טוען...

החלטה מתאריך 01/11/12 שניתנה ע"י אילן בן-דור

אילן בן-דור01/11/2012

בפני כב' השופט אילן בן-דור

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

אנדלאו באנטיהו

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת מתמחה דוד סבח

ב"כ המשיב עו"ד בקרמן אסף

המשיב בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

המשיב שוחרר בתנאים ובהמשך אף אושר לו לצאת לו לעבודה. לאחר מכן ניתנה הקלה נוספת, מחודש יולי, שאושר לו לצאת בליווי המפקחים בין השעות 06:00 עד 18:00. עובד משמרות. הקלה ניתנה בהסתמך על המלצת שירות המבחן שלמעשה שירות מבחן אמר שנוכח פרק הזמן הממושך שחלף, עמידתו בתנאים מגבילים ושילובו בטיפול, ממליץ להקל בתנאי שחרורו, כך שיהיה נתון במעצר בית לילי, ויוכל לצאת בשעות היום בליווי מפקח, זה היה ביוני.

מאז המשיב כפר בחודש מרץ באישומים ובימ"ש ביום 20/3 קבע שההוכחות ישמעו בחודש ספטמבר, חצי שנה מראש. בדיון שהתקיים ביום 20/9 התייצבו 2 עדים מתוך 4. עדים מהותיים לא הגיעו, כך שבימ"ש לא יכל להתקדם והדיון נדחה לחודש דצמבר, כאשר הוא למעשה נותר בתנאים מגבילים, מכבידים גם עליו וגם על המפקחים ומה שיותר חשוב, שהמצב הראייתי שהיה מלכתחילה הוא השתנה. נקודת האיזון השתנתה, כי חקרנו את המתלוננת ועל פניו וזה עולה מהחקירה, הגברת, בלשון המעטה לא אומרת אמת. לצורך זה אני מפנה, נקודה אחת, מעבר להתמשכות ההליך, בימ"ש יראה את הלך הרוח והדברים בפרוטוקול. ראשית שהתקשרה המתלוננת למשטרה, מפנה לדוח הפעולה, כתוב שם שמשפחת אנדלאו מודיעה לחוצה, מדווחת על בעלה שיכור שמשתולל מפריע לילדים לישון וזה קורה בלילה. ממשיכה ואומרת שהוא הרביץ בעבר, לא מייחסים לזה כי אין תלונות על זה. מפנה לפרוטוקול לעמוד 13 לחקירה הנגדית. שורות 11 ואילך. אני שואל אותה תאשרי שחזר הביתה, היא טוענת בשעה 3 ואני אומר ב-24 והוא נכנס לישון והיא אומרת כן.

היא אומרת שלא היה שום דבר חריג בלילה, ישן לידה, הילדים לא התעוררו. לא צריך לשבת כשופט שדן בתיק העיקרי כדי לראות שהיא סותרת את עצמה.

נקודת האיזון השתנתה. לא יכול לבוא לבימ"ש בתיק העיקרי ולבקש לדון בתנאים המגבילים וזה לא נכון לעשות זאת. לכן אני מראה לבימ"ש את הבעייתיות. אי אפשר מחד שהתביעה היא אמונה על הזמנת העדים, חצי שנה מראש לא מספיק להביא 4 עדים ובשל כך צריך להיוותר בתנאים מגבילים.

אני סבור בכל הכבוד הרחקה מראשון לציון, עם המשך איסור יצירת קשר, שיהיה במעצר בית בשעה 24:00. עברה כבר שנה מאז השתת התנאים המגבילים. לא הפר את התנאים, הצדיק את האמון.

ב"כ המבקשת:

שלחנו תגובה לבקשה הזאת. התנגדנו להקלה בתנאים. אנו סבורים שהתנאים מינימליים.

לאחר הפסקה:

ב"כ המבקשת:

אנו נישאר בעמדתנו. נתנגד להקלה בתנאים. ישנם תסקירים מפברואר ויוני, בסופם מבקש שירות המבחן להקל, אך גוף התסקיר, אנו מבינים שהמסוכנות שלו לא לגמריי והוא משליך על המתלוננת, הטיפול שהוא עושה, הם טוענים שזה על מנת לרצות בעקבות ההליך המשפטי, הדיון בת.פ. קבוע לחודש הבא, ליום 10/12. התיק אמור להסתיים בקרוב.

ב"כ המשיב:

תסקיר הוא מלפני חצי שנה מדבר שהוא דיבר על לחזור הביתה ואנו לא מבקשים זאת. הבן אדם נשלח לטיפול ועומד בכפירתו ואומר לא חנקתי. אנו נמצא את עצמנו באותו מצב. זה סתם להטריח את שירות המבחן. לא ביקשתי שיחזור הביתה. אני טוען שאין מסוכנות. לא מבקשים להחזירו לראשון. יוכל להסתובב עם פיקוח לילי.

<#2#>

החלטה

בפני בקשה לעיון חוזר בתנאי שחרור של המשיב במסגרתם מתבקשת אני להקל בתנאי השחרור באופן שמעצר הבית שהושת על המשיב יצומצם למעצר בית לילי בלבד, תוך הותרת הרחקה ואיסור יצירת קשר מהמתלוננת.

ב"כ המשיב בטיעוניו הדגיש את חלוף הזמן, את השמירה הקפדנית על התנאים, את ההפחתה ברמת המסוכנות. כמו כן הפנה את תשומת לב בימ"ש כי לעובדה כי לדיון ההוכחות שנקבע בעניינו של המשיב, לא הצליחה התביעה לזמן מחצית מעדיה ובנסיבות הללו בלית ברירה נדחה המשך משפטו של המשיב באופן שנגרם לו עינוי דין ומזה למעלה משנה הוא מצוי בתנאים מגבילים מכבידים.

ב"כ המבקשת התנגד להקלה בתנאים והפנה את בימ"ש לתסקירים קודמים שניתנו בעניינו של המשיב, הראשון מפברואר 2012 והשני מיוני 2012 אשר מלמדים כי מפני המשיב נשקפת מסוכנות וכי קיים סיכון להישנות התנהגות בעייתית מצידו.

ב"כ המבקשת טען כי בהעדר אינדקציה להפחתת רמת המסוכנות אין מקום להקל פעם נוספת בתנאי שחרורו של המשיב.

לאחר ששמעתי טיעוני ב"כ הצדדים סבורני כי חלוף הזמן לצד השמירה הקפדנית על התנאים ושילובו של המשיב בהליך טיפולי והתמדתו באותו הליך אכן מצדיקים שקילת אפשרות הקלה ממשית בתנאים. יחד עם זאת ועל מנת שניתן יהיה לקבל אינדיקציה ברורה בדבר התועלת שמפיק המשיב מן ההליך הטיפולי לפחות בפאן של הפחתת המסוכנות, סבורני כי טרם מתן החלטה בשאלת ההקלה יש מקום להיזקק לקבלת תסקיר עדכני אשר יעדכן בנוגע להליך הטיפול אותו עובר המשיב.

אכן מהתסקיר מחודש יוני 2012 עולה כי המשיב השתלב בהליך טיפולי אך לצד זאת מציין שירות המבחן כי באותו שלב היה מצוי רק בשלב ראשוני וטרם התקבלה אינדקציה להפחתה משמעותית בסיכון.

סבורני כי בנסיבות הללו מחוייב בימ"ש לקבל תסקיר אשר יבחן כאמור לעיל את התקדמות ההליך הטיפולי ויספק אינדיקציה להפחתת ככל שקיימת בסיכון במצבו של המשיב ואם אכן כך הם פני הדברים, דומה שאכן יש מקום בשים לב לשאר נתונים שהעלה ב"כ המשיב בטיעוניו, להקלה משמעותית בתנאים.

אשר על כן, ידחה הדיון בעניינו של המשיב לקבלת תסקיר משלים ליום 8/11/12 שעה 08:30 בפני כבוד השופט שטיין.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לשירות המבחן.

ב"כ המשיב יוודא קבלת ההחלטה בשירות המבחן.

תשומת לב לשירות המבחן כי המשיב מוכר וכי הוגשו בעניינו מספר תסקירים ולפיכך אין כל מניעה שתסקיר בעניינו יוגש בהקדם האפשרי.

תשומת לב שירות המבחן כי המשיב לא מבקש לחזור לחיים משותפים עם המתלוננת אלא רק להשתחרר ממעצר הבית.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט"ז חשון תשע"ג, 01/11/2012 במעמד הנוכחים.

אילן בן-דור, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/06/2012 החלטה מתאריך 27/06/12 שניתנה ע"י רפי ארניה רפי ארניה לא זמין
22/08/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה יציאה לאירוע (בהסכמה) 22/08/12 איריס לושי-עבודי צפייה
01/11/2012 החלטה מתאריך 01/11/12 שניתנה ע"י אילן בן-דור אילן בן-דור צפייה
25/06/2013 החלטה מתאריך 25/06/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מירי רוט ברומר
משיב 1 אנדלאו באנטיהו אסף בקרמן