טוען...

החלטה מתאריך 16/09/13 שניתנה ע"י חנה קיציס

חנה קיציס16/09/2013

בפני כב' השופטת חנה קיציס

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אחמד מנסור

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד מוטי חבה

ב"כ הנאשם עו"ד עראקי

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

<#4#>

טיעונים לעונש

ב"כ הנאשם:

יש חוות דעת ממונה אשר ממליצה לאפשר לו לרצות את המאסר בעבודות שירות בבית החולים לוינשטיין.

אני מודיע כי התאריך המומלץ לתחילת הריצוי הינו 15.10. במועד זה חל חג איד אל אדחה .אני אפנה לממונה ואבקש לשנות את המועד לאחר החג.

ב"כ המאשימה:

מדובר בנאשם שהודה והורשע בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

הנאשם הואשם בכך כי בתאריך 11.4.10, במקום עבודתו איים הנאשם על המתלונן ואמר לו תחכה אני אראה לך בכוונה להפחידו או להקניטו.

בהמשך ניגש הנאשם במשאיתו ולקח ממנה סכין, תפס את המתלונן בגרונו תוך שהוא מחזיק את הסכין ואמר למתלונן אני אתן לך בבטן.

בהמשך היכה הנאשם את המתלונן בפניו עם ידית הסכין ופגע באפו ובעינו השמאלית של המתלונן וגרם לו לחבלות של ממש ,נפיחות והגבלה בפתיחת העין, חתך בעפעף התחתון וסימני חבלה.

מצד אחד מדובר באירוע חמור כאשר מדובר באלימות של עובדים במשך עבודה תוך שימוש בסכין ואיום באמצעותו באלימות פיזית. ברגיל היינו עותרים למאסר ממושך מאחורי סורג ובריח לאור האלמנטים שתוארו.

אך יחד עם זאת, מדובר בעבירה שבוצעה לפני למעלה מ-3 וחצי שנים, הנאשם כאמור הודה ולקח אחריות על מעשיו, חסך מזמנו של ביהמ"ש חסך מהמתלונן את המעמד של העדות .כמו כן זהו התיק היחידי העומד נגדו.

היינו מוכנים לראות בכך מעידה חד פעמית.

כמו כן גם בחלוף הזמן 3 וחצי שנים לא נפתח כל תיק נוסף .לאור זאת, נעתור לענישה משמעותית ומוחשית בדרך של עבודות שירות למשך 6 חודשים ולמלוא התקופה וכן קנס. פיצוי ממשי למתלונן בסך 12,000 ₪ שישולם ב-12 תשלומים שווים ורצופים וכן לצידו ענישה צופה פני עתיד בדרך של מאסר על תנאי.

ב"כ הנאשם:

אנו הצגנו בפני ביהמ"ש הסדר טיעון סגור שכולל את כל מרכיבי הענישה, אותו הסדר הגענו לאחר מספר של פגישות ומספר פעמים של הידברות, מדובר בהסדר שהינו ראוי .אנו מדברים על נאשם צעיר, כבן 58 שנים. נשוי ואב למשפחה מפרנס את משפחתו בכבוד. כאשר במשך כל שנות חייו לא הסתבך עם החוק, מדובר על הסתבכות אחת ויחידה, הינה מעידה חד פעמית ועברו מעיד על כך. מאז ביצוע העבירה כפי שאמר חברי, מדובר בעבירה משנת 2010 לא נפתחו תיקים מאז ועד היום, הודה, לקח אחריות אנו מדברים על עבירה משהו שהתפתח במקום עבודתו של הנאשם. לצערי הרב זה התפתח והגיע עד לפחו של ביהמ"ש.

הואיל ומדובר בענישה שלטעמי אינה מקלה אנו נבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר. חברי טען לקנס, נבקש להתחשב בגובה הקנס בשים לב לכך שיש פיצוי מאוד גבוה בסך 12000 ₪ ומרשי הולך לאבד את מקום עבודתו, והולך לעבוד בעבודות שירות במשך 6 חודשים, ויהיה ללא פרנסה משך 6 חודשים, מדובר בנאשם בן 58, ברגע שיעזוב את מקום עבודתו לא יהיה לו קל למצוא מקום עבודה שיקלוט אותו. לא כל כך למצוא עבודה. אבקש להתחשב בגובה הקנס .

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

לאחר הפסקה:

גזר הדין ניתן בנוכחות עו"ד נאטור מטעם עו"ד עראקי

<#3#>

גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בעבירה של איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

2. על פי עובדות כתב האישום, ביום 11.4.10 במהלך ויכוח בין הנאשם למתלונן במקום עבודתם איים הנאשם על המתלונן בפגיעה שלא כדין בגופו בכך שאמר לו "חכה לי אני אראה לך" לאחר מכן ניגש למשאית שהיתה במקום, נטל ממנה סכין, תפס את המתלונן בגרונו תוך שהוא אוחז בסכין, ובהמשך היכה בפניו עם ידית הסכין ופגע באפו ובעינו השמאלית. כתוצאה מכך נגרמו למתלונן חבלות בעינו השמאלית וחתך בעפעף התחתון.

3. בדיון מיום 24.6.13 הציגו ב"כ הצדדים הסדר טיעון לפיו הנאשם יחזור בו מכפירתו, יודה ויורשע וייגזר עליו מאסר של 6 חודשים שירוצה בעבודות שירות ככל שיימצא מתאים וכמו כן יוטל על יו מאסר על תנאי וקנס ופיצוי למתלונן בסך 12000 ₪.

4. ביום 22.7.13 הודיע הממונה על השירות כי הנאשם מתאים לעבודות שירות, והביע הסכמתו לריצוי המאסר בעבודות שירות.

5. ב"כ המאשימה הדגיש את האלימות בה נקט הנאשם אשר גרמה לחבלות בגופו של המתלונן תוך שהוא מציין כי ברגיל היה עותר להטלת עונש מאסר בפועל אך בנסיבותיו של הנאשם לאור העובדה שהודה ולקח אחריות על מעשיו ולאור העובדה שמדובר במעידה חד פעמית, הסכים כי המאסר יבוצע בדרך של עבודות שירות .

ב"כ המאשימה עותר לגזור על הנאשם בנוסף עונש מאסר על תנאי וקנס.

6. ב"כ הנאשם מדגיש כי הנאשם בן 58 שנים נשוי ואב לילדים וכי המדובר במעידה חד פעמית. ב"כ הנאשם מבקש לאמץ את ההסדר וכן לגזור עליו קנס אשר ישקף את הפיצוי הגבוה שהסכים הנאשם לשלם למתלונן.

7. כאמור הנאשם הינו בן 58 נעדר כל עבר פלילי, ומאז הגשת כתב האישום לא נפתחו כנגדו תיקים נוספים. אין ספק כי מדובר במעידה חד פעמית אך יחד עם זאת, לא ניתן להקל ראש בחומרת מעשיו כאשר במהלך ויכוח עם עמית לעבודה נקט באלימות ואף השתמש בסכין.

8. יחד עם זאת, הנאשם כאמור הודה, לקח אחריות על מעשיו, ובשביל כך יש להתחשב.

9. לאור האמור, אני מאמצת את הסדר הטיעון לגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות בהתאם לחוות דעת הממונה על עבודות שירות, בבית החולים לוינשטיין ב"כ הנאשם יפנה לאלתר לממונה על עבודות שירות אשר ישקול את בקשת הנאשם לדחות את מועד תחילת ריצוי העונש בשל החג. יודגש כי התביעה אינה מתנגדת לבקשה זו.

ב. 3 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא כי במשך שנתיים מהיום לא יעבור עבירות נשוא כתב האישום.

ג. פיצוי למתלונן בסך 12,000 ₪ אשר ישולם ב-12 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 10.10.13 ומידי 10 לכל חודש.

ד. קנס בסך 1,500 ₪ או 20 ימי מאסר תמורתו, אשר ישולם תוך 60 יום מהיום.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ב תשרי תשע"ד, 16/09/2013 במעמד הנוכחים.

חנה קיציס, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/09/2013 החלטה מתאריך 16/09/13 שניתנה ע"י חנה קיציס חנה קיציס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 2 אחמד מנסור איהב ג'לג'ולי