טוען...

גזר דין מתאריך 28/10/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן

אבישי קאופמן28/10/2012

בפני

השופט אבישי קאופמן

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

אדיר עמר

הנאשמים

גזר דין

בתיק זה הורשע הנאשם בנהיגה בחוסר זהירות שגרמה לתאונת דרכים.

תחילה כפר הנאשם באשמה, והצדדים אף טענו כי אין אפשרות להסדר בתיק. בישיבה מיום 15.3.12 הובהר לצדדים כי אם יש צורך בארכה למו"מ לשם נסיון להסדר יקבלו אותה, אולם הם דחו אפשרות זו והובהר להם כי הסדר שיושג בהמשך יעבור בחינה מדוקדקת לעומת הסדר בשלב מקדמי שיאושר בדרך כלל מתוך אמונה בשיקול דעת הצדדים.

התיק נקבע לשמיעת ראיות ליום 20.9, ובמועד זה התייצבו הצדדים והודיעו על הסדר במסגרתו תוקן כתב האישום, ולנאשם יוחסו עבירות קלות יותר שגרמו לתאונה.

ב"כ המאשימה הסביר כי השינוי בעמדת המאשימה נבע משינוי שנערך בצומת לאחר האירוע, ממנו יש ללמוד כי לפני כן מדובר היה בצומת בעייתי ועובדה זו יש לזקוף לזכות הנאשם. הסנגור הסביר כי ניסה להביא את הדברים בפני המאשימה קודם לכן, אך נתקל בסירוב.

לצערי שוב ושוב נתקל אני במקרים בו אחד הצדדים משנה עמדתו ביום שמיעת הראיות, בלא סיבה של ממש מדוע נעשה הדבר ברגע האחרון ממש. גם במקרה דנן לא הייתה כל סיבה מדוע לא יובא מלוא החומר הרלוונטי במועד, מדוע לא יבקש הסנגור את הארכה שהסכמתי להעניק לו בישיבה מחודש מרץ, ויביא את המידע הרלוונטי בדבר שינוי הצומת בפני המאשימה או אף בפניי בנסיון להסדר והבנה.

זמן האולם אותו ניתן להקצות לשמיעת משפטים הינו משאב ציבורי מוגבל ויש לנצלו בצורה מיטבית. ביטול שמיעת ראיות ברגע האחרון אינו "חיסכון בזמן שיפוטי" כפי שמציגים זאת הצדדים. הזמן השיפוטי אותו יש לחסוך אינו זמנו הפנוי של השופט עצמו אלא הזמן אותו ניתן להקצות לניהול דיונים. הסדר ברגע האחרון חוסך ממני את הצורך בעבודה שמחוץ לאולם המשפט, אולם אינו מאפשר ניצול זמן האולם לטובת תיקים אחרים אשר ממתינים לתורם.

שני הצדדים מתבקשים לסייע לבית המשפט במאמץ לנהל את זמן האולם בצורה יעילה, ולקדם הליכים רבים אשר ממתינים לבירור.

לגופו של עניין, הוצג הסדר בין הצדדים, אשר בהתחשב בתיקון שבכתב האישום הינו סביר וראוי, הגם שכאמור לעיל לא מצאתי כל סיבה מדוע לא ניתן היה להגיע להבנה זו מוקדם יותר.

בהתחשב בכל האמור לעיל אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של חודש ימים מעבר לפסילה המנהלית.

לריצוי הפסילה, יפקיד הנאשם את רשיונו במזכירות בית המשפט בעכו.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 4 חודשים וזאת על תנאי למשך שנתיים לבל יעבור עבירה בה הורשע בתיק זה או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה.

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 2,000 ש"ח או 10 ימי מאסר שישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו.

הקנס ישולם ב- 4 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מתאריך 30.11.12

הנאשם יפנה למזכירות בשעות הקבלה, לשם קבלת שוברי תשלום.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

ניתן היום, י"ב חשון תשע"ג, 28 אוקטובר 2012, במעמד הנאשם, בא-כוחו עו"ד רונן וב"כ המאשימה עו"ד ברבי.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/10/2012 גזר דין מתאריך 28/10/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל לשכת תביעות תעבורה
נאשם 1 אדיר עמר עדיאל גוהר