טוען...

החלטה שניתנה ע"י אבשלום מאושר

אבשלום מאושר19/11/2014

16239-07-14

בפני כב' השופט אבשלום מאושר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

חיים ערבילני (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה - עוה"ד אתי מוריס כהן

ב"כ הנאשם – עו"ד ליאור רונן

הנאשם הובא ממעצר

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

ההסדר הוא לפי בקשת הלקוח שלי המבקש לסיים את ההליך כולל צירוף כל התיקים העומדים ותלויים כנגדו. סך הכל חמישה תיקים.

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון לפיו כתב האישום יתוקן כך שבפרק העובדות בסעיף 2, המילים "אני אשתה לך את העיניים... לא יהיו אצלך" תמחקנה. כמו כן סעיף 4 בפרק עובדות ימחק. כמו כן סעיף 6 בפרק העובדות ימחק והוראות חיקוק יתוקן ל - 3 עבירות של איומים במקום 6 עבירות.

הנאשם יודה, יורשע בכתב האישום המתוקן כמו כן מבקש לצרף תיק שמספרו 37618-08-11 ולפיו גם בתיק זה תוקן כתב האישום כך שבפרק העובדות בסעיף 3, ימחק. סעיף 7 המילים תקף הנאשם את, תמחקנה ובמקומן ירשם, הפריע הנאשם. בהוראות החיקוק סעיף 1 ימחק.

כמו כן הנאשם מבקש לצרף תיק נוסף שמספרו 7436-09-14 במסגרת תיק זה יתוקן כתב האישום כל שבסעיף 2 המילים "אדקור אותך" תמחקנה ובמקומן ירשם אפגע בך. סעיף 3 בפרק העובדות ימחק. בהוראות החיקוק סעיף 2 ימחק ובמקומו ירשם עבירת תקיפה סתם, עבירה בניגוד לסעיף 379. כמו כן סעיף 3 יימחק.

כמו כן מבקש לצרף את תיק 62352-01-13. בתיק זה יתוקן כתב האישום כך

שבפרק העובדות בסעיף 2, המילים "לילדים ולמשפחה שלך ואני אבצע את זה " תמחקנה.

סעיף 3 בפרק העובדות ימחק.

בהוראות החיקוק סעיף 2 ימחק.

כמו כן נבקש לצרף תיק 56760-04-13.

כך שבפרק העובדות בסעיף 5, המילה "תקף" תימחק ובמקומה יירשם "הפריע".

סעיף 6 יימחק.

סעיף 9 בסייפא המילה "שחבט" תמחק, ובמקומה יירשם שהיכה.

סעיף 10 יימחק.

סעיף 11 יימחק

סעיף 12 המילים "שהבת שלך תמות ואם יהיה לי הזדמנות אני אדרוס אותה" תמחקנה.

בהוראות החיקוק, סעיף 2 יימחק ובמקומו יירשם התנגדות למעצר, עבירה בניגוד לסעיף 47 לפקודת סדר הדין מעצר וחיפוש.

סעיף 4 יימחק.

הנאשם כאמור ייצרף את כתבי האישום המתוקנים, כמפורט לעיל, יודה ויורשע.

לעניין העונש הגענו להסכמה ולפיה יוטלו על הנאשם מאסר בפועל למשך 9 חודשים, בניכוי ימי מעצרו בת"פ 56760-04-13 מיום 28.4.13 עד ליום 8.5.13 ובת"פ 16223-07-14 מיום 7.7.14 , מאסר על תנאי בן 6 חודשים למשך 3 שנים, שלא יבצע עבירות של אלימות, עוון לרבות איומים או גרם נזק בזדון ועבירות כנגד שוטרים, מאסר על תנאי למשך 10 חודשים על עבירות אלימות פשע, למשך 3 שנים והתחייבות.

ב"כ הנאשם:

אני מאשר את דברי חברתי לעניין ההסדר. כמו כן מאשר את צירוף התיקים כפי שצוין לעיל, כולל התיקונים. כמו כן הקראתי לנאשם את כתבי האישום המתוקנים, הבין את תכנם והוא מודה במיוחס לו בהם.

הנאשם:

אני מודע להסדר שעשה הסנגור שלי, אני מבקש לכבד את ההסדר. כמו כן כתב האישום המתוקן הוקרא לי כולל כתבי האישום המתוקנים במסגרת צירופי התיקים שביקשתי לצרף , אני הבנתי את תכנם ומודע לכך כי בית-המשפט אינו כבול להסדר הטיעון בין הצדדים.

הערת בית המשפט:

בית המשפט מודיע לצדדים, כי אינו כבול להסדר הטיעון ביניהם.

<#2#>

החלטה

מורה על צירוף התיקים כפי שפורטו לעיל.

כמו כן, כתב האישום המתוקן בתיק העיקרי וכן כתבי האישום שצורפו יתוקנו כמבוקש.

המזכירות תסרוק לתיק את כתבי האישום המתוקנים.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ו חשוון תשע"ה, 19/11/2014 במעמד הנוכחים.

אבשלום מאושר , שופט

ב"כ הנאשם:

כאמור הקראתי למרשי את כתב האישום המתוקן בתיק העיקרי ואת את כתבי האישום המתוקנים במסגרת צירוף התיקים , הסברתי לו את תוכנם, הבינם והוא מודה בכל כתבי האישום המתוקנים, בעובדות המיוחסות לו בהם.

הנאשם:

לאחר שהוקרא לי כתב האישום המתוקן בתיק העיקרי וכן כתבי האישום המתוקנים במסגרת צירוף תיקים, הבנתי את תוכנם, אני מודה בכל כתבי האישום המתוקנים ובעובדות שיוחסו לי בהם.

<#4#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם בעובדות המפורטות בכתב האישום המתוקן, אני מרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, כמו כן אני מרשיע אותו בתיקים שצירף ותוקנו כתבי האישום כמפורט להלן :

1. תיק פלילי 37618-08-11.

2. תיק פלילי 7436-09-14.

3. תיק פלילי 62352-01-13.

4. תיק פלילי 56760-04-13.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ו חשוון תשע"ה, 19/11/2014 במעמד הנוכחים.

אבשלום מאושר , שופט

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

מדובר בנאשם יליד 1972, בעברו 3 רישומים פליליים (הוגש וסומן ת/1) כולם התיישנו אך לא נמחקו. הרשעה אחרונה משנת 2004, מדובר בעבירות ממן אותו עניין ואחרות. היום נותן את הדין הנאשם לאסופת תיקים, חלקם משנים 2010 ו – 2011. מדובר בעבירות אלימות. מבלי להקל ראש מהקל הנמוך יותר, הנאשם מעולם לא ריצה עונש מאסר, עצור תקופה לא קצרה. הודה וחסך זמן שיפוטי יקר. בנסיבות אלה סברה התביעה לאור נסיבות המעשים ונתוני העושה שהסדר טיעון שגובש הינו ראוי ולכן נעתור למאסר בפועל בן 9 חודשים, בניכוי ימי המעצר, מאסרים על תנאי והתחייבות. בנוסף שיוטל עליו קנס, אין לנו התנגדות כי יהיה סמלי, לשיקול דעת בית-המשפט, ולבקשת ההגנה אין התנגדות כי ישולם בתום תקופת המאסר. אני סבורה כי זה רכיב ענישה קונקרטי, לאור צירוף התיקים, נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם:

אנו מסכימים ומכבדים את טיעוניה של חברתי לגבי הסדר שהגענו אליו, נבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר. לשיטת ההגנה ההסדר הוא מחמיר אפילו מחמיר ביותר, הנאשם למעשה עצור כ – 4 חודשים כיוון שאין לו חלופת מעצר. בתיקים כאלה לטעמנו אם היה מגיע מבחוץ התוצאה הייתה שונה לחלוטין, אך מכיוון שהוא עצור והנאשם לקח בחשבון את הזמן שהיה צריך לנהל את המשפט, בתיק ההוכחות, חודשים ארוכים, הוא הגיע ל – 9 חודשים עוד לפני הכרעת הדין לכן בחר לקבל את הצעת המאשימה והסדר כפי שהוא.

אם בית-המשפט יראה את התיקים הישנים משנת 2010 ו – 2010 שאינם קשורים ולא נפתחו גם כתיקי מעצר והם תיקים מינוריים בתיקי אלימות והוא מצטער עליהם ולקח אחריות בהזדמנות הראשונה. לגבי תיקי אלמ"ב נשוא המעצר הראשון שלו ששוחרר, והתיק האחרון, כתבי האישום תוקנו משמעותית, האלימות שם לא חמורה, תיק אחד אלימות שהשליך חפצים על אשתו וסטר לה. לשמחתנו האירוע הסתיים באדמומיות בלחי. לשמחת כולנו הצדדים סיימו את הקשר הזוגי והתגרשו, אין סכנה עתידית או קשר עתידי שעלול להחמיר ולהדאיג את הציבור. הם סיימו ההליך לפני חודשיים. יש שני ילדים בני 4 ו – 9. כפי שבית המשפט רואה, כתב האישום האחרון נשוא כל עבירות האיומים היה במסגרת תיק ההליכים בבית הדין הרבני, טעון, כשאנשים פותחים פיהם ודבש לא יוצא משם. הנאשם מודה במיוחס לו מביע חרטה, הדברים לא מאפיינים באמת את האדם שנמצא בפני בית-המשפט, מדובר באדם שקט, מופנם, גם מהתסקירים שהוגשו דיברו על הדברים שהוא עובר ועבר, הוא עבר למעשה הליך בדיאלוג מחודש בב"ש במסגרת תיק המעצר הקודם שלו, טיפול לגברים אלימים, לטיפול זוגי וכל מה שכרוך באלימות בין בני זוג, עבר סדנה של מספר חודשים, סיים אותה בהצלחה וחזר לעיר אשקלון ואז נפתח התיק של עבירות האיומים בגינו הוא עצור במסגרת התיק בבית הדין הרבני. רואים שההליך שעבר גם בדיאלוג מחודש כן השפיע ונתן אותותיו, הפה, אני מלווה אותו כבר מספר שנים, לצערי, זה פיו. נימוס זה... זה לא הצד החזק שלו. איך אומרים, אני אומר בכנות, זה הפה שלו, זה סגנון הדיבור שלו והוא משלם על זה את הדין. אנו מקווים כי בזמן שנותר לו, יפנים את הלקח, יבין שהסגנון הזה לא מקובל, זה ...הסגנון הזה פוגע בו ובסביבה ונקווה שלא נראה אותו יותר.

הנאשם:

בגדול אני מצטער, אני רוצה רק שתדע שאני רציתי בהליך הגירושים ובית הדין הרבני נתן סיכוי להליך של גישור, מה שנקרא שלום בית, ולא רציתי בזה, עם יד על הלב, נפגעתי מפעולת נקם מבת הזוג, ברוך ה' זה הסתיים. המסגרת שלי, היא מסגרת עבודה ובית ותו לא.

<#6#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של איומים (3 עבירות), כנגד בת זוגתו במכתב האישום המתוקן.

כמו כן הורשע במסגרת צירוף תיק שמספרו 37618-08-11 בעבירות של איומים, היזק לרכוש במזיד, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, כמו כן הורשע במסגרת צירוף תיק שמספרו 7436-09-14 בעבירות של איומים ותקיפה סתם, כמו כן הורשע במסגרת צירוף תיק מס' 62352-01-13 בעבירות של איומים, כמו כן הורשע במסגרת צירוף תיק 56760-04-13 בעבירות של תקיפה סתם - בן זוג, איומים, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והתנגדות למעצר.

מכתבי האישום עולה כי המדובר בנאשם והמתלוננת שהינם בני-זוג נשואים זה לזו מזה כ – 10 שנים ולהם שני ילדים קטינים ובתקופה האחרונה, היחסים בין בני-הזוג עלו על שרטון והם נמצאים בהליכי גירושים ובמהלך התקופה איים הנאשם על המתלוננת הלוך וחזור וזאת כמפורט בכתבי האישום המתוקנים.

הנאשם יליד 1972 ולחובתו 2 הרשעות קודמות אשר התיישנו.

מסכת האירועים המתוארת בכתבי האישום המתוקנים חמורים וזאת לאור ההתמשכות והאובססיביות שעולה מצד הנאשם כפי המתלוננת ואולם עבירות באלימות עצמן, כל אחת מהן, אינה מצויה ברף הגבוה של החומרה.

לקחתי בחשבון כי למעשה בני הזוג סיימו את הקשר הזוגי והתגרשו לפני כחודשיים.

הנאשם עבר סדנא טיפולית למניעת אלימות.

כמו כן, לקחתי בחשבון כי הנאשם לא ריצה מעולם עונש מאסר וזה לו המאסר הראשון.

כמו כן לקחתי בחשבון כי הנאשם הביע חרטה, הודה והחליט לצרף את כלל התיקים התלויים ועומדים כנגדו ולסיים פרק זה בחייו.

בנסיבות אלו ומבלי להקל ראש בעבירות בהן הורשע, בשקלול בין האירועים לבין נסיבותיו האישיות של הנאשם והודייתו ולקיחת האחריות אני סבור כי הסדר הטיעון סביר ומאוזן ועל כן אכבדו.

לאור האמור לעיל, אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

1. 9 חודשי מאסר בפועל וזאת בניכוי ימי המעצר בת"פ 56760-04-13 מיום 28.4.13 ועד 8.5.13.

ובתיק פלילי 16223-07-14 מיום מעצרו בתאריך 7.7.14.

2. מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים.

המאסר המותנה יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מיום שחרורו יעבור הנאשם עבירות כנגד שוטרים ו/או אלימות מסוג עוון לרבות איומים או גרם היזק בזדון.

3. מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים.

המאסר המותנה יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מיום שחרורו יעבור הנאשם עבירות אלימות מסוג פשע.

4. הנאשם יחתום על התחייבות בסך 6,000 ₪ שלא יעבור עבירות מהעבירות בהן הורשע או כל עבירת אלימות למשך שנתיים מיום שחרורו. לא יחתום על התחייבות כאמור, יאסר למשך 30 ימים.

5. קנס בסך 500 ש"ח או 10 ימי מאסר תחתיו. הקנס ישולם עד לא יאוחר מיום 1.6.15.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ו חשוון תשע"ה, 19/11/2014 במעמד הנוכחים.

אבשלום מאושר , שופט

ב"כ הנאשם:

הנאשם ביקש לאפשר לאבא שלו מר רזי ערבילני להכניס לו ציוד, חליפה ונעליים. ולהחזיר לו את הפלאפון מסוג אייפון – 5 שנתפס בתיק 16223-07-14.

ב"כ המאשימה:

אין התנגדות.

<#8#>

החלטה

מורה על החזרת הפלאפון מסוג אייפון – 5 לנאשם.

כמו כן שב"ס מתבקש לבחון את בקשת ב"כ הנאשם בדבר אפשרות הכנסת הציוד על פי שיקול דעתו.

<#9#>

ניתנה והודעה היום כ"ו חשוון תשע"ה, 19/11/2014 במעמד הנוכחים.

אבשלום מאושר , שופט

הוקלד על ידי פזית רחמים

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/11/2014 החלטה שניתנה ע"י אבשלום מאושר אבשלום מאושר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל איה קמושוביץ' (מרקוביץ')
נאשם 1 חיים ערבילני