טוען...

פסק דין מתאריך 17/10/13 שניתנה ע"י ירון גת

ירון גת17/10/2013

בפני

כב' השופט ירון גת

תובעת

יואל חלפים בע"מ

נגד

נתבע

אורן בן סימון

פסק דין

בפני בקשת התובעת למחיקת התביעה ללא צו להוצאות.

לטענת התובעת, בקשתה למחיקת התביעה, חלף דחייתה, נובעת מטעמים של חסרים ראייתיים, שניתן להשלימם ולא מחוסר עילה, ועל כן מבקשת התובעת שלא לחסום את דרכה מפני מיצוי זכויותיה בערכאות המשפטיות לאחר שיושלמו החסרים האמורים.

לטענת הנתבע אין לקבל את בקשת התובעת למחיקת התביעה אלא יש להורות על דחייתה.

לטענת הנתבע אין לתובעת כל עילת תביעה, ואין כל השלמה שהתובעת תוכל לבצע ושתקים לה עילה שכזו.

לחילופין, טוען הנתבע, כי אם תתקבל הבקשה והתביעה תימחק הרי שיש לפסוק לטובתו הוצאות משפט ריאליות בגין ההוצאות שנדרש להוציא במסגרת הליך זה, לרבות שכ"ט עו"ד, התייצבות לישיבה מקדמית, הכנה להוכחות, והתייצבות עד מטעמו לדיון היום.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים באתי לכלל מסקנה, כי יש לקבל את בקשת התובעת ולהורות על מחיקת התביעה חלף דחייתה.

התובעת ביקשה את מחיקת התביעה, עוד טרם החלה שמיעת ההוכחות, ובעקבות המלצתו של בית המשפט. כמו כן הנימוקים לבקשת התובעת הינם אכן חסרים ראייתיים, הנובעים, כך נראה, מרשלנות בהכנת התיק, ועל כן יש לאפשר לה להשלים חסרים אלה ולמצות את זכויותיה בפני ערכאות משפטיות, במיוחד לאור חשיבותה הרבה של הזכות החוקתית לגישה לערכאות.

עם זאת, אין מנוס מחיוב התובעת בתשלום הוצאות משפט ריאליות לנתבע, בהתחשב בכך שהנתבע נאלץ לשכור שרותי עורך דין, להגיש כתב הגנה, להתייצב עם עורך דינו לישיבת קד"מ, להתכונן לישיבת ההוכחות, ולהתייצב לישיבת ההוכחות עם עורך דינו ועם עד נוסף מטעמו.

בפסיקת ההוצאות אתחשב באמור לעיל, ומנגד אתחשב גם בכך שהתובעת ביקשה לעצור את ההליך עוד טרם תחילת שמיעת ההוכחות ובכך חסכה בזמנם של בית המשפט ושל הצד שכנגד.

אשר על כן, אני מורה על מחיקת התביעה.

כמו כן אני מחייב את התובעת בתשלום הוצאות ושכ"ט עו"ד לנתבע בסך כולל של 5,000 ₪, אשר ישולמו בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק עד ליום התשלום המלא בפועל.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים בדואר.

ניתן היום, י"ג חשון תשע"ד, 17 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/10/2013 פסק דין מתאריך 17/10/13 שניתנה ע"י ירון גת ירון גת צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יואל חלפים בע"מ יצחק בר תנחום
נתבע 1 אורן בן סימון אייל מיכאלי