טוען...

החלטה שניתנה ע"י זיאד סאלח

זיאד סאלח31/05/2015

כב' השופט זיאד סאלח, סגן הנשיא

המאשימה:

מדינת ישראל

נגד

הנאשם:

סעיד אבו בסל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד תומר יפרח

הנאשם: נוכח

הסניגור: עו"ד דיאב לוטפי

פרוטוקול

ב"כ הצדדים:

השמענו טיעונים בעניין העונש בישיבה קודמת. בינתיים נתקבלה חוו"ד לגבי כשירות הנאשם לבצע עבודות שירות.

הסניגור:

הנאשם מסכים לבצע עבודות שירות. יש סולחה בין הצדדים.

ב"כ המאשימה:

אנו עתרנו למתחם ענישה שנע בין 14 חודש ועד ל- 40 חודשי מאסר. אנו עומדים מאחורי הטיעונים שלנו מהישיבה הקודמת.

<#3#>

גזר דין

אפתח ואומר כי תיק זה נדון בזמנו בפני כב' השופט אלטר, אשר נתן את הכרעת הדין בו עוד ביום 2/1/13, כאשר נבצר מכב' השופט אלטר להמשיך לדון בו לאור פרישתו לגמלאות.

הנאשם הורשע עפ"י הודאתו בביצוע עבירות של חבלה חמורה, היזק לרכוש במזיד וניסיון תקיפה סתם, כאשר נטען בכתב האישום כי ביום 21/12/11, בחורשה אשר ליד טמרה, התפתח וויכוח מילולי בין הנאשם לבין חברו, כאשר לאחר מכן הנאשם השליך אבנים לעבר חברו וכן לעבר הרכב של החבר, בניסיון לתקוף את החבר ובכך גם גרם היזק לרכב של החבר.

בהמשך לאירוע הנ"ל הנאשם התקרב אל חברו ותקף אותו באופן שתפס אותו בראשו ונשך את אפו.

כתוצאה מהנשיכה הנ"ל נגרמה למתלונן חבלה חמורה, פצע פתוח עם דימום פעיל באף והוסר חלק מהאלנזי השמאלי של האף, כך שהחבר הובהל לביה"ח, שם בוצעה סגירה משנית של הפצע ובהמשך אותו חבר הוזמן לשיחזור פלסטי של האף.

עניינו של הנאשם הופנה לשירות המבחן, אשר הגיש בעניינו מספר תסקירים, כאשר הכף המאחד בין התסקירים, לפחות הראשונים בהם, הוא חוסר שיתוף פעולה בין הנאשם לבין שירות המבחן, לרבות חוסר הסכמה להליך טיפולי.

בהמשך, עפ"י התסקיר הרביעי, הנאשם התחיל להגיע לטיפולים מטעם שירות המבחן.

עפ"י התסקיר החמישי, המסכם, אותו הליך טיפולי לא הושלם. אליבא שירות המבחן שנמסרה עפ"י הודעת הנאשם, הדבר נגרם עקב קשיים משפחתיים של אשתו של הנאשם, אשר בינתיים חלתה בסרטן והנאשם נזקק להיות במחיצתה וקרוב אליה, כך שהדבר חסם ממנו מלהמשיך לקבל טיפולים מטעם שירות המבחן.

לאור חוסר שיתוף הפעולה של הנאשם כנ"ל, לרבות חוסר הסכמתו של הנאשם לעבור הליך שיקומי, לא בא שירות המבחן בהמלצה טיפולית עבור הנאשם וקבע כי הנאשם זקוק לעונש מוחשי ומרתיע, שיש בו כדי לסייע לו להציב לעצמו גבולות ולהימנע מהתנהגות עוברת גבולות בעתיד.

אציין כי האירוע עצמו היה עוד ביום 21/12/11, ולא נמסר כי בוצעו על ידי הנאשם עבירות נוספות מלבד הרשעה אחת משנת 2012, שהיא ספיח לאירוע כאן, כאשר הנאשם הפר את תנאי השחרור שהוטלו עליו במסגרת תיק זה.

כן עברו האחר של הנאשם הינו ישן ורחוק וכמעט שאינו רלוונטי.

מעשיו של הנאשם הנ"ל חמורים ביותר, כאשר הוא מצא לנכון לזרוק אבנים לעבר רכב חברו וגם לעבר החבר עצמו, שלא פגעו בו וכאשר בהמשך הוא התקרב לאותו חבר ונשך באפו, תוך כדי גרימת חבלה חמורה לו.

מאידך, יש לקחת בחשבון כי כנראה מעשיו של הנאשם כנ"ל היו עם החבר אשר איתו ביקש לשתות לשוכרה וכאשר מעשיו נעשו על ידו תוך כדי שיכרות מסויימת, כנראה של שניהם, כאשר כנראה גם החבר עצמו לא טמן ידו בצלחת באותו ריב אלים.

כן אקח בחשבון כי לאחר האירוע נעצר הנאשם לתקופה של כשבועיים, מאחורי סורג ובריח. בהמשך שוחרר למעצר בית מלא, תוך הרחקה מהעיר טמרה לתקופה ולאחר מכן הוקלו תנאי מעצר הבית, אם כי הוא נשאר במעצר בית חלקי עד היום הזה תוך הרחקה מהעיר טמרה.

ב"כ המאשימה טען למתחם ענישה מחמיר, שנע בין 14 חודשים ועד 48 חודשי מאסר בפועל והציג בנדון פסק דין של ביהמ"ש המחוזי, שהוחמר בעליון, לכדי 4 שנות מאסר בפועל בגין מעשה דומה, לטענת ב"כ המאשימה.

מנגד, ציין הסניגור את העובדה כי הנאשם עשה שלום עם המתלונן, אם כי לא הונח בסיס מספיק על מנת לאשש טענה זו בפני ביהמ"ש וכן ציין את מצבו המשפחתי של הנאשם, לרבות מחלת אשתו.

הסניגור ציין גם כי אין מקום להשוות תיק זה עם אותו תיק אליו הפנה ב"כ המאשימה, שם עמד כנגד הנאשם מאסר על תנאי בן שנתיים ומעשה התקיפה היה מתוכנן, תוך כדי שימוש בחפצים ואילו בענייננו המעשה הלא חוקי שבוצע על ידי הנאשם היה לא מתוכנן, ביחד עם החבר שתו, וכאשר יש לזקוף את עיקר המניע לאותו מעשה לעצם השתייה של שני החברים ביחד.

אכן גרימת חבלה חמורה, כפי שתוארה בכתב האישום וכן כפי שעולה מהמסמכים הרפואיים שהוצגו, הינה עבירה חמורה שיש בה כדי לחייב, ככלל, ענישה של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופה של 10 חודשים ויותר.

מנגד אקח בחשבון עניין נסיבות ביצוע העבירה, כי אכן שני הצדדים היו בחורשה, הם חברים, שתו ביחד, כנראה אחרי שהאלכוהול עלה לראש, איבד הנאשם את העשתונות ואיבד את שכלו בכך שזרק אבנים, פגע ברכב ובהמשך נשך את חברו.

בנסיבות נראה לי כי אפשר לקבוע מתחם ענישה של מאסר שנע בין 6 חודשים ועד 20 חודשי מאסר בפועל, כאשר בצד זה מרכיב של מאסר על תנאי מרתיע וכן התחייבות כספית וכן מרכיב של קנס.

לאור הטענה כי נגרמו נזקים גופניים קשים למתלונן ולאפו, ולאור הטענה הנגדית כי נעשתה סולחה בין הצדדים, לא אטיל במסגרת גזר דין זה פיצויים לטובת המתלונן, ואשאיר את הדבר לתביעת פיצויים שאפשר שהמתלונן יגיש נגד הנאשם ובגינה יקבל את כל הפיצויים האזרחיים המגיעים לו עפ"י דין.

כאמור האירוע עצמו מלפני יותר מ- 4 שנים, הנאשם נעצר בגינה לתקופה של שבועיים, היה במעצר בית מלא למספר חודשים, תוך כדי הרחקה מהעיר טמרה, כאשר לאחר מכן צומצמו שעות מעצר הבית לשעות הלילה, אם כי הוא מורחק מהעיר טמרה עד היום הזה!

כן אקח בחשבון את העובדה כי אכן אשתו של הנאשם לקתה במחלה ממארת קשה כאשר הנאשם זקוק להיות במחיצתה וזו כנראה הסיבה שגרמה לקטיעת ההליך הטיפולי אשר שירות המבחן ביקש לערוך מול הנאשם.

כן אקח בחשבון את העובדה כי אין לנאשם עבר פלילי מכביד ואקח בערבון מוגבל כי הנאשם הגיע לכדי הסכם סולחה עם המתלונן – חברו המותקף.

אציין כי עניינו של הנאשם, לאחר שמיעת טיעונים לעונש, הופנה לממונה על עבודות שירות, אשר הגיש חוו"ד לפיה הנאשם כשיר לבצע עבודות שירות, הכול כמתואר בחוו"ד מיום 25/5/15.

בשכלול כל הנתונים כנ"ל, אני משית על הנאשם את העונשים הבאים:

- מאסר לתקופה של 6 חודשים.

הינני מורה על המרת המאסר הנ"ל בעבודות שירות וזאת במשטרת שפרעם, כאשר מועד התחלתן הוא יום 20/10/15.

תשומת לב הנאשם וכן הסניגור לחווה"ד של הממונה מיום 25/5/15, כאשר מובהר בזאת לנאשם כי אי קיום עבודות שירות כדבעי, יכולה לגרום להפקעתן מנהלית ועל חיובו לרצות מאסר מאחורי סורג ובריח.

- מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זאת עבירת אלימות מסוג פשע, ויורשע עליה בדין.

- מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זאת עבירת אלימות מסוג עוון או גרימת היזק לרכוש או לרכב במזיד , ויורשע עליה בדין.

- חתימה על התחייבות כספית בסך 10,000 ₪, בערבות עצמית להימנע מלעבור עבירת אלימות מסוג פשע תוך 3 שנים מהיום. אם לא יחתום הנאשם על התחייבות, יש לאסור אותו למשך 5 יום.

- קנס בסך 5,000 ₪ או 100 ימי מאסר תמורתם. הקנס ישולם באמצעות חילוט הפיקדון שיש לנאשם בתיק מ"ת 44188-12-11.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג סיוון תשע"ה, 31/05/2015 במעמד הנוכחים.

זיאד סאלח, סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

אבקש עיכוב ביצוע עבודות השירות.

הסניגור:

אין מקום לעיכוב.

<#5#>

החלטה

בלאו הכי התחלת עבודות השירות נקבעו לחודש אוקטובר, כך שיש די זמן והותר על מנת להגיש ערעור עד למועד ביצוע עבודות השירות.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ג סיוון תשע"ה, 31/05/2015 במעמד הנוכחים.

זיאד סאלח, סגן נשיא

למזכירות:

יש להמציא העתק הפרוטוקול לממונה על עבודות השירות ולשירות המבחן.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/02/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה מוסכמת לדחיית דיון 21/02/12 משה אלטר לא זמין
23/02/2012 החלטה מתאריך 23/02/12 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
03/04/2012 החלטה מתאריך 03/04/12 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
02/01/2013 החלטה מתאריך 02/01/13 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר צפייה
31/05/2015 החלטה שניתנה ע"י זיאד סאלח זיאד סאלח צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שגית חדש- בירמן
נאשם 1 סעיד אבו בסל לוטפי דיאב