טוען...

החלטה מתאריך 04/09/12 שניתנה ע"י עפרה צ'רניאק

עפרה צ'רניאק04/09/2012

בפני

כב' השופטת עפרה צ'רניאק

מבקשת

עפרה רווה

נגד

משיבים

1. הנהלת בתי המשפט - מדינת ישראל

2. ניר גבע

פסק דין

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בתל אביב מיום 21.6.11 (כב' השופט מנחם קליין).

הבר"ע הועברה לטיפולי ביום 25.6.12, לאחר הליכי פטור מאגרה שנדונו לפני כב' הרשמת.

בהחלטה נושא הבר"ע , נדחתה בקשת המבקשת לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד ביום 9.5.11 . בפסק דין שבו נמחקה - מחמת חוסר מעש ואי ציות להחלטות בית המשפט ותוך פסיקת הוצאות בסך 1,000 ₪ שישולמו אם תגיש המבקשת תביעה נוספת באותה עילה – תביעה כספית שהגישה המבקשת כנגד הנהלת בתי המשפט ונגד מאבטח משמר בתי המשפט בגין תקיפה גרימת חבלה ואיומים.

במסגרת ההחלטה נושא הבר"ע נקבע שהמבקשת תוכל לחזור ולהגיש תביעה מסודרת אך זאת רק לאחר שתשלם הוצאות הבקשה וההליך בסך 1,800 ₪. נקבע שהוצאות אלו הן הוצאות מותנות כאשר 'תנאי בר הפעלה לגבית ההוצאות' הינו בהגשת בקשות נוספות בתיק זה או בהגשת תביעה נוספת בגין אותה העילה נגד המשיבים או מי מהם בעתיד.

לציין שעל פי האמור בבר"ע הגישה המבקשת ביום 11.9.11 ערעור על פסק הדין הנ"ל שמחק תביעתה, כאשר על פי האמור בתגובת המשיבה הליך זה ממתין לדיון.

לאחר שעיינתי בבר"ע על נספחיה בהחלטה ובתגובת המשיבה לבר"ע, החלטתי לדון בבקשה כאילו ניתנה הרשות לערער והוגש ערעור על פי הרשות שניתנה, ולקבל את הערעור כדלקמן.

התובענה נמחקה מבלי שנערך דיון במסגרת ההחלטה אם ייגרם למבקשת עוול כלשהו מחמת המחיקה מחוסר מעש ואי ציות - כמו טענת התיישנות שעשויה על פניו לעמוד למשיבה לו תוגש תביעה חדשה, וכמו כן מצבה הכלכלי הדחוק של המבקשת (ראו גם החלטת כב' הרשמת בבקשה לפטור מאגרה בבר"ע) וטענת המבקשת שהועלתה בבקשה לביטול אך לא נדונה בהחלטה בדבר אי יכולתה למלא את התנאי שנקבע בדמות תשלום ההוצאות המותנות שנפסקו.

זאת ועוד, בנסיבות המקרה, דומה שהימשכות ההליך קמא והתנהלות המבקשת בו נבעו בין היתר מחסרון כיס של המבקשת בגינו פנתה לקבלת סיוע משפטי, וכאשר גם בהחלטה נושא הבר"ע נקבע שהתנהלות המבקשת אינה עולה כדי זלזול ואכפתיות בוטים.

בנסיבות לא היה מקום לדחות את הבקשה לביטול פסק הדין גם לא תוך פסיקת הוצאות מותנות, וניתן היה להסתפק בצעדים מידתיים יותר. מכל מקום ניתן יהיה במידת הצורך להידרש לנושא ההוצאות בתום הדיון בתובענה.

הפקדת ערבון בבר"ע - עליו לא הורתי במסגרת הבקשה דנא - נתונה לשיקול דעת ביהמ"ש.

לאור האמור לעיל - הערעור מתקבל.

פסק הדין המוחק את תביעת המבקשת וכן ההחלטה נושא הבר"ע מבוטלים. התיק יוחזר לערכאה הדיונית להמשך הדיון לגופו בתובענת המבקשת.

בנסיבות לא ראיתי להתנות הביטול בהוצאות, הן בשל מצבה הכלכלי כאמור של המבקשת, הן מאחר ובתום ההליך העיקרי ניתן יהיה להביא התנהלות המבקשת בחשבון פסיקת סכום ההוצאות הסופי, ושאף איני פוסקת כאן הוצאות לטובת המבקשת למרות שזכתה כאן בערעורה.

מיום 18.7.1978

המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום, 4 ספטמבר 2012 , בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/01/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 פטור מאגרה / עירבון / ערובה / השבת אגרה (בהסכמה) 09/01/12 אסתר נחליאלי חיאט לא זמין
26/03/2012 הוראה למשיב 1 - נתבע להגיש תשובה לבר"ע עפרה צ'רניאק לא זמין
04/09/2012 החלטה מתאריך 04/09/12 שניתנה ע"י עפרה צ'רניאק עפרה צ'רניאק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - תובע עפרה רווה
משיב 1 - נתבע מדינת ישראל איריס בורשטין
משיב 2 - נתבע ניר גבע
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה איריס בורשטין