליתן את חוות דעתו בהקדם האפשרי, ולכל היותר בתוך 45 יום ממועד פנית הצדדים אליו.

רשמתי לפני כי בשלב זה הצדדים שומרים על חוו"ד מטעמם ויחליטו בעניין זה לאחר שתתקבל חוו"ד המומחה מטעם בימ"ש.

6. שכרו של המומחה ישולם בשלב זה בחלקים שווים על ידי שני הצדדים כמימון ביניים.

ב"כ הצדדים יפעלו לברר את שיעורו מראש וטרם הטרחת המומחה.

שכ"ט המומחה ישולם מראש, טרם הביקור במקום וכתנאי לקיומו בפועל, וב"כ הצדדים יואילו לוודא זאת ולהמציא זה לזה אסמכתא בדבר תשלום חלקו של כל צד.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחה ולב"כ הצדדים

ניתנה היום, ט"ז חשון תשע"ג, 01 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/12/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה הודעה ובקשה מטעם התובע 07/12/11 ריבה שרון לא זמין
12/12/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה תגובה בהולה מטעם התובע 12/12/11 ריבה שרון לא זמין
12/12/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה תגובה בהולה מטעם התובע 12/12/11 ריבה שרון לא זמין
01/11/2012 החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם הנתבעת 01/11/12 ריבה שרון צפייה
19/11/2013 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיב נזק ריבה שרון לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רפאל טל עופר דהאן
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ ירון אורי, אילן ירון