טוען...

החלטה מתאריך 08/07/14 שניתנה ע"י דב פולוק

דב פולוק08/07/2014

בפני כב' השופט דב פולוק

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נאאל ג'אנם

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שרית דרור

הנאשם בעצמו ובא כחו עו"ד עבד ג'יג'יני והמפקח

מתורגמן בית המשפט לערבית

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: אני מתנצל על האיחור.

ב"כ המאשימה: הנאשם הפר את הסדר הטיעון בכך שבעת שהוא ממתין לגזר דינו ולטיעונים לעונש בעניינו ביצע הנאשם ביום 31/05/14 עבירות דומות לאלה אשר הורשע בתיק זה ואף חמורות יותר.

נכון להיום הוגש נאשם הנאשם כתב אישום בעבירה של הסעת ששה שוהים בלתי חוקיים, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ונהיגה פוחזת של רכב. לצד כתב האישום הוגשה בקשת למעצר עד תום הליכים ונכון להיום הנאשם משוחרר למעצר בית בתנאים. מגיש את הבקשה וכתב האישום לעיון בית המשפט.

בנסיבות אלה ברור שהנאשם אינו מסוגל לבצע את עבודות השל"צ ולא הגיוני שמערכת אכיפת החוק תיתן לנאשם הטבות בדמות של יציאה לביצוע עבודות של"צ בעת שהוא מזלזל בהחלטות בית המשפט ובהסדרים אליהם הוא מגיע ולכן בהתנהלותו בעצם הפר הנאשם את ההסדר ולא ניתן לכבדו עוד.

ב"כ הנאשם: הטיעון של חברתי לא משפטי ולא מקובל. המאשימה חתמה על הסדר סגור לאחר שחזר הנאשם מכפירה ולאחר שבוטלה הזמנת העדים ולאחר שתוקן כתב האישום. הנאשם כפר, חזר והודה ותוקן כתב האישום. מדובר בעבירה משנת 2007. הוגש כתב אישום לאחר מספר שנים. ההסדר לא היה מסוייג ולא כלל הסדר שבמידה וייפתח נגדו תיק אחר המאשימה תוכל לחזור בה מההסדר. למרות שהמאשימה לא אומרת במפורש שהיא חוזרת מהסדר הטיעון אלא מנמקת את הטיעון בכך שלא יכול לבצע. הרי של"צ נותנים 300 שעות במשך שנה לבצע. התיק שהוא שוחרר ממנו ספק אם הורשע בו. במידה והיו מספיק ראיות לששה אנשים היו עוצרים אותו עד תום הליכים ולא עשו את זה. התיק האחר הולך להסתיים בקרוב. ובכל מקרה אם הנאשם לא ימלא אחרי הצו בית המשפט יטיל עליו עונש חלופי.

ב"כ המאשימה: חברי לא מדייק. הנאשם חזר בו מההסדר. התסקיר של שרות המבחן אינו עדכני שלא מתיחס לעבירה החדשה שביצע הנאשם בסוף מאי 2014. בנוסף איך הנאשם יכול לבצע את עבודות השל"צ אם הוא מצוי במעצר בית. אנחנו לא יודעים מתי יסתיים מעצר הבית. יתר על כן ייתכן שבית המשפט יגזור עונש מאסר בתיק השני.

ב"כ הנאשם: שרות המבחן הזמין אותו רק לפני יומיים ושרות המבחן פתח לו את מעצר הבית.

<#5#>

גזר דין

ב-02/04/14 הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו יוטל על הנאשם עונש של"צ בהיקף של 300 שעות, קנס בסך 5000 ₪ בתשלומים, פסילת רישיון הנהיגה בפועל לשיקול דעת בית המשפט, פסילת רישיון נהיגה על תנאי והארכת מאסר מותנה לשנתיים.

בתחילת הדיון היום ב"כ המאשימה הביאה לידיעת בית המשפט שהנאשם נעצר בביצוע עבירה דומה לעבירה בתיק זה בסוף חודש מאי 2014, הוגש נגדו כתב אישום והוא נמצא במעצר בית בתיק האחר. לדבריה, יש לראות בכך חזרה של הנאשם מהסדר הטיעון שבין הצדדים בתיק זה. ועוד, אין הנאשם מסוגל לבצע את עבודות השל"צ אם הוא נמצא במעצר בית מלא.

יצויין שהנאשם הופנה לקבלת תסקיר שרות מבחן לעונש ושרות המבחן המליץ על עבודות של"צ בהתאם להסדר. אציין שעל פי התסקיר עולה ששרות המבחן היה מודע לכך שהנאשם נמצא במעצר בית.

ב"כ הנאשם ביקש לכבד את ההסדר, הוא ציין שלנאשם שנה שלמה כדי לבצע את עבודות השל"צ.

אקדים ואומר שפרט למקרים יוצאי דופן בית המשפט יכבד הסדרי טיעון שבין צדדים. במקרה דנן לא צויין כתנאי להסדר אי פתיחת תיקים נוספים. למותר לציין שהנאשם, בשלב זה, מוחזק כחף מפשע בתיק החדש וטרם הורשע.

אין לכך לא ראיתי מקום לסטות מהסדר הטיעון שבין הצדדים.

צודק ב"כ הנאשם שבשלב זה יש אפשרות שהנאשם ישלים את עבודות השל"צ תוך שנה אם ישוחרר ממעצר בית. למותר לציין שיש אפשרות שבית המשפט יאריך את תקופת צו השל"צ.

לאור כל האמור ובהתאם להסדר הטיעון שבין הצדדים הנני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

1. הנאשם, לאחר שהביע את הסכמתו, יבצע 300 שעות של"צ בתוך שנה מהיום. עבודות השל"צ יבוצעו במסגרת מינהל קהילתי בית חנינה ושלוחותיו בתפקידי אחזקה, ניקיון וגינון. הוסבר לנאשם שאם לא יבצע את עבודות השל"צ בהתאם לצו בית המשפט רשאי להטיל עליו עונש חלופי. אם יהיה צורך לשנות את מקום ההשמה שרות המבחן יבצע את השינוי ויודיע לבית המשפט ולצדדים ללא צורך בדיון נוסף.

2. קנס בסך 5000 ₪ או 50 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-10 תשלומים חודשיים שווים החל מיום 18/08/14. כל סכום שהופקד כפקדון בתיק זה יקוזז מסכום הקנס. אי תשלום של תשלום במועד יעמיד את כל הקנס לפרעון מיידי.

3. הנני פוסל את הנאשם מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים. הפסילה תחל מהיום.

4. הנני פוסל את הנאשם מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים, וזאת על תנאי לתקופה של שנתיים. התנאי לפסילת הרישיון, בנוסף לעבירה לפי התוספת השניה לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א-1961 היא עבירה על חוק הכניסה לישראל תשי"ב-1952.

5. הנני מורה על חידוש / הארכת 10 חודשי מאסר כפי שנפסק על תנאי בע"פ 8324-05-10 לתקופה נוספת של שנה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 ימים.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י' תמוז תשע"ד, 08/07/2014 במעמד הנוכחים.

דב פולוק, שופט

הוקלד על ידי אתי הרוש

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/10/2011 החלטה מתאריך 06/10/11 שניתנה ע"י שולמית דותן שולמית דותן לא זמין
15/04/2013 החלטה מתאריך 15/04/13 שניתנה ע"י דב פולוק דב פולוק צפייה
08/07/2014 החלטה מתאריך 08/07/14 שניתנה ע"י דב פולוק דב פולוק צפייה
22/02/2016 החלטה שניתנה ע"י דב פולוק דב פולוק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רות גורפיין
נאשם 1 נאאל ג'אנם עבד אלרח ג'יג'יני