טוען...

החלטה

שירלי דקל נוה23/10/2012

21169-05-11

בפני כב' השופטת שירלי דקל נוה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

לירן בן סוסן (בן שושן)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד גיל יואש

הנאשם וב"כ עו"ד אבו גאנם זיאד

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

אבקש לאפשר לנאשם להגיע לדירת המתלוננת כדי לקחת את חפציו האישיים בליווי משטרתי. לנאשם נאמר שנדרש צו בימ"ש. בנוסף, אבקש להשיב את ההפקדה לאביו של הנאשם כי בוטלו כל התנאים המגבילים והכסף נדרש לאב לשם טיפולי שיניים.

ב"כ המאשימה:

אין התנגדות לעניין הצו. לגבי ההפקדה, אסכים להחזרת חלקה.

<#2#>

החלטה

בתיק זה הוצג הסדר בין הצדדים לפיו הנאשם יישלח לתסקיר שירות המבחן ואם התסקיר יהיה חיובי, המאשימה תעתור להטלת שישה חודשי מאסר בפועל שיכול וירוצו בעבודות שירות, והסנגור יהיה חופשי בטיעוניו.

מאז נדחו הדיונים מפעם לפעם, והתקבלו מספר תסקירים מטעם שירות המבחן. מהתסקיר האחרון עלה כי בני הזוג החליטו בסופו של דבר להיפרד, והחלו בהליך גירושין, והנאשם שב להתגורר בבית הוריו.

הנאשם מסר כי לאחרונה התעוררה מתיחות בינו ובין המתלוננת על רקע כספי, והיא אינה מאפשרת לו לקחת את חפציו האישיים ומאיימת עליו והוא חושש להגיש תלונה.

הנאשם השתתף בקבוצה טיפולית והוצע לו על-ידי שירות המבחן להמשיך לקבוצת בסיס נוספת, המתקיימת במרכז לטיפול באלימות שתיפתח לאחר החגים, ונתן הסכמתו להשתתפות בקבוצה.

שירות המבחן סבור שהדבר יסייע לנאשם בתהליך הפרידה מהמתלוננת תוך ליוויו בהתמודדות האדפטיבית במצב שנוצר כיום.

שירות המבחן המליץ כי הנאשם ימשיך טיפול במרכז למניעת אלימות והמליץ על העמדתו בפיקוח למשך 12 חודשים.

המלצה זו לא היתה מקובלת על ב"כ המאשימה, שטען שהתסקירים שהוגשו בעניין הנאשם אינם חיוביים, ועל כן עתירתו היא לעונש של מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי, והסנגור עתר לאימוץ המלצת שירות המבחן.

לאחר שחזרתי ועיינתי בתסקירים, שקלתי את טיעוני הצדדים, והעמקתי בהשתלשלות האירועים בתיק זה, אני סבורה כי אין זה נכון היום לסיים את ההליך המשפטי וליתן גזר דין, נוכח ההתפתחויות והשינויים שחלו במצב היחסים בין הנאשם למתלוננת, ולאור העובדה שהנאשם טרם החל השתתפותו בקבוצה במרכז לטיפול באלימות ולא ניתן לצפות באופן ברור את ההתפתחויות.

אני סבורה שיש לתת לנאשם הזדמנות להשתלב בקבוצה, ולעקוב אחר התקדמותו שם, ולאחר מכן ניתן יהיה לתת גזר דין מושכל בעניינו.

מובהר לנאשם שאין בכך משום הבטחה כלשהי לקבלת המלצת שירות המבחן או לנטוע בלבו כל תקווה לסיום ההליך שלא בדרך של ענישה ממשית.

הדיון יידחה לקבלת תסקיר שירות המבחן והשלמת טיעונים לעונש ליום 24/1/2013 שעה 11:30.

מזכירות בית-המשפט תשלח עותק ההחלטה לשירות המבחן ולממונה על עבודות השירות בשב"ס. ב"כ הנאשם יוודא קבלת ההחלטה בשירות המבחן.

הנאשם הוזמן לדיון והובהרה לו חובת התייצבותו.

לבקשת ב"כ הנאשם ובהסכמת ב"כ המאשימה, אני מורה לתחנת ראשון-לציון ללוות את הנאשם לבית ברח' דוד אלרועי 16/16 ראשון-לציון על מנת להוציא את חפציו האישיים- בגדים, ובתיאום עם המתלוננת.

לבקשת הנאשם ובהסכמת המאשימה, אני מורה על החזרת סך של 2,500 ₪ מהסכום של 5,000 ₪ שהופקד במסגרת תיק מספר 21169-05-11 כערובה להבטחת התנאים המגבילים.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ג תשרי תשע"ג, 09/10/2012 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה, שופטת

הוקלד על ידי איילין אלון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/12/2011 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה תגובה 08/12/11 מיכל עמית - אניסמן לא זמין
23/10/2012 החלטה שירלי דקל נוה צפייה
06/02/2013 גז"ד שירלי דקל נוה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מירי רוט ברומר
משיב 1 לירן בן סוסן (עציר) זיאד אבו גאנים