טוען...

גזר דין מפרוטוקול מתאריך 27/02/14

יעל פרדלסקי27/02/2014

בפני כב' השופטת יעל פרדלסקי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. חיות העיר בע"מ

2. מאוריסיו צ'יקו ויקו

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד עדי דביר

ב"כ הנאשם – עו"ד גורן, ס"צ

הנאשם - בעצמו

פרוטוקול

<#2#>

גזר דין

  1. ביום 31.1.13 הורשעו הנאשמים על יסוד הודאתם בעובדות כתב אישום בביצוע 5 עבירות של אי הגשת דוחות במועד, עבירה לפי סעיף 117(א)(6) לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו- 1975 (להלן: "החוק") ביחד עם סעיפים 67 ו-88 לחוק, ובקשר עם תקנות 20 ו-23 לתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו- 1976.
  2. מעובדות כתב האישום בהן הודו הנאשמים עולה, כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום הייתה הנאשמת חברה פרטית מוגבלת במניות שעסקה בממכר ציוד ומזון לבעלי חיים, והנאשם היה מנהלה הפעיל. עוד עולה, מכתב האישום כי הנאשמים הגישו את דו"ח 04/10 על סך 18,216 ₪ באיחור ביום 2.9.10 כשמועד הגשתו על פי החוק הינו 17.5.10. בנוסף, בתקופה שבין 6/10 ל-12/10 לא הגישו הנאשמים 4 דוחות תקופתיים.
  3. לאחר ששמעתי כי בכוונת ב"כ המאשימה לעתור לעונש של מאסר בפועל, דחיתי את הטיעונים לעונש והפניתי את הנאשם, מבלי לפתח צפיות בנאשם ומבלי לקבוע עמדה לעונש שאגזור על הנאשם, לקבלת חוות דעת מטעם הממונה על עבודות שירות.
  4. מחוות הדעת שהוגשה מטעם הממונה על עבודות שירות עולה, כי הנאשם כשיר לבצע עבודות שירות.
  5. ב"כ המאשימה בטיעוניה לעונש טענה, כי הנאשמים הורשעו על פי הודאתם ב-4 עבירות של אי הגשת דוחות במועד, כאשר סכום הקרן עומד על סך של 74,500 ₪ ובהגשת דו"ח אחד באיחור. מדובר בעבירות פיזיקליות חמורות מאוד, שכן במעשים אלה גזלו הנאשמים שלא כדין את כספי מע"מ אותם גבו מהלקוחות. בתי המשפט קבעו, כי מדיניות הענישה בעבירות מסוג זה הינה ענישה בדרך של מאסר בפועל.

ב"כ המאשימה, עתרה להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, מאסר על תנאי וקנס וטענה, כי מתחם העונש לכל עבירה בה הורשע הנאשם נע בין 4-8 חודשי מאסר בפועל, אולם, בכוונתה לעתור לעונש כולל על כל העבירות בהן הורשע הנאשם ולאור נסיבותיו האישיות של הנאשם, עתרה להטיל על הנאשם את הרף התחתון של המתחם. בנוסף טענה, שמתחם העונש ההולם לעניין מאסר על תנאי נע בין 2-8 חודשי מאסר על תנאי, ומתחם הקנס נע בין 4,000 ₪ ל- 116,800 ₪ ועתרה להטיל על הנאשם מאסר על תנאי וקנס בתחומי המתחם. בנוסף, עתרה ב"כ המאשימה, להטיל על הנאשמת שאינה פעילה, קנס סמלי.

  1. ב"כ הנאשם הגיש מסמכים וטען בטיעוניו לעונש, כי יש להתחשב בכך שהנאשם הנעדר עבר פלילי הורשע בעבירות שברירת המחדל בגינם היא הטלת קנס מינהלי. עוד טען שיש להתחשב בנאשם שעשה מאמצים רבים לגייס כספים באמצעות משפחתו הגרעינית והמורחבת, וכן באמצעות עמותות, על מנת להסיר את המחדלים, אך דרכו לא צלחה. בנוסף עתר להתחשב בכך שהנאשם היה עסוק בטיפול בבנו הקטן הזקוק לטיפול מיוחד אשר מטעמי צנעת הפרט לא יפורט, ולא היה פנוי לצאת לעבודה, ורק לאחרונה החל לעבוד כמאבטח בשכר של 7,000 ₪ לחודש. בנוסף עתר להתחשב בכך שאמו של הנאשם חלתה במחלה קשה והנאשם הוא זה שמטפל בה וכן עתר להתחשב בכך שהקריסה של הנאשמת הביאה את הנאשם לכך שהוא מצוי היום בהליך פשיטת רגל, ומשלם במסגרת הליך פשיטת הרגל 500 ₪ בחודש.

ב"כ הנאשם עתר, לאור הנסיבות שפורטו על ידו, להתחשב בנאשם, וכן להטיל על הנאשם קנס סביר ולפרסו לתשלומים.

7. הנאשם עתר לבית משפט להתחשב בו.

8. בסימן א1 לפרק ו' לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "תיקון 113") קבע המחוקק את העקרונות והשיקולים המנחים בענישה, המשקל שיש לתת להם והיחס ביניהם, כשהעיקרון המנחה בענישה הוא קיומו של יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה בנסיבותיו ומידת אשמו של הנאשם ובין סוג ומידת העונש המוטל עליו.

9. הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירות בגינם הורשע הנאשם הינו, הנזק לקופת המדינה ופגיעה בשוויון בנטל המס המוטל על אזרחי המדינה. מתחם העונש ההולם נע בין מאסר על תנאי למספר חודשי מאסר בפועל לכל עבירה .

לטעמי ראוי לגזור על הנאשם שיוחס לו אישום אחד עונש כולל.

10. בבואי לגזור את עונשו של הנאשם שבפני עמדו לנגד עיניי מתחם העונש ההולם, הערך המוגן שנפגע, אי הסרת המחדלים, סכום קרן המס שלא הועבר למאשימה, נסיבותיו האישיות של הנאשם, מצבו הכלכלי של הנאשם, והפגיעה בנאשם הנעדר עבר פלילי ואשר מעולם לא ריצה מאסר בפועל ובמשפחתו, באם אגזור עליו מאסר בפועל לרבות בעבודות שירות.

11. לפיכך, לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים כשלנגד עיניי תיקון 113, החלטתי לגזור על הנאשמים את העונשים הבאים:

לנאשמת שאינה פעילה: קנס סמלי בסך 100 ₪

לנאשם:

  1. 3 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות במפעל חסד יד ביד, ברחוב דרך בית הדין 1 לוד, במשך 5 ימים בשבוע, כשבכל יום יבצע הנאשם 8.5 שעות עבודה, בפיקוחו של מר אסרף חביב, מספר טלפון נייד: 050-6278970.

תחילת ריצוי עבודות השירות ביום 27.3.14.

  1. 3 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור על כל עבירה לפי חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975.
  2. קנס בסך 2,500 ש"ח או 25 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים בכל ראשון בחודש, החל מחודשיים מתום ריצוי מאסרו. אי תשלום שיעור אחד במועדו יעמיד את היתרה לפירעון מידי.

מובהר בזאת לנאשם שעליו לדווח לממונה על עבודות שירות על כל שינוי בכתובת מגוריו, במספרי הטלפון שלו או בשינוי במצבו הבריאותי. עליו לעמוד בכל תנאי הפיקוח וביקורות פתע, וכל הפרה של עבודות שירות עשויה להביא להפסקה מנהלית ולריצוי יתרת העונש במאסר ממש.

כמו כן, במידה ועפ"י החלטת הממונה על עבודות שירות, במהלך ריצוי עונשו של הנאשם, יועבר הנאשם למקום עבודה אחר מהמפורט בגזר הדין, יועסק הנאשם עפ"י שעות העבודה הנהוגות במקום העבודה החדש.

הנאשם יתייצב ביום 27.3.14 בשעה 08:00 במשרדי הממונה על עבודות שירות מפקדת מחוז מרכז יחידת עבודות שירות רמלה.

זכות ערעור תוך 45 יום לביהמ"ש המחוזי.

מזכירות תשלח עותק של גזר דין לממונה על עבודות שירות.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אדר תשע"ד, 27/02/2014 במעמד הנוכחים.

יעל פרדלסקי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/02/2014 גזר דין מפרוטוקול מתאריך 27/02/14 יעל פרדלסקי צפייה
27/02/2014 גז"ד יעל פרדלסקי צפייה