טוען...

החלטה מפרוטוקול

יצחק יצחק29/09/2013

בפני כב' השופט בכיר יצחק יצחק

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

אמיר אלגלאד

<#1#>

נוכחים:

ב"כ התביעה עו"ד רותם חזן

ב"כ הנאשם עו"ד אדם אלוושה

פרוטוקול

התובעת טוענת לעונש: לנאשם עבר פלילי.

הוגש וסומן ת/1.

אני מגישה העתקים של גז"ד.

הוגשו וסומנו ת/2, ת/3.

מדובר על הגנה על רכוש הציבור, כמו גם על שלמות החיים והגוף. מדובר בסכום שאינו מבוטל. מוצרים בשווי של כמעט 500 ₪. לגבי הסכין, מדובר בסכין יפנית שהיא לכאורה פחות מזיקה, אבל ברור לנו שגם סכין כזאת יכולה לגרום לנזקים גדולים. הפסיקה ידועה. גם במקומות שנאשמים ללא עבר כלל, הענישה מתחילה בעבודות שירות. זאת לצורך להילחם בתופעה של הסכינאות. אנו סבורים שהמתחם נע בין מאסר קצר שיכול וירוצה בעבודות שירות ל-12 חודשי מאסרבפועל. לגבי עבירת הגניבה המתחם נע בין מאסר על תנאי לשמונה חודשי מאסר בפועל. בעברו שתי הרשעות קודמות בעבירות רכוש שהוא מבצע ברכבים. אני מפנה לגזה"ד שניתנו בעניינו. ביהמ"ש מציין שהנאשם לא הפנים את חומרת מעשיו. בהרשעתו השניה שהיתה לפני מותב זה ציין ביהמ"ש שנראה שמדובר באדם מוסרי המהווה דוגמא אישית לזולת. בתיק שלפנינו הוא ממשיך לבצע עבירות. לחובת הנאשם מאסר על תנאי של שבעה חודשים במסגרת ת.פ. 5333/06. לאור האמור ולאור העובדה שהנאשם ממשיך לבצע עבירות, אני לא סבורה שיש מקום להאריך את המאסר על תנאי. אבקש להטיל עונש מאסר בפועל במצטבר. נבקש שעונש המאסר בפועל לא יפחת משישה חודשים. נבקש להטיל גם מאסר על תנאי וקנס. לאור המלצות שירות המבחן, באם ביהמ"ש לא יעתר לעתירת התביעה, אני סבורה שמכסה של 140 שעות של"צ אין בה מספיק.

הסניגור טוען לעונש: מדובר בעבירה מלפני שנתיים וחצי. מאז הנאשם לא הסתבך בשום עבירה חדשה. הנאשם הודה בהזדמנות ראשונה. הנאשם היה במצוקה כלכלית מאוד קשה. באותה תקופה הוא עבד כשומר באתר בניה. מצבו הכלכלי היה קשה מאוד. הוא פעל מתוך דחף רגעי בשביל אוכל. הנאשם נשא תיק גב שהכיל את כל רכושו הפרטי. הסכין נמצאה שם. היא שימשה אותו ביום יום שלו. זה לא משהו שיכול לשמש לתקיפה. הנאשם מאוד מתבייש ומצטער ומתחרט שביצע את העבירה. הנאשם עובד מזה שנתיים בבאר שבע. מאז חודש אוקטובר הוא לומד. הוא מעוניין להמשיך את לימודיו. הוא נורמטיבי לחלוטין. בעברו היה חייל מצטיין. אני מפנה לתסקיר המבחן. הוא עובד והפנים את מעשיו. שירות המבחן כתב דו"ח מאוד מקיף אודותיו. הוא מתאר אדם נורמטיבי שמסתכל על העתיד. אבקש לתת לו הזדמנות נוספת. אבקש לאמץ את דו"ח שירות המבחן ולהשית עליו עונש הצופה פני עתיד. אבקש להאריך את התנאי ולתת לו הזדמנות. מדובר בשתי הרשעות משנים 2004-2005. עבר ישן. אבקש לתת הזדמנות אחרונה לנאשם לשקם את עצמו.

<#2#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של גניבה של מוצרים בשווי של 489.77 ₪ מסניף מגה בול, וכן בהחזקת סכין יפנית שלא כדין.

לחובת הנאשם עבר פלילי לא מכביד.

התביעה עותרת להפעלת עונש המאסר המותנה, וכן הטלת עונש מאסר בפועל במצטבר.

באשר לעבירה של גניבה, מתחם הענישה לטענת התביעה הוא בין מאסר על תנאי בלבד לשמונה חודשי מאסר בפועל, ואילו בעבירה של החזקת סכין מספר חודשים שירוצו בעבודות שירות לבין 12 חודשי מאסר בפועל.

הוגש תסקיר מבחן בעניינו של הנאשם, מנמו עולה כי הנאשם שירת שירות צבאי מלא במקצוע של גשש, לוחם חיר.

בתעודת השחרור נרשמה חוות דעת חיובית ביותר.

על פי תסקיר שירות המבחן, הנאשם נקלע למצוקה כלכלית גדולה, ועל רקע זה פעל באופן אימפולסיבי לספק את צרכיו הבסיסיים כשביצע את עבירת הגניבה.

לנוכח גילו הצעיר והתרשמות שירות המבחן כי הנאשם משקיע מאמצים בניהול אורח חיים נורמטיבי, סובר שירות המבחן כי יש מקום להטיל ענישה שיקומית בדרך של של"צ לצד מאסר על תנאי.

כנגד הנאשם תלוי ועומד עונש מותנה של שבעה חודשים שהוטל על הנאשם בת.פ. 5333/06.

מקובל עלי תחום הענישה אשר הוצג על ידי התביעה, וכן הערכים המוגנים שעניינם שלום הציבור ורכושו.

יחד עם זאת, אני סבור כי לנוכח האמור בתסקיר המבחן, ניתן לחרוג ממתחמים אלה בשל השיקולים שעניינם שיקום הנאשם.

תסקיר המבחן בעיקרון הינו חיובי, ואף אני בדעה כי לנוכח השקעת מאמץ רב של הנאשם בניהול אורח חיים נורמטיבי, ובכלל זה עבודה מסודרת, יש מקום להורות על הארכת המאסר המותנה והטלת של"צ.

סוף דבר, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. הארכת עונש מאסר מותנה של שבעה חודשים שהוטל כנגד הנאשם בת.פ. 5333/06, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירת רכוש, למעט עבירה בניגוד לסעיף 413 לחוק העונשין, וזאת תוך שנתיים מהיום.

ב. קנס כספי על סך 1,500 ש"ח או 15 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם בשלושה תשלומים חודשיים שווים החל מיום 1.11.13 .

היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי.

ג. הנאשם יבצע של"צ במכסה של 250 שעות ולא 140 שעות, כפי שממליץ שירות המבחן.

המוצגים יושמדו.

אם קיימת הפקדה, הקנס יקוזז מההפקדה.

זכות ערעור לנאשם תוך 45 יום מהיום.

המזכירות תשלח עותק החלטתי לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה תשרי תשע"ד, 29/09/2013 במעמד הנוכחים.

יצחק יצחק, שופט בכיר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2011 פק' שחרור דורית רייך-שפירא לא זמין
29/09/2013 החלטה מפרוטוקול יצחק יצחק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 אמיר אלגלאד