טוען...

פסק דין מתאריך 04/04/13 שניתנה ע"י רננה גלפז מוקדי

רננה גלפז מוקדי04/04/2013

לפני

כב' השופטת רננה גלפז מוקדי

תובע

לירן שלומוביץ

נגד

נתבע

יניב חנינה

פסק דין

לפני תביעה לפיצוי התובע בגין נזק שנגרם לרכבו בתאונת דרכים ביום 28.3.11 . בעת התאונה נהגה ברכבו של התובע הגב' אילנית שלומוביץ'.

הגב' שלומוביץ' טענה כי ביום התאונה נסעה בחניון הסמוך לבית החולים "העמק" בעפולה, מקום עבודתה, ותרה אחר חנייה. בקטע הכביש בו אירעה התאונה, ישנו עיקול שמאלה, כאשר הנתבע הגיע משמאלה ומכיוון נסיעתו מוצב שלט המורה על מתן זכות קדימה. הנתבע לא נשמע לשלט ופגע ברכבה בחלקו השמאלי אחורי. גב' שלומוביץ' מסרה כי ראתה את הנתבע נוסע באיטיות במשאיתו לכיוונה, אולם הניחה כי יישמע לתמרור וייתן לה זכות קדימה. מתיאורה את נסיבות התאונה עולה כי רכבה היה קרוב להשלמת הפנייה שמאלה בעת שנפגע ממשאית הנתבע.

הנתבע הגיע במשאיתו, כמדי יום, לבית חולים "העמק", כשמשאיתו עמוסה על מנת לפרוק סחורה. הנתבע התכוון לחצות את נתיב הנסיעה של הגב' שלומוביץ' על מנת להיכנס לאיזור המיועד לפריקת סחורה. הנתבע הודה בקיומו של התמרור מכיוון נסיעתו, אך לטענתו צדיי הכביש מימינו עמוסים היו בכלי רכב חונים אשר חסמו את שדה הראייה ולפיכך נאלץ להתקדם לתוך נתיב הנסיעה על מנת שיהיה לו שדה ראיה טוב יותר בטרם יחצהו, בה בעת פנתה הגב' שלומוביץ' במהירות באופן שלא אפשר לו לבלום ולמנוע את התאונה, זאת חרף נסיעתו האיטית. גב' שלומוביץ' הכחישה טענה זו באשר לדבריה, בשעת הבוקר בה אירעה התאונה, לא חנו במקום כלי רכב.

הנתבע לא הכחיש את הסבריה של גב' שלומוביץ' ביחס למיקום התאונה ולאופן הפגיעה.

לאחר ששמעתי את עדויות בעלי הדין ועיינתי בראיות שהוצגו בפניי, ובכלל זה בתצלומים אשר הוגשו, הגעתי למסקנה כי בחלק הארי באחריות לאירוע נושא הנתבע.

מכיוון נסיעת הנתבע היה תמרור המורה על מתן "זכות קדימה" ורכב התובע כמעט והשלים את פנייתו בעת הפגיעה. בנסיבות אלה, היה על הנתבע לנקוט משנה זהירות, לאפשר לגב' שלומוביץ להשלים את פנייתה שמאלה ורק אז להיכנס לצומת. מנגד, נושאת גם גב' שלומוביץ' באחריות מסוימת באירוע מאחר שהבחינה במשאית הנתבע מגיעה באיטיות לכיוונה. עובדה זו המצטרפת לכך שהמדובר בחניון, חייבה אותה לנקוט משנה זהירות גם היא. בשל כך, יש לייחס לה אשם תורם בשיעור של 15%.

נזקי התובע כפי שהוכחו בפניי כדלקמן:

נזק ישיר בסך של 3,224 ₪ ושכ"ט שמאי בסך 600 ₪, סה"כ 3,824 ₪.

לאחר ניכוי אשם תורם, ובצירוף הוצאות ההליך, ישלם הנתבע לתובע סך של 3,700 ₪, זאת בתוך 30 יום ממועד מתן פסק הדין, שאחרת יישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.

זכות הגשת בקשת רשות ערעור כחוק לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים בדואר רשום.

ניתן היום, כ"ב ניסן תשע"ג, 02 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/08/2012 החלטה מתאריך 06/08/12 שניתנה ע"י רננה גלפז מוקדי רננה גלפז מוקדי לא זמין
04/04/2013 פסק דין מתאריך 04/04/13 שניתנה ע"י רננה גלפז מוקדי רננה גלפז מוקדי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 לירן שלומוביץ
נתבע 1 יניב חנינה