טוען...

החלטה מתאריך 04/09/12 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי04/09/2012

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

יונתן נאורי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד מיטל צ'פניק

הנאשם וב"כ – עוה"ד שירה אנטין

פרוטוקול

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ הנאשם:

הנאשם יליד 1989, הודה במסגרת הסדר בכתב אישום מתוקן ולא הורשע בעבירה של הכשלת שוטר, בכך שביום 16.12.10 נהג בקטנוע כשאין בידו רישיון והכשיל שוטר בעת שהתבקש להזדהות בפניו. חרף העובדה כי מדובר בעבירות כלפי שוטרים ולא ניתן להקל ראש בעבירה מסוג זה המדובר בעבירה מן הרף הנמוך. לנאשם שתי גמרי דין בעבירות של התנהגות פרועה והחזקת סכין – מוגש ומסומן ע/1.

הנאשם הפקיד הכסף ומבקש לתרום הכסף לעמותת עלות. בנוסף נעתור במשותף לחתימה על התחייבות. נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם:

אני מצטרפת לדברי חברתי. עיקר הפרשה שבפנינו טעות שעמדה מאחורי התנהלות הנאשם יותר מאשר התנהגות פלילית. העבירה החמורה ביותר בעיני בנסיבות העובדתיות נמחקה מהטעם שלא היתה לנאשם כל כוונה להונות אף אחד או להזדהות כאחר אלא כטעות שהפריעה לשוטרים ולא יותר. הנאשם בנסיבות האירוע שלף מתוך טלפון נייד שהיה ברשותו מספר תעודת זהות כשהסתבר שזאת תעודת זהות של אחיו ולא שלו. השוטרת שחקרה אותו ולמה הוא מסר את תשובתו זו, טענה את הטענה במכשיר הנייד וראתה שאכן תחת השם מופיע אותו מספר שמסר לשוטרים.

בהמשך כשנשאל האם זה השם כלומר שם האח השיב כך שלא היה בכך דבר לגרום לו שכן מדובר אח צעיר, לא בעל רשיון משל עצמו כלומר מדובר בהפעלת שיקול דעת מוטעה ברגע ולא משהו שניתן להציגו מהסיטואציה. בהמשך הוא נדון גם בהליך התעבורתי בקנס משמעותי. הוא מנהל אורח חיים נורמטיבי, עובד בעסק משפחתי, מדובר באירוע חריג בחייו. לכן לנוכח ההסדר בין הצדדים, חלוף הזמן והעדר תיקים נוספים וכן הסכום שהופקד שהינו משמעותי אבקש לכבד את ההסדר. הסכום תהיה תרומה לעמותת עלו"ט.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#3#>

החלטה

הנאשם הודה במסגרת הסדר בעבירה של הפרעה לשוטר בכך שביום 16.12.10 לאחר שנתפס נוהג בקטנוע ללא רישיון מסר לשוטר את פרטי זהותו של אחיו.

לחובת הנאשם הרשעה קודמת ישנה בעבירה של החזקת סכין וכן רישום ללא הרשעה בעבירה של התנהגות פרועה במקום ציבורי. ב"כ הצדדים גיבשו הסדר במסגרתו הם עותרים במשותף שלא להרשיע את הנאשם גם במקרה הנוכחי ולחייבו בחתימה על התחייבות וכן במתן תרומה בסך 2,000 ₪.

אודה על האמת לטעמי מדובר בהסדר המקל מאוד עם הנאשם. מדובר במי שעשה שימוש בפרטי זהות כוזבים על מנת להתחמק לכאורה מאישום חמור בתיק תעבורה. נסיבות מעין אלה מחייבות על דרך השגרה הרשעה וענישה הולמת. על פי מה שניתן היה להבין מטיעוני ב"כ הצדדים נסיבות ביצוע העבירה חריגות ומעידות לכאורה על העדר כוונה מובהקת להביא לשיבוש החקירה. רק מטעמים אלה ומאחר ויש לכבד כל הסדר טיעון אשר אינו חורג באופן קיצוני מרף הענישה הראוי, אכבד את ההסדר כפי שגובש.

לפיכך, אני מורה כי ההליכים בעניינו של הנאשם יסתיימו ללא הרשעה בדין.

הנאשם יחתום על התחייבות בסך 2,500 ₪ שלא לעבור בתוך שנה מהיום את העבירה אותה ביצע במסגרת ההליך הנוכחי. לא יחתום יאסר למשך 20 ימים.

הפקדה בסך 2,000 ₪ שהפקיד הנאשם בקופת ביהמ"ש תועבר כתרומה על שמו של הנאשם לעמותת עלו"ט. המזכירות תפעל בהתאם.

המזכירות תסרוק את המוצג ע/1.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ז אלול תשע"ב, 04/09/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/09/2012 החלטה מתאריך 04/09/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 יונתן נאורי שירה אנטין