טוען...

פסק דין מתאריך 21/03/13 שניתנה ע"י הרווי גרובס

הרווי גרובס21/03/2013

בפני

כב' השופט הרווי גרובס

תובע

אלכסנדר ובר

נגד

נתבעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. זו תביעה לתגמול בטוח עקב נזקים שנגרמו לרכב התובע כתוצאה מאירוע מיום 5.1.11. אשת התובע נהגה ברכב ממקום עבודתה. "היה גשם חזק והרגשתי כי משהו לא בסדר עם האוטו ראיתי מנורה ונסעתי למוסך".

שמאי שנשלח מוטעם הנתבעת בדק את הרכב ביום 6.1.11 וקבע שיש צורך לשיפוץ תיבת ההילוכים עקב חדירת מי גשמים. עלות התיקון כולל חלקים ועבודה הינו 10,180.50 ₪ כולל מע"מ.

הנתבעת לא הסתפקה בחוות הדעת ושלחה שמאי נוסף מטעמה, ועל סמך ממצאיו סירבה לשלם בטענה שלא דובר בנזק מתאונה ואין לייחס לחדירת המים לאירוע נשוא התביעה אלא מבלאי רגיל.

מכאן התביעה.

2. מר אברהם בן דוד שספק את חוות הדעת הראשונה מטעם הנתבעת טען נמרצות שדובר בנזק שנבע מאירוע אחד. לדעתו המים נכנסו דרך הגשם ומספיקה כמות קוטנה של מים לגרום לנזק הנטען.

3. כנגד טענות מר בן דוד מומחה נוסף מטעם הנתבעת, מר יעקב פורפר הסביר שהנשם נמצא בגובה של 32 ס"מ מהכביש. התובע לא טוען שהייתה הצפה – לכן דובר בנסיעה רגילה בגשם. לדעת מר. פורפר לא יתכן שהמים יכנסו לנשם. דובר במכונית שהייתה בהשכרה לפני קנייתולכן עבר הרבה ידיים ולכל תיבת הילוכים יש אורך חיים משלה. הרכב נסע 133,000 ק"מ "והתיבה הייתה בסוף החיים שלה" (עמ' 7 שורות 22, 23). כנגד טענה זו טען התובע כי רכב נקנה מהשכרה בעת שעבר רק 8,000 ק"מ.

4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים החלטתי לקבל את התביעה ולהלן הנימוקים לכך:

א. דעת בית המשפט אינה נוחה מאופן ניהול התיק על ידי הנתבעת. הרי מר בן דוד נשלח על ידי הנתבעת ומטעמה לערוך דוח על נזקי התובע. אולם כאשר ממצאיו היו לטובת התובע, הנתבעת דאגה לשלוח שמאי נוסף בכוונה לפסול את הדוח של מר בן דוד. ואם מר פורפר היה מסכים עם מר בן דוד, הייתה אולי התובעת מזמינה שמאי נוסף – עד שהתוצאה תהיה יותר נוחה לה?

לכן אין כאן מחלוקת בין שמאיים מטעם שני הצדדים אלא המחלוקת בין שני שמאים שנשלחו מטעם אותו צד.

ב. לאחר ששקלתי את דברי השמאים, לא מצאתי מקום לפסול את ממצאי מר בן דוד, או להעדיף את עמדת מר פורפר. מר פורפר לא הביא כל אסמכתא לטענותיו לגבי אורך חיים של תיבת הילוכים, ואף לא הצביע על סימני בלאי אחרים בתיבת ההילוכים ברכב התובע.

לכל הנראה עקב גשמים, כמות מים קטנה נכנסה לתיבת ההילוכים ודי בכך לגרום את הנזק הנטען.

אשר על כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע את הסכום של 10,120 ₪ והוצאות הדיון בסך 750 ₪.

הסכומים יישאו הפרשי הצמדה על פי חוק החל מיום הגשתה תביעה עד התשלום המלא בפועל.

כמו כן על הנתבעת לשלם הוצאות מר בן דוד בסך 500 ₪ וזאת תוך 30 יום מהיום.

ניתן היום, ט' ניסן תשע"ג, 20 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/03/2013 פסק דין מתאריך 21/03/13 שניתנה ע"י הרווי גרובס הרווי גרובס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלכסנדר ובר
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ