טוען...

פסק דין מתאריך 24/02/13 שניתנה ע"י אילן דפדי

אילן דפדי24/02/2013

בפני

כב' השופט אילן דפדי

תובעות

1.איילון חברה לביטוח בע"מ

2.חלופה ומיון והשמה בע"מ
ע"י עו"ד אורלי גונן

נגד

נתבעים

1.נועם אוחיון

2.שירביט חברה לביטוח בע"מ
ע"י עו"ד עופר לוי

פסק דין

  1. לפני תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת 2, אשר בוטח באמצעות התובעת 1 באירוע תאונת דרכים.
  2. התובעות טענו כי הנהג ברכבן עצר את הרכב ברחוב סחרוב בראשון לציון לאור הוראת האור האדום ברמזור בנתיב לפנייה שמאלה לרחוב אברהם בר. לאחר שהאור התחלף לירוק הוא החל בנסיעה. לפתע הגיח משמאל רכב בו נהג הנתבע, אשר לא ציית להוראת האור האדום ברמזור. רכב הנתבעים פגע בעוצמה רבה בדלת האחורית שמאלית של רכב התובעות.
  3. הנתבעים טענו כי רכבם חצה את הצומת, כאשר בכיוון נסיעתו היה אור ירוק ברמזור. לטענתם שדה הראיה היה מוגבל עקב סופות חול. לפתע הבחין הנתבע ברכב התובעת שהיה במרכז הצומת לאחר שנהגו נכנס לצומת בניגוד להוראת האור האדום ברמזור. הנתבע בלם את הרכב וניסה לברוח ימינה אך ללא הצלחה.
  4. לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובחומר שבתיק בית המשפט וכן לאחר ששמעתי את עדויות הנהג ברכב התובעות והנתבע, החלטתי לקבל את התביעה לאחר שהעדפתי את גרסת נהג התובעות להתרחשותה.
  5. מעדות הנהג ברכב התובעות, אשר הייתה בהירה ועקבית, שוכנעתי כי הוא נכנס לצומת באור ירוק. הוא אמר בעדותו כי כאשר הוא הגיע לצומת היה אור אדום ברמזור ולכן עצר. לאחר שהאור ברמזור התחלף לירוק הוא החל בנסיעה שמאלה. רכבו היה הראשון. לאחר שכבר החל לפנות שמאלה ורכבו היה בתוך הצומת הוא חש בחבטה.
  6. מעדותו של הנתבע שוכנעתי בדיוק ההיפך. הנתבע אמר כי הפעם האחרונה שהוא ראה את האור הירוק ברמזור הייתה כאשר הוא היה במרחק של כ- 10 מטרים מהצומת. מכאן ייתכן בהחלט, שמיד לאחר מכן האור ברמזור בכיוון נסיעתו התחלף מירוק לאדום כך שהוא נכנס לצומת באור אדום.

אציין שמעדותו התרשמתי כי ייתכן והפעם האחרונה שבה הוא ראה את האור הירוק ברמזור הייתה במרחק גדול יותר - כ- 30 מטרים - ראה עדותו בעמוד 4 לפרוטוקול ותשובותיו בעניין זה.

  1. בהודעתו הטלפונית של הנתבע לנתבעת נרשם כדלקמן: "נסעתי ברחוב בר לב. היה לי ירוק לפני שנכנסתי לצומת היו סופות חול חזקות ובקושי ראיתי את הצומת כשהייתי בתוך הצומת ראיתי את הרכב מולי עברתי ימינה כמה שיכולתי ופגעתי בו בדלת האחורית". מדברים אלה עולה כי כאשר רכב הנתבעים נכנס לצומת, רכב התובעות כבר היה שם, מולו, קרי הנתבע נכנס לצומת לא פנוי. בנסיבות אלה לא מצאתי ליחס אחריות כלשהי לנהג ברכב התובעות.
  2. סוף דבר התביעה מתקבלת. התובעות הוכיחו את נזקיהן באמצעות חוות דעת שמאי, חשבונית מס ומסמכים נוספים. אשר על כן הנתבעים ביחד ולחוד ישלמו לתובעת 1 את התשלומים בהן נשאה בגין נזק לרכב בסך של 20,144 ₪, ירידת ערך בסך של 5,314 ₪, תשלום עבור גרירה בסך של 185 ₪ ושכר טרחת שמאי בסך של 417 ₪. הסכומים ישולמו בתוספת הצמדה וריבית כדין מיום תשלומן על ידי התובעת.

התובעת 2 זכאית לקבל מהנתבעות פיצוי בגין הפסדי השתתפות עצמית לנזק וירידת ערך בסך של 1,469 ₪ בתוספת הצמדה וריבית כדין מיום 15.12.2010.

  1. אשר להפסד הנחת העדר תביעות, התובעת 2 תהיה זכאית לתבוע ראש נזק ככל שנשאה בהפסד בגין כך בפועל.
  2. בנוסף הנתבעים ביחד ולחוד ישלמו לתובעות הוצאות משפט – אגרת בית משפט בסך של 369 ₪, שכר העד בסך של 300 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך של 4,800 ₪.

הסכומים כולם ישולמו בתוך 30 יום.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, י"ד אדר תשע"ג, 24 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2013 פסק דין מתאריך 24/02/13 שניתנה ע"י אילן דפדי אילן דפדי צפייה