טוען...

פסק דין מתאריך 12/03/13 שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר12/03/2013

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

מבקשים (נתבעים)

1.פאיר ג'נט

2.פרנקלין בוניאק

3.ליאור אשירוב

נגד

משיבים (תובעים)

1. מרים כוכבי
2. מנחם כוכבי

פסק דין

בפני תביעה שטרית, בסך של 40,000 ש"ח (קרן, לא כולל הפרשי הצמדה וריבית, הוצאות ושכ"ט). התובעים הם ה"ה מרים ומנחם כוכבי, והנתבעים הם ה"ה ז'אנה (ג'נט) פאיר ופרנקלין בוניאק, ששכרו דירה מהתובעים, ונתנו את השטר נשוא התביעה להבטחתם התחייבויותיהם, ומר ליאור אשירוב, שחתם כערב על השטר. השטר הוגש להוצאה לפועל במסגרת תיק 2000910123, והנתבעים הגישו התנגדות.

בדיון שהתקיים בפני, אשר התנהל באופן בלתי פורמאלי, הסכימו הצדדים בנסיבות העניין להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, ועל הטענות שעלו בעל פה, שלא לפרוטוקול. כך הסכימו הצדדים, וטוב שכך הסכימו, שכן "יפה כוח פשרה מכוח הדין" (תוספתא, סנהדרין א', ט"ו).

בשלב זה אבקש להתנצל בפני הצדדים על העיכוב במתן פסק-הדין, אשר נבע מתקלה בלשכתי.

ה"ה כוכבי השכירו לה"ה פאיר ובוניאק דירה, על פי חוזה שכירות לשנה, אשר חודש לאחר שנה למשך שנה נוספת, אך עזבו את הדירה לפני תום תקופת השכירות המוארכת. השוכרים מודים בחוב דמי שכירות של חודש וחצי, ואילו הערב טוען שערבותו כלל אינה תקפה לשנת השכירות השניה. התובעים, מאידך, טוענים לנזקים נוספים, לחובות לצדדי ג', לחוב דמי שכירות בעבור תקופה נוספת, שלאחר עזיבת השוכרים את הנכס, וכן דורשים פיצוי מוסכם.

"פסיקה בדרך של פשרה פירושה שבית המשפט לא ידרש להכריע את הדין ולתת פסק דין על פי קביעה שבעל דין זה או אחר צודק במחלוקת על פי הוראות החוק או הדין אלא משמעותה שביהמ"ש יתן פסק דין על דרך הביניים והמיצוע שבין טענות שני הצדדים." (ר' ת.א. (ב"ש) 187/93 – פרץ אשר נ. קופ"ח של ההסתדרות, תק-מח 95(3), 240).

מהסכמת הצדדים, כאמור, יש לראות את כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך שנתגלע בינו לבין חברו בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת. הסכמה זו טומנת בחובה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "ייקוב הדין את ההר", אלא לקבל מענה הולם למכלול הסיכונים והסיכויים העומדים בפניו.

לאחר ששקלתי את הסיכויים והסיכונים של שני הצדדים (ראה רע"א 5192/01 די וורולי נ' הלין (תק-על 2002(1), 408)), ועיינתי בכתבי הטענות ובטענות הצדדים ובמסמכים שלפני, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק, כסילוק סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים בעניין זה, לחייב את ה"ה פאיר ובוניאק לשלם לתובעים סך כולל של 18,000 ₪, ואילו את מר אשירוב אני מחייב לשלם לתובעים סך כולל של 13,200 ₪, כשסכום זה חופף לסכום שנפסק נגד יתר הנתבעים.

סכומים אלה ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל. במקרה כזה, יחודשו הליכי ההוצאה לפועל בתיק 2000910123 לגביית הסכום הפסוק, כאמור לעיל.

ניתן היום, א' ניסן תשע"ג, 12 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/03/2013 פסק דין מתאריך 12/03/13 שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מרים כוכבי אריאל כוכבי
נתבע 1 פאיר ג'נט
נתבע 2 פרנקלין בוניאק
נתבע 3 ליאור אשירוב