טוען...

פסק דין מתאריך 11/03/14 שניתנה ע"י ריקי שמולביץ

ריקי שמולביץ11/03/2014

מספר בקשה:6

לפני כבוד השופטת ריקי שמולביץ

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין: (להלן "החייב")

מבקשים

איתן צנעני (נאמן)

נגד

משיבים

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.שירית משי לוי

פסק דין

  1. לבקשתה, ניתן נגד החייבת צו כינוס ביום 16.11.2011. ביום 21.1.2013 הוכרזה החייבת פושטת רגל.
  2. מבקשת הנאמן לביטול ההליך עולה, כי מאז הכרזת החייבת לפני למעלה משנה לא מילאה החייבת חובותיה בהליך, לא הגישה דו"חות חודשיים מאז חודש דצמבר 2012 (וגם הדו"חות שהוגשו קודם לכן לא היו מגובים באסמכתאות) ולא עמדה בצו התשלומים.
  3. בתשובתה מתארת החייבת את קורותיה בשנה האחרונה. בתוך כך פתחה החייבת בחודש ספטמבר 2012 יחד עם הוריה ובן זוגה דאז מפעל וחנות לממכר בשר. החייבת השקיעה זמנה ומרצה בהקמת העסק ועל כן לא עבדה בעבודה אחרת בתקופה זו (למעט עבודות מזדמנות). המפעל והחנות נסגרו לאחר פחות משנה בחודש אפריל 2013, כשברקע בגידתו של בן הזוג. מאז קריסת העסק עסקה החייבת בניסיון לצמצם הפגיעה בהוריה על ידי נושי העסק, וכיום גם הורי החייבת נכנסו להליכי פשיטת רגל. ההסתבכות הכלכלית הביאה לפגיעה ביחסים המשפחתיים ולבסוף נאלצה החייבת לעזוב את בית הוריה. המבקשת הוסיפה ותיארה את מצבה הנפשי הקשה ואת מאמציה להשתכר לאחר עזיבת בית ההורים.
  4. בתשובה לתגובה הודיע הנאמן כי הוא עומד על בקשתו והוסיף, כי לא עודכן אודות פתיחת עסק הבשר על ידי החייבת. אמנם החייבת לא הייתה רשומה כבעלים של העסק, אך כפי שעולה מתגובתה היא ובן זוגה היו הרוח החיה מאחוריו. כמו כן, מבירור הנאמן עם החייבת עולה כי בעקבות ניהול העסק האמור הוגשו נגד החייבת תביעות על ידי ספקים שונים והיא נקלעה לחובות חדשים בסך 100,000 ₪.
  5. מטענות הצדדים עולה כי לא רק שהחייבת לא קיימה חובותיה בהליך במשך תקופה ארוכה, אלא שהדבר נבע מפעילותה במסגרת עסק שיצר חובות חדשים לאחר כניסתה להליך פשיטת הרגל, וכל זאת מבלי לבקש רשות מבית המשפט או לידע את המנהל המיוחד (שכמובן לא יכול היה לדעת על כך גם מאחר ולא הוגשו על ידי החייבת דו"חות חודשיים כנדרש). צו הכינוס אינו חל על חובותיה החדשים של החייבת ולא ניתן יהיה לפטור אותה מהם בסיומו של ההליך. כך, הליך פשיטת הרגל לא יאפשר לחייבת לפתוח דף חדש בחייה ללא חובות.
  6. אם לא די בכך, פעילותה האמורה של החייבת לוותה באי קיום חובותיה בהליך ובכלל זאת אי הגשת דו"חות חודשיים ואי הפקדת התשלום החודשי באופן שפגע בנושיה הקודמים. בנסיבות אלו אין לי אלא לקבוע כי החייבת לא נהגה בתום לב בהליך אלא ניצלה אותו לרעה. לפיכך, אני מבטלת את צו כינוס הנכסים והכרזת החייבת כפושטת רגל. צו עיכוב היציאה מהארץ יישאר בתוקפו למשך 3 חודשים ואז יבוטל.

ניתן היום, ט' אדר ב תשע"ד, 11 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/11/2011 צו כינוס הדס עובדיה לא זמין
18/12/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 הגשת דו"ח 18/12/12 הדס עובדיה צפייה
11/03/2014 פסק דין מתאריך 11/03/14 שניתנה ע"י ריקי שמולביץ ריקי שמולביץ צפייה