טוען...

פסק דין מתאריך 05/05/13 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג

יסכה רוטנברג05/05/2013

בפני

כב' השופטת יסכה רוטנברג

תובעת/נתבעת שכנגד

ביטוח ישיר בע"מ

נגד

נתבעים/
תובעת שכנגד

1.דינה מורביס

2.ש.שלמה חב' לביטוח בע"מ

פסק דין

תביעה ותביעה שכנגד שהוגשו בגין הנזקים שנגרמו לרכבים המעורבים בתאונה נשוא התביעה.

התאונה אירעה בצומת מרומזר וכל צד טוען שרכבו חצה את הצומת כאשר מופע הרמזור בכיוון נסיעתו ירוק, ואילו הצד האחר חצה את הצומת למרות שהאור ברמזור בכיוון נסיעתו היה אדום.

העידו בפני שני הנהגים המעורבים. ניתנו מספר דחיות על מנת לאפשר לתובעת בתביעה העיקרית להעיד מטעמה עד נוסף, אך כל הניסיונות להמציא לעד הזמנה לדיון, לא צלחו, והתובעת הודיעה כי היא נאלצת לוותר על העד. כל אחת מהצדדים סבור שיש בידו הסבר לתאונה. ב"כ התובעת בתביעה העיקרית, טוען שנהגת הרכב המעורב, רכב שלמה, טעתה ברמזור הרלוונטי. ב"כ הנתבעים בתביעה העיקרית טוען שנהגת הרכב המעורב, רכב ביטוחי ישיר, "גנבה" את הרמזור.

ב"כ בעלי הדין הגיעו להסכמה לפיה יינתן פסק דין לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד – 1984, ללא נימוקים. בחנתי את העדויות והמסמכים, נתתי דעתי לטענות הצדדים, תוך שאני לוקחת בחשבון, אך ורק ראיות קבילות. על דרך הפשרה, בהתאם להסכמת הצדדים ומכוח סמכותי לפי סעיף 79א' הנ"ל, אני מחליטה לחלק את האחריות לתאונה בין הצדדים בחלקים שווים, כך שכל צד ישלם לצד האחר, מחצית מנזקיו.

לאור האמור בתביעה העיקרית ישלמו הנתבעים, באמצעות הנתבעת 1 לתובעת סך של 28,037 ₪ צמוד מיום 20.09.11 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, הוצאות העדה כפי שנפסקו, ושכ"ט עו"ד בשיעור 10% מהסכום הפסוק בתוספת מע"מ.

בתביעה שכנגד תשלם הנתבעת שכנגד לתובעת שכנגד סך של 28,055 ₪ צמוד מיום 20.09.11 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה ושכ"ט עו"ד בשיעור 10% בתוספת מע"מ.

הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתן היום, כ"ה אייר תשע"ג, 05 מאי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/05/2013 פסק דין מתאריך 05/05/13 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה