טוען...

הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש חוו"ד ממונה

גלית ציגלר13/07/2014

17525-02-12

בפני כב' השופטת גלית ציגלר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

דוד סרוסי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שלומי חנניה

הנאשם ובא כוחו עו"ד צפריר יגור

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

מציג חוות דעת הממונה.

<#2#>

טיעונים לעונש

התובע:

מדובר בנאשם יליד 1975 אשר הורשע בהסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, בעבירות של גידול סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים לסם וגניבת חשמל. בנסיבות כתב האישום עולה כי החזיק בביתו ציוד לגידול סמים גידל שתילי קנבוס במשקל 5.7 ק"ג, תוך שהוא משתמש לשם כך בציוד וחשמל שאת החשמל גנב מחברת חשמל.

אנו מודעים למתחם העונש הראוי בעבירות האלה, שהוא בין עבודות שירות לעד 24 חודשי מאסר בפועל, יחד עם זאת, ולפנים משורת הדין, תבקש המאשימה מבימ"ש לכבד את הסדר הטיעון כפי שהוצג ביום 17.2.14 למרות שמדובר בהסדר מקל וזאת לאור עברו של הנאשם, הכולל הרשעה אחת משנת 2000 בעבירות אלימות.

גיליון הרשעות מתקבל ת/1.

התסקיר חיובי ומעיד על הליך שיקום וטיפול משמעותי שהנאשם עבר, וכמובן חשש שמאסר בפועל עלול לקטוע את אותו שיקום. בנוסף, התביעה שמה לנגד עיניה כי הנאשם היה עצור כחודשיים בין התאריכים 7.2.12 ועד 6.4.12. מצטרפים לכלל הגורמים האינדיווידואלים הקשורים לנאשם. לאור כך נבקש מבימ"ש לקבוע את עונשו של הנאשם בחלק הנמוך של המתחם לקבל את ההסדר שהוצג, לפיו הנאשם ירצה 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר מותנה משמעותי, קנס, צו מבחן, צו לחילוט המוצגים שנתפסו כולל הרכב.

ב"כ הנאשם:

אני חוזר על דברי חברי, מבקש לאמץ את ההסדר.

יאמר, שהנאשם למעשה הודה בהזדמנות הראשונה כבר בתחנת המשטרה. יחד עם זאת היה קושי ראייתי למרות הודיית הנאשם, היתה בעיה ומחדלים שנעשו בעניין השרשרת של הסם, ובעניין הכמויות. מפנה לכתב אישום המתוקן.

יש בעיה מאד רצינית בעניינים האלה, לא סתם חבריי הגיעו למה שהגיעו. מעבר לזה מדובר בנאשם שבעקבות התיק הזה הבין את המסר, היה עצור לראשונה בחייו חודשיים, למרות שיש לו עבר פלילי, לא בעניין זה. מעולם לא היה עצור.

להיות חודשיים עצור לראשונה בחייו זו תקופה משמעותית במהלכה מפנימים דברים ולומדים את הלקח. הוא החל בעצמו הליכי שיקום, עוד לפני שהפנו אותו שירות המבחן לזה, פנה בעצמו לבית חוסן. לאחר מכן רק במסגרת התסקיר לעונש, שירות המבחן הצטרף להליכי השיקום אותם עובר הנאשם.

הוא עבר הליך שיקום רציני במשך שנתיים, שיתף פעולה, היה באנ.איי היה במפגשים קבוצתיים ופרטניים ועדיין משתתף במפגשים עדיין הולך לבית חוסן ונותן בדיקות שתן. במכלול הדברים אני סבור שהענישה ראויה שלא חוטאת לאינטרס הציבורי ומאזנת נכון את הצדדים.

לגבי קנס, מאחר ומדובר בנאשם רק עכשיו החל לעבוד, היה תקופה ארוכה במעצר בית מלא, היה לו מעצר בית כמעט שנה עם אזיק אלקטרוני, לא סתם מעצר בית, זה מוכיח שניתן ליתן בו אמון.

אבקש להסתפק בקנס פעוט ולחלק לתשלומים.

במהלך התקופה של התיק הזה נישא מחדש, נולד לו בן, ובעצם חי חיים נורמטיביים.

הנאשם:

היום אני אדם אחר. עברתי טיפול ואני ממשיך בו.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בעבירות של גידול סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים המשמשים לסם וגניבת חשמל.

כתב האישום תוקן לקולא, באופן שכמות הסם שנתפסה ברשותו של הנאשם הופחתה מהכמות שהיתה בו מלכתחילה, והועמדה על 5.7 קילו נטו.

בהסדר בין הצדדים נשלח הנאשם לשירות המבחן והתקבל תסקיר המפרט את הרקע האישי והמשפחתי שלו, מעורבותו בעבירה הנוכחית, שימוש בסמים, והדרך החדשה שהחליט לעשות.

מסתבר כי לאחר שנתפס היה הנאשם במעצר תקופה של חודשיים, ולאחר ששוחרר ממעצרו, והושם בתנאים מגבילים, הוא החל בהליך גמילה טיפולי בבית חוסן, עבר שלבים שונים בטיפול, וגילה מוטיבציה לשינוי בהתנהגותו.

נוכח האמור בתסקיר, הגיעו הצדדים להסדר טיעון גם לעניין העונש, וביקשו כי בית המשפט יגזור על הנאשם עונש מאסר בן שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות, בצירוף ענישה נלווית, הכוללת קנס וחילוט רכב שנתפס ברשותו.

ב"כ המאשימה הבהיר כי ההסדר נעשה לאחר שהמאשימה שקלה את הענישה הראויה בגין עבירות אלו, ובמיוחד את האמור בתסקיר וההליכים שעבר הנאשם כמו גם המלצת שירות המבחן, ומצאה כי אילו עונים על האינטרס הציבורי ומהווים ענישה הולמת.

הסנגור הצטרף לטיעוני התביעה, בהסבירו כי ההסדר הושג על רקע בעיות ראייתיות בנושא כמות הסם ושרשרת הסם, וכל אלו עומדים לזכותו של הנאשם.

כאשר בית המשפט שוקל את הסדרי הטיעון הבאים לפתחו, עליו להביא בחשבון את הענישה הראויה והמקובלת, את הסיבות להסדר בין הצדדים, את הנסיבות האישיות לרבות האמור בתסקיר שירות המבחן ונתונים נוספים נדרשים.

הנאשם, יליד 1975, היה מעורב בעבר בעבירת אלימות, נדון למאסר על תנאי, וזאת לפני שנים רבות.

אין בעברו של הנאשם עבירות סמים.

הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, לקח אחריות על המעשה, ואף מינף את תפיסתו בביצוע עבירות סמים להליך של גמילה, בו הוא נתון עד היום כאשר מוסר בדיקות נקיות ומשתף פעולה עם שירות המבחן.

הנאשם חסך זמן שיפוטי יקר, כמו גם מזמנם של עדים רבים שהיו אמורים להתייצב.

כשאני מביאה בחשבון את כלל הנסיבות, את מתחם הענישה המקובל בגין עבירות אלה, את ההודיה ולקיחת האחריות, ובמיוחד את הליך השיקום הארוך שעבר הנאשם, דומה כי העונש מאזן בין כל האינטרסים הנדרשים, ותורם להמשך ההליך השיקומי של הנאשם.

ואוסיף, הנאשם היה במעצר תקופה של כחודשיים, שהדבר היה לראשונה בחייו ואין ספק שיש בכך משום עונש.

מאז שוחרר ממעצר היה הנאשם בתנאים מגבילים לרבות איזוק, ואף אותם לא הפר.

לאור האמור, אני מכבדת את ההסדר בין הצדדים, וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות בהתאם לחוות דעת שהתקבלה מאת הממונה, ובהחלטה נפרדת.

ב. 9 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור כל עבירה מסוג פשע, על פקודת הסמים המסוכנים.

ג. 4 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור כל עבירה מסוג עוון על פקודת הסמים המסוכנים, לרבות עבירה של גניבת חשמל.

ד. הנאשם ישלם קנס בסך 2,500 ₪ בשלושה תשלומים שווים ורצופים, התשלום הראשון ביום 1.8.14 ובכל ראשון לחודש שלאחריו.

לא ישולם הקנס או שיעור ממנו, יעמוד מלוא הסכום לפרעון והנאשם ירצה 28 ימי מעצר תמורתו.

ה. צו מבחן לתקופה של 12 חודשים. על הנאשם להתייצב בשירות המבחן בכל עת שידרש ועליו לשתף פעולה בכל הקשור לבדיקות או לכל הליך אחר שידרש.

ו. אני מורה על חילוט רכב מס' רישוי 1023223 מסוג סובארו, שרשום ע"ש אימו של הנאשם, גב' שרינה סרוסי.

ז. אני מורה על השמדת הסמים והכלים וכל יתר המוצגים בתיק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו תמוז תשע"ד, 13/07/2014 במעמד הנוכחים.

גלית ציגלר , שופטת

<#5#>

החלטה

בהמשך לגזר הדין לעיל אני מורה כי הנאשם ירצה את עבודות השירות בעמותת שווים לשיקול תעסוקתי ברחוב המסגר 43 נתניה.

הנאשם יעבוד חמישה ימים בשבוע, שמונה וחצי שעות בכל יום.

תשומת לב הנאשם כי עליו לעדכן את הממונה בכל שינוי בכתובתו, אם יהיה כזה,

ועליו לדעת כי יתכנו ביקורי פתע וכל הפרה מצידו עלולה להביא להפסקה מינהלית לריצוי עונש מאסר בפועל. עוד מובהר כי על הנאשם לשמור על ניקיון מסמים ואם תתגלה מעורבות בגילוי סם או זיוף בדיקה, יהווה הדבר הפרה של תנאי עבודות השירות וריצוי עונש מאסר בפועל.

תחילת עבודות השירות ביום 21.9.14 ויש להתייצב בתחילת העבודות במפקדת מחוז מרכז יחידת עבודות שירות ברמלה, בשעה 08:00 בבוקר.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#7#>

ניתנה והודעה היום ט"ו תמוז תשע"ד, 13/07/2014 במעמד הנוכחים.

גלית ציגלר , שופטת

הסנגור:

לנאשם ציוד עבודה שנתפס עם הרכב, אנו נבקש להחזירו.

התובע:

אין אינדיקציה לציוד שכזה.

הנאשם:

מדובר בעיגולים שמשמשים לעבודת פוליש.

<#8#>

החלטה

המשטרה, באמצעות רישום המוצגים, תבדוק האם מצוי ברכב ציוד לעבודת פוליש של הנאשם, ותודיע לסנגורו בתוך 21 יום מהיום. ככל שקיים ציוד כזה הסנגור רשאי להגיש בקשה.

<#9#>

ניתנה והודעה היום ט"ו תמוז תשע"ד, 13/07/2014 במעמד הנוכחים.

גלית ציגלר , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/07/2012 החלטה מתאריך 15/07/12 שניתנה ע"י גלית ציגלר גלית ציגלר לא זמין
13/07/2014 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש חוו"ד ממונה גלית ציגלר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 דוד סרוסי צפריר יגור