טוען...

פסק דין שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי

סיגל רסלר-זכאי03/11/2015

בפני

כבוד השופטת, סגנית נשיא סיגל רסלר-זכאי

תובע

בני מרקו
באמצעות עו"ד יאיר וולף ועו"ד אלעד אוהבה

נגד

נתבעת

הראל חברה לביטוח בע"מ
באמצעות עו"ד גיל סבן ממשרד ירושלמי

פסק דין

בהתאם להסכמת הצדדים, ניתן על ידי פסק דין בפשרה בהתאם לסעיף 4ג לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975.

  1. התובע, יליד 1978, נפגע בהתאם לנטען בתאונת דרכים מיום 26.07.2010. בהתאם לנטען, התאונה אירעה תוך כדי טריקת דלת הרכב ופגיעתה בעינו השמאלית של התובע.
  2. בהתאם לחוות דעת מומחית מטעם בית המשפט ד"ר גולדשטיין מיכאלה, לתובע נכות בתחום העיניים בשיעור של 5%, בהתאם לסעיף 62א לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז – 1956.
  3. הצדדים היו חלוקים בשאלת נסיבות קרות התאונה. הנתבעת הכחישה חבותה וטענה כי מהעולה מהמסמכים שצורפו לכתב התביעה, התאונה לא התרחשה בנסיבות כפי שפורטו על ידי התובע.
  4. בהתאם להסכמת הצדדים, ניתן פסק דין בתיק זה בפשרה ולאחר שהתובע הדגים בפני בית המשפט, בנוכחות באי כוח הצדדים, את נסיבות קרות התאונה. התובע טען כי נכנס לרכבו, תוך שהוא משוחח עם חבריו לעבודה ובהיסח הדעת, טרק את הדלת ופגע בפניו, בטרם הספיק לסיים את כניסתו לרכב. מהנסיבות כפי שהוצגו שוכנעתי כי התאונה התרחשה באופן הבא: התובע נכנס לרכבו, הכניס את רגלו הימנית לרכב והחל להתיישב על כיסא הנהג, רגלו השמאלית של התובע נותרה על הכביש וטרם הספיק להכניסה לרכב. התובע משך את הדלת עם ידו השמאלית ופגע בעינו השמאלית עם מסגרת החלון הפנימית.
  5. בנסיבות אלו, לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בתצהיר התובע וצרופותיו ובהתאם לגבולות שנקבעו על ידי הצדדים, לאחר ששמעתי את גרסתו של התובע לנסיבות קרות התאונה, אני פוסקת לתובע פיצוי בשיעור של 40,000 ₪ בצירוף שכר טרחת עו"ד ואגרה ששולמה על ידי התובע.
  6. מורה לגזברות לפטור הנתבעת מיתרת אגרה.

ניתן היום, כ"א חשוון תשע"ו, 03 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/06/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש תחשיב נזק סיגל רסלר-זכאי צפייה
20/11/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר עדות ראשית סיגל רסלר-זכאי צפייה
03/11/2015 פסק דין שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי סיגל רסלר-זכאי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בני מרקו יאיר וולף
נתבע 1 הראל חברה לבטוח בעמ בנימין ירושלמי