טוען...

גז"ד מיום 28.11.13

אביהו גופמן28/11/2013

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

קובי רשתי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד דקלה נעים מורג

הנאשם: בעצמו

ב"כ הנאשם: עו"ד אביב חוזה – סניגוריה ציבורית

פרוטוקול

גזר דין

1. ע"פ כתב האישום המתוקן, בתאריך 2.8.11 תקף הנאשם את המתלוננת, שהיתה אישתו באותו מועד באופן שצבט אותה בזרועה השמאלית ובמהלך מאבק על מפתחות הרכב נדקרה המתלוננת מהמפתח כך שנגרמה לה חבלה בדמות סימן ואדמומיות.

כשעה לאחר מכן תקף הנאשם שוב את המתלוננת באופן שתקף אותה בחזה באמצעות כבל של מטען ל"פלאפון" וגרם לה לחבלה בדמות אדמומיות בחזה.

הוראות החיקוק על פיהן הואשם הן: תקיפה שגרמה חבלה של ממש ותקיפה סתם.

2. לאחר שנשלח הנאשם לקבלת תסקיר לעניין אי הרשעה ולאחר עיון בתסקיר הודיע ב"כ הנאשם כי הינו חוזר בו מהבקשה לאי הרשעה ואכן הנאשם הורשע בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

3. ב"כ המאשימה, בטיעוניו לעונש, ציין את נסיבות כתב האישום ובהמשך טען למתחם ענישה בין 6 ל- 12 חודשי מאסר. ב"כ המאשימה התייחס בטיעוניו לערך החברתי שנפגע וכן התייחס לתסקיר שירות המבחן. לנאשם אין הרשעות קודמות אך ב"כ המאשימה מבקש שלא לאמץ את המלצת התסקיר ולהטיל ענישה בדמות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלוננת.

4. ב"כ הנאשם, בטיעוניו לעונש, מדגיש כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ולקח אחריות. בהמשך, הוא חולק על מתחם הענישה הנטען ע"י ב"כ המאשימה כאשר לדבריו לא הוגשו גזרי דין התומכים במתחם שנקבע ע"י המאשימה. הוא מפנה לפסיקה, בה בנסיבות דומות הסתפק ביהמ"ש במאסרים על תנאי, ולטענתו, מתחם הענישה ראוי שיועמד על בין מאסר על תנאי ל – 12 חודשי מאסר בפועל.

בהמשך מתייחס ב"כ הנאשם לתיקון 113 כאשר מדובר במקרה זה בחבלות מינוריות וכי התנהגות הנאשם בנסיבות האירוע, ע"פ התסקיר, אינן משקפות דפוס התנהגות, כל שכן שאין לו כלל עבר פלילי כלשהו.

כיום הזוג התגרש, הנאשם נטל אחריות, מערכת יחסיו עם גרושתו תקינים והוא משלם מזונות.

בסופו של דבר, הוא מבקש כי ביהמ"ש יאמץ את האמור בתסקיר שירות המבחן.

5. העקרון המנחה בענישה ע"פ תיקון 113 הינו קיום יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה ונסיבותיו ומידת אשמו של הנאשם, בין סוג ומידת העונש שיוטל עליו.

קביעת מתחם ענישה הולם ייעשה תוך התחשבות בערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה, מידת הפגיעה בו ומדיניות הענישה הנהוגה בנסיבות הקשורות בביצוע העבירה.

אין מקום להכביר מילים על חשיבות הערך החברתי שנפגע. ברע"פ 6758/07 פלוני נ' מדינת ישראל הודגש כי מעשי אלימות במשפחה נתפסים כבעלי חומרה מיוחדת.

הציפיה האנושית היא כי בתוך המשפחה ישררו יחסי אהבה והרמוניה והפרת ציפיה זו הופכת את השימוש באלימות כלפי בת זוג לתופעה העומדת בניגוד עמוק לחוק ולצדק האנושי.

באשר למידת הפגיעה בערך האמור, הרי אדגיש שבמקרה זה המדובר אכן בפגיעה מינורית שהתבטאה בצביטה וחבלה שנגרמה ממפתחות הרכב וכן אדמומיות בחזה שנגרמה מכבל הטענה של מכשיר טלפון סלולרי.

6. באשר למדיניות הענישה הנהוגה, הרי הפסיקה לעניין זה מגוונות וכל מקרה ומקרה לגופו.

בת.פ. 1144-08-10 ו מ"י נ' אבנרי הורשע נאשם ב – 3 עבירות איומים ותקיפה שגרמה חבלה של ממש וביהמ"ש הסתפק במאסר על תנאי ופיצוי.

בת.פ. 4030-07-09 מ"י נ' דרחי הורשע נאשם בעבירת תקיפת בת זוג שהתבטאה בבעיטה ומתן אגרופים בראשה וביהמ"ש הסתפק ב- 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס.

בת.פ. 2318-07 מ"י נ' קרמר שם היכה הנאשם את בת זוגו בבעיטה בצלעותיה ומכה בפניה וגם שם הסתפק ביהמ"ש ב- 5 חודשי מאסר על תנאי ושל"צ.

בת.פ. 1454-08 מ"י נ' כחיל - נדון נאשם על תקיפת בת זוג ואיומים שהתבטאה באחיזה בצוואר בת זוגו ושם בוטלה הרשעה והנאשם נדון לשל"צ.

בת.פ. 11848-09 אזימבר נ' מ"י בעבירות תקיפת בת זוג וכן עבירת איומים נדון הנאשם ל – 11 חודשי מאסר בפועל.

קיימת פסיקה רבה שבמסגרתה הוטלו מאסרים בפועל לתקופות ארוכות הכל בהתאם לנסיבות התקיפה, חומרתה ושיקולים נוספים.

לאור כל האמור, סבור אני שמתחם העונש בנסיבות מקרה זה מן הראוי שיעמוד בין מאסר על תנאי למאסר בפועל של 5 חודשים.

7. באשר לנסיבות אשר אינן קשורות לביצוע העבירה , הרי אין להתעלם מכך שכיום הזוג התגרש ונראה שהיחסים ביניהם תקינים. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה בכתב אישום לאחר שתוקן, נטל אחריות וכאמור אין לו כל הרשעות קודמות.

אין ספק שבנסיבות מקרה זה אכן מן הראוי שהענישה תהיה ברף הנמוך של מתחם הענישה.

8. אשר על כן, לאור האמור, אני גוזר על הנאשם את העונשים כדלקמן:

א. מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך שנתיים מהיום עבירות בהן הורשע, ויורשע בהן בין בתקופת התנאי ובין לאחריו.

ב. תשלום קנס בשיעור 1000 ש"ח או 10 ימי מאסר תחתיו.

הקנס ישולם תוך 90 יום מיום מתן גזר הדין.

ג. אני מחייב את הנאשם לחתום על התחייבות כספית בסך 2,500 ש"ח, להימנע, תוך שנתיים מהיום, מלעבור עבירה על סעיפים בהם הורשע. באם יסרב לחתום על ההתחייבות - ייאסר ל - 3 ימים או עד שיחתום לפי המוקדם.

הודעה והוסברה זכות הערעור תוך 45 יום מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה כסלו תשע"ד, 28/11/2013 במעמד הנוכחים.

אביהו גופמן, שופט

סגן נשיא

הוקלד על ידי תמי גיבלי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/03/2012 החלטה מתאריך 21/03/12 שניתנה ע"י יוסי טורס יוסי טורס לא זמין
21/03/2012 החלטה מתאריך 21/03/12 שניתנה ע"י יוסי טורס יוסי טורס לא זמין
25/03/2012 החלטה מתאריך 25/03/12 שניתנה ע"י אביהו גופמן אביהו גופמן לא זמין
22/05/2013 החלטה מתאריך 22/05/13 שניתנה ע"י אביהו גופמן אביהו גופמן צפייה
28/11/2013 גז"ד מיום 28.11.13 אביהו גופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ענת פורמן
נאשם 1 קובי רשתי חוזה אביב