טוען...

פרוטוקול

צילה צפת24/03/2013

בפני כב' השופטת צילה צפת

העותרים

סלי יושע

נגד

המשיבים

1. עיריית בת ים

2. יוסף גואטה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העותר – עו"ד אביעד סעאדי-סיון

ב"כ משיבים 1 ו-2– עו"ד מעיין אזולאי ועו"ד יצחק ברוש
עו"ד גואטה בעצמו

פרוטוקול

עו"ד סעאדי-סיון: העותרת סלי יושע היתה היורשת של יושע משה. ההליכים התבצעו כנגד סלי יושע ז"ל. היא הגישה את העתירה. לאחר שהוגשו ההליכים היא נפטרה, ניתנו צווי ירושה לשלושה קטינים של אחד מבניה שנפטר ולשני ילדיה שהם בגירים. היום יש צווי ירושה לשני ילדים בגירים ושלושה קטינים ולכן אפשר לשנות זאת בהתאם.

אני מגיש לביהמ"ש צו ירושה של המנוחה סלי יושע ז"ל. אני מיופה כוחם של היורשים לענין העתירה.

עו"ד ברוש: אני מפנה את תשומת הלב שחברי הגיש תצהיר מטעם המנוחה ולא טרח להחליף את התצהיר בשם האחרים, כך שלמעשה נפל פגם בעתירה.

עו"ד סעאדי-סיון: אני מבקש לומר שב- 19.2.12 התקיים דיון בפני כב' השופטת קובו ועוד לפני הדיון הגענו להסכמות לאור המצב, גם מאחר והעותרת הלכה לעולמה ולאור עוד הרבה דברים שקרו בתיק, מאז במשך שנה אני ועו"ד גואטה פועלים ללא הפסקה להביא את הענין לגמר.

בין היתר, לקחנו את עו"ד מזרחי לצורך ענייני המיסוי לראות מה מס השבח שחל כאן וגם לגבי החלוקה שתהיה. בין היתר, לקחתי את חברת מטרופולינט, חברה שמתמחה בארנונה, שגילתה דברים. לזכותם יאמר שהם הפחיתו משמעותית את הסכומים לאור מה שהם ראו שם.

היום צריכים לקרות שני דברים: א. לדעת מה ערך הנכסים למכירה. הוצאנו שמאות ראינו שזה 960,000 ₪ והדבר הכי חשוב זה הענין של מס שבח, כי מס שבח זה רק ברגע שתהיה מכירה. אני אמרתי לחבריי שעד שלא נדע באמת מה תהיה המכירה ומה מס השבח, אני לא יכול להשאיר את המסכנים עם שקל חוב. מדובר באנשים חסרי כל. אז הגענו למתווה ולזכות עו"ד גואטה יאמר שהוא שיתף פעולה בצורה מדהימה.

היתה החלטה אופרטיבית בדיון הקודם שמדברת על עיקולים לצד ג', כב' השופטת קובו הורתה להם למשוך את הכסף כי מצד אחד השוכר נהנה מההפקר, לא משלם שכירות ומצד שני, הם אומרים שהם לא יכולים לעשות שום דבר. לאור ההחלטה הם הזמינו את השוכר ובמקום לעמוד על ההחלטה ולמשוך מהשוכר כ- 150,000 ₪, שזה סכום מאוד משמעותי במושגים של העתירה, הם ביקשו רק את הארנונה שמגיעה להם. הכונס היה צריך להמשיך לפעול בענין זה.

יתרה מזאת, ברישומים הם מספרים שהמפתחות אצלם. מאחר ויש קונים שרוצים לקנות, אני מבקש את המפתחות שנוכל להיכנס והם טוענים שזה לא אצלם, על אף שמופיע ברישומים שזה אצלם.

עו"ד ברוש: מדובר בנכס שנבנה על-ידי המוריש ועוד שותף שלו שעברו ממקום למקום, בנו נכסים ולא דאגו להעביר את הזכויות. לגבי הנכס הזה הוא נשאר על שם בן דוד ויושע שהיו שותפים קבלנים.

עכשיו חברי רוצה למכור לנו תקווה, אבל הוא לא מסביר איך הוא יקנה את זכויות בן דוד או איך הוא יעביר לעצמו, כי הגברת בשלב מסוים כתבה בין בן דוד ובין יושע, שהיו שותפים, יתחלקו הנכסים, יושע העביר כמה נכסים לבן דוד ובן דוד העביר ליושע. עכשיו אני לא מבין איזה חוו"ד קיבלו חבריי מעו"ד מזרחי שהוא מומחה למיסוי מקרקעין ואני לא יודע איך הם מתכוונים שהנכס יהיה על שמכם.

עו"ד גואטה: את התיק הזה במקרה אני מלווה מאז ראשית ההליכים המנהליים והכרתי גם את המנוחה, סלי יושע ז"ל. אני לא נכנס לכל הטענות המשפטיות, אני רק אתייחס לענין הפשרה.

עו"ד סעאדי-סיון: אני מייצג את כל היורשים. מדובר בדירה שבה יגורו שלושת הקטינים. המדובר בדירה בבניינים דו קומתיים בחולון. דירה שבקושי שווה 600,000 ₪.

עו"ד גואטה: החוב הוא 1.2 מיליון. החוב נכון לחוו"ד שווה היום מיליון. אחרי כל החובות אף אחד לא יודע כמה יישאר. העירייה מבקשת שהשעבוד יישאר ולזה חברי, עו"ד סעאדי-סיון, לא מסכים. אם היום העירייה מממשת את הנכס, הרי מס שבח יעלה לעירייה לפחות 400,000 ₪. איתי הם יכולים להצהיר על הפסדים של 4 שנים אחרונות ולקזז. העירייה יודעת שמצבה טוב יותר ואז ההפרשים הם משמעותיים. אם חברי, עו"ד גואטה, יוציא את הנכס למכירה, אחרי מס שבח, הוצאות כינוס וכו', יישארו להם אולי 400,000 ₪.

<#3#>

החלטה

הצדדים ימשיכו לנהל מו"מ ויעדכנו את ביהמ"ש תוך 60 יום מהיום.

תזכורת פנימית ביום 1.6.13.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג ניסן תשע"ג, 24/03/2013 במעמד הנוכחים.

צילה צפת, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2011 החלטה מתאריך 05/07/11 שניתנה ע"י אורי שהם אורי שהם לא זמין
25/01/2012 החלטה מתאריך 25/01/12 שניתנה ע"י אסתר קובו אסתר קובו לא זמין
28/01/2013 החלטה מתאריך 28/01/13 שניתנה ע"י צילה צפת צילה צפת צפייה
24/03/2013 פרוטוקול צילה צפת צפייה
22/09/2015 החלטה שניתנה ע"י צילה צפת צילה צפת צפייה
31/12/2015 החלטה על הודעה ובקשה מטעם הצדדים לקבלת תוקף של פסק דין להסכם הפשרה צילה צפת צפייה