טוען...

פסק דין מתאריך 20/12/12 שניתנה ע"י דאוד מאזן

מאזן דאוד20/12/2012

בפני

כב' השופט דאוד מאזן

תובעת

אגד תעבורה בע"מ

נגד

נתבעים

1.נחום כהן

2.הכשרה חברה לביטוח בע"מ

ת.א. 7987-03-12

תובעת

הכשרת היישוב חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעת

אגד תעבורה בע"מ

פסק דין

בפני תביעה ותביעה שכנגד בגין נזקי רכוש שנגרמו בעקבות תאונת דרכים בין מונית לבין אוטובוס זעיר וזאת ביום 3/2/11.

הצדדים המעורבים:-

התובעת היא בעלים של רכב מ.ר. 45-020-69, דגם פורד טרנזיט (אוטובוס זעיר) (להלן: "רכב התובעת").

נתבע מס' 1 הינו הנהג ו/או הבעלים של מונית מ.ר. 76-634-25 ואשר מבוטח אצל נתבעת מס' 2, שהיא גם התובעת בתיק הנוסף (להלן: "המונית").

התאונה:-

ביום 3/2/11 רכב התובעת היה במהלך נסיעה בנתיב שמאלי מבין שלושה נתיבים, כשמשמאלו, כך נטען על פי כתב התביעה, חונים כלי רכב. בעת שרכב התובעת חלף על פני רכב הנתבע שהיה בעמדת חניה כפולה, או אז, על פי הנטען בכתב התביעה, החל רכב הנתבע בנסיעה אל תוך נתיב נסיעת רכב התובעת, מבלי לוודא כי הדרך פנויה ופגע בו בצדו השמאלי.

לטענת התובעת, נגרמו לרכבה נזק בסך של 7,173 ₪ ובנוסף שכ"ט שמאי בסך 600 ₪ ובסה"כ 7,773 ₪, על פי חוות דעת שמאי שצורפה לכתב התביעה.

לעומת זאת, הנתבעים טענו, כי רכב המונית נסע בנתיב השמאלי, במהירות איטית, לפתע רכב התובעת שהיה בנתיב הימני, סטה לנתיב השמאלי ופגע במונית. למונית נגרם נזק, לרבות הוצאות שכ"ט שמאי, בסך 2,988 ₪. חברת הכשרת היישוב שילמה למבוטח את מלוא הנזק והגישה תביעת שיבוב.

העדים:-

מטעם התובעת (אגד תעבורה בע"מ), העיד הנהג מר שמואל שור ובנוסף, עדה נוספת שהיתה ברכב, גב' חני שושן.

על פי עדותו, ציין כי הגיע לצומת דולפין כשהוא נוסע במסלול השמאלי, חלף על פני אותה צומת בנסיעה איטית, עקב עומסי תנועה בכל שלושת המסלולים. במהלך נסיעתו הגיע ליד מתחם חניות השווארמה ברח' יפו והבחין שם במונית חונה שם ותוך כדי המונית יוצאת בנסיעה ופוגעת ברכב שנהוג על ידו, בגלגל. לאחר שוידא שלא נגרם נזק לנוסעים, הזמין משטרה ונתבע מס' 1 יצא מתוך המונית עם סכין ורץ לעברו ובשל מעורבות מספר אנשים שהיו שם, נמנע מגע פיזי ביניהם.

עדת ההגנה, גב' חני שושן, העידה בפני כי ישבה מאחורי הנהג בצד שמאל ונסעה לכיוון עכו-נהריה ומציינת, כי בנסיעתם ברח' יפו הגיעו למתחם חניות השווארמה, כשהם נוסעים בנתיב השמאלי, המונית חנתה בחניה כפולה באמצע ותוך כדי נסיעה, המונית יצאה לפתע ופגעה ברכב. עוד מציינת, כי נהג המונית היה מאוד עצבני ויצא מרכבו והתחיל לצעוק וכי נהג המונית, כך על פי עדותה, החזיק מאחורי הגב סכין. בחקירתה הנגדית מציינת, כי המונית חנתה בצורה אלכסונית ובאיזשהו שלב התחיל לנסוע ופגע ברכב התובעת.

מטעם הנתבעים, העיד נתבע מס' 1. על פי עדותו, נסע בנתיב השמאלי מתוך שלושה, שכן התכוון להגיע לאזור בת גלים, אותת שמאלה וכי נהג התובעת היה במסלול האמצעי, נסע במהירות גבוהה, ביקש לפנות שמאלה ובמהלך פנייתו שמאלה, פגע ברכבו ותלש לו את הפגוש בצד הימני, הם החליפו פרטים וכל צד המשיך בדרכו.

הכרעה:-

לאחר ששמעתי את העדים, עיינתי בתמונות הנזק, מוקד הנזק ובעיקר עדותה של עדה חיצונית אובייקטיבית, גב' חני שושן שאין לה אינטרס בהעדפת גרסה כזו או אחרת, אשר שמרה על קשר עין במהלך הנסיעה אני סבור, כי דין התביעה בתיק 21493-12-11 להתקבל ודין התביעה בתיק 7987-03-12, להידחות ואנמק בקצרה.

ראשית, אני מעדיף את עדותה של העדה החיצונית שנסעה ברכב התובעת, אשר אין לה אינטרס והתייצבה למתן עדות בפני ומסרה גרסה ברורה, מהימנה בעיני ולפיה ראתה את המונית כשהיה בזמן נסיעה ותוך כדי ביקש להשתלב בנתיב הנסיעה של רכב התובעת ופוגע בו. עדות זו לא נסתרה, עדות זו נראית בעיני אמינה ומהימנה ואני סומך את הכרעתי עליה.

שנית, מוקד הנזק לא סותר גרסה זו, אלא עולה בקנה אחד איתה.

שלישית, שני הנהגים העידו בצורה מפורשת כי היו עומסי תנועה ואף נתבע מס' 1 העיד כי נסע במהירות איטית של 10 קמ"ש ואם היו עומסי תנועה, לא ברור לי כיצד לטענתו, רכב התובעת הגיע דווקא במהירות וביקש לסטות מהנתיב האמצעי לנתיב השמאלי. הרי שני הנהגים העידו, כי היו עומסי תנועה כבדים והנסיעה היתה בכל המסלולים איטית.

רביעית, נתבע 1 לא הותיר עלי רושם אמין ביחס לקרות התאונה ואני מעדיף את גרסת התביעה על פני זו של הנתבעים.

אשם תורם:-

יחד עם זאת, אני זוקף, בנסיבות העניין, אשם תורם בשיעור 20% לנהג התובעת, אשר הבחין בקיומה של המונית קודם לכן ולא נקט באמצעים על מנת להימנע את התרחשות התאונה .

הנזק:-

הנזק לא נסתר והוכח כדבעי על ידי התובעת, באמצעות חוות דעת, אישורים על ביצוע התיקון ואישורים על התשלום בגין אותו תיקון.

על כן, אני מקבל את התביעה בתיק 21493-12-11 ומחייב את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובעת סך של 6,409 ₪ (לאחר קיזוז אשם תורם), בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק מיום התביעה 12/12/11 ועד התשלום המלא בפועל.

כמו כן, הנתבעים ישלמו לתובעת החזר אגרה בסך 738 ₪, החזר הוצאות העדה בסך 200 ₪ וכמו כן, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת שכ"ט עו"ד בסך 1,200 ₪.

כל הסכומים ישולמו תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום בפועל.

ניתן היום, ה' טבת תשע"ג, 18 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/12/2012 פסק דין מתאריך 20/12/12 שניתנה ע"י דאוד מאזן מאזן דאוד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אגד תעבורה בע"מ אופיר גפן
נתבע 1 נחום כהן
נתבע 2 הכשרה חברה לביטוח בע"מ יצחק ביטון