טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ריקי שמולביץ

ריקי שמולביץ26/08/2015

מספר בקשה:4

לפני כבוד השופטת ריקי שמולביץ

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

מבקשים

ארבל עזריה (נאמן)

נגד

משיבים

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.ג'ודי יהודית אליעזר

פסק דין

  1. ביום 20.5.2014 הגיש הנאמן בקשה לביטול ההליך בגין מחדלי החייבת לשלם התשלום החודשי לקופת הכינוס ולהגיש דו"חות חודשיים במשך כשנה.
  2. בתגובתה לאותה בקשה טענה החייבת כי מצבה הכלכלי לא אפשר לה להפקיד התשלום החודשי בסך 500 ₪ וכי בהתאם להכנסותיה והוצאותיה יכולה היא לעמוד בצו תשלומים בסך של 150 – 250 ₪ בלבד.
  3. בהחלטה מיום 11.6.2014 נקבע כי:

"על פי המפורט בתגובת החייבת, הוצאותיה גבוהות מהכנסותיה. מכאן שהחייבת יוצרת חובות חדשים לאחר מתן צו הכינוס. גם אם יופחת התשלום החודשי לסך של 50 שקלים בחודש (באופן שההליך לא יצמיח תועלת לנושים) לא יהיה בידי החייבת לשלם התשלום החודשי (לאור המפורט בתגובה). יש לשים לב, כי הוצאת השכירות של החייבת כשלעצמה גבוהה מהכנסותיה וזאת עוד לפני שלוקחים בחשבון הוצאות מחיה. יצירת חובות חדשים בהליך מהווה חוסר תום לב מצד החייבת.

לאור מחדליה הנמשכים של החייבת, מחדלה לשלם התשלום החודשי ויצירת חובות חדשים מן הדין היה לבטל ההליך כבר כעת.

חרף זאת נוכח המצוקה העולה מהבקשה ונספחיה, החלטתי ליתן לחייבת הזדמנות נוספת כדלקמן:

צו התשלומים מועמד בזאת על סך 300 ₪ החל ממועד הכרזת החייבת פושטת רגל.

תוך 30 ימים מהיום תסכם החייבת עם הנאמן פרק הזמן שבו יסולק מלוא חוב הפיגורים.

תוך פרק זמן זה תבהיר בצירוף אסמכתאות התנהלותה הכלכלית, שכן כאמור מדו"חותיה ומבקשתה עולה, כי היא יוצרת חובות חדשים מידי חודש. על החייבת לחדול מכך לאלתר.

ממסמך הרווחה עולה, כי החייבת מתגוררת עם שני ילדיה הבגירים. לא ברור מדוע שניהם אינם משתכרים ומדוע תרומתו של הבן האחד מסתכמת בסך של 1,500 ₪ בלבד.

על החייבת להבהיר זאת תוך 30 הימים כאמור.

הנאמן יעקוב אחר ביצוע ההחלטה ויגיש כל בקשה שימצא לנכון.

מובהר בזאת, כי מחדלה של החייבת למלא אחר ההחלטה יגרור אחריו ביטול ההליכים".

  1. ביום 18.5.2015 הגיש הנאמן בקשה נוספת לביטול ההליך. מהבקשה עולה כי מאז ההחלטה בבקשה הראשונה לביטול ההליך, ולמעשה מזה כשנתיים וחצי לא שילמה החייבת תשלומים חודשיים לקופת הכינוס. החייבת לא שילמה גם התשלום החודשי המופחת. החייבת לא שילמה כל סכום אחר ולו חלקי לקופת הכינוס משך כל אותה תקופה.
  2. בתגובת החייבת מיום 23.6.2015 נטען כי לא שילמה התשלומים החודשיים בשל חוסר יכולת כלכלית. החייבת פירטה כי הכנסתה מסתכמת בסך של 5,000 ₪ בלבד. לחייבת הוצאות בגין שכר דירה בסך של 3,500 ₪ והוצאות בגין כלכלה בסך של 1,600 ₪. החייבת פירטה כי היא נעזרת כלכלית בבנה אך לא פירטה הסכומים בהם בנה מסייע לה כיום.

החייבת ביקשה להפחית התשלום החודשי לקופת הכינוס לסך של 200 ₪ לחודש ולאפשר לה לגייס הסכומים הנדרשים לתשלום חוב הפיגורים והזדמנות להגיש הדו"חות החודשיים החסרים.

  1. בהחלטה מיום 27.6.2015 ניתנה לחייבת הזדמנות נוספת לתקן מחדליה תוך שנקבע כי:

"האמור בתגובה זו אינו מניח את דעתי במיוחד לאחר שמתברר כי החייבת לא קיימה ההחלטה מיום 11.6.15 . לא מצאתי בתגובה זו הסבר ענייני למחדליה של החייבת שלא לומר התעלמותה מההחלטה הנ"ל ומחובותיה בהליך אלא טענות כלליות ומעורפלות. הסיבה היחידה שאיני מבטלת ההליך כבר כעת היא נכותה של החייבת. לפנים משורת הדין, ניתנת ארכה אחרונה בהחלט לסילוק כל המחדלים תוך 30 ימים מהיום. הפגרה במניין הימים.

הנאמן יודיע עד יום 6.9.15 אם סילקה החייבת מלוא מחדליה היינו, שילמה מלוא חוב הפיגורים והגישה הדו"חות החסרים כשהם נתמכים באסמכתאות על מלוא הכנסות והוצאות התא המשפחתי. למען הסר ספק הדו"חות יתייחסו לכל מי שמתגורר עמה דרך קבע לרבות הבנים או מי מהם. לגבי הכנסות, תצרף מלוא האסמכתאות. לגבי ההוצאות, ככל שאין לה קבלות בגין התקופה שעד יוני 2015 , תגיש תצהיר שבו תפרט ההוצאות לגבי כל חודש בנפרד. אם יתברר כי לא ניצלה הזדמנות נוספת זו יבוטלו ההליכים ללא התראה נוספת. לא תינתן ארכה נוספת. משימה למתן החלטה בהתאם".

  1. ביום 26.8.2015 הגיש הנאמן הודעה מעדכנת לפיה החייבת לא פעלה לתיקון מחדליה בהליך.
  2. המשך מחדלי החייבת בהליך למרות שהובהר לה כי מחדליה יביאו לביטול צו הכינוס אינו מצדיק מתן ארכה נוספת לתיקון המחדלים.
  3. גם בתגובתה לבקשה הראשונה לביטול ההליך וגם בתגובתה לבקשה השנייה טענה החייבת כי ביכולתה לשלם סכומים כלשהם לקופת הכינוס אך לא טרחה לשלם סכומים אלו לאורך כל התקופה.
  4. אי הפקדת סכומים כלשהם במשך שנתיים וחצי מלמד על חוסר תום לב בהליך וניצולו לרעה במיוחד לאור טענת החייבת בתגובותיה כי היא יכולה לגייס סכומי כסף לביצוע התשלומים אך הימנעותה מלעשות כן.
  5. הבקשה לביטול ההליך מתקבלת. מורה על ביטול צו הכינוס והכרזת החייבת פושטת רגל.
  6. צו עיכוב היציאה מן הארץ יוותר בתוקפו למשך 3 חודשים ואז יבוטל.

ניתן היום, י"א אלול תשע"ה, 26 אוגוסט 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/07/2012 צו כינוס הילה גרסטל לא זמין
26/08/2015 פסק דין שניתנה ע"י ריקי שמולביץ ריקי שמולביץ צפייה