טוען...

גזר דין מתאריך 20/09/12 שניתנה ע"י חגית מאק-קלמנוביץ

חגית מאק-קלמנוביץ20/09/2012

בפני

כב' השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, ס. נשיא

בעניין:

מדינת ישראל
ע"י לשכת תביעות ירושלים

המאשימה

נגד

דודברמוחה
ע"י ב"כ עו"ד לורה בר אלון

הנאשם

גזר דין

1. הנאשם הודה והורשע בהכרעת דין מיום 18.4.12 בעבירה של החזקת סכין וכן בשלוש עבירות של גניבה. עבירות הגניבה מתייחסות לשלושה אירועים של גניבת מכשירי אייפון מאנשים שונים תוך ניצול נסיבות של חוסר תשומת לב. בנוסף הנאשם ביקש "צירוף תיקים" והודה בשורה של תיקים שהיו תלויים ועומדים נגדו, בעבירות של החזקת סמים מסוג קוקאין והירואין, שימוש ברכב ללא רשות, גניבה מרכב, קבלת דבר במרמה. הצדדים לא הגיעו להסדר לעניין העונש.

2. ב"כ המאשימה ביקש להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל ממושך למשך מספר שנים, וכן מאסר על תנאי. הוא ציין בטיעוניו את עברו הפלילי הכבד של הנאשם, הכולל למעלה מ-120 תיקים בהם הורשע בעבירות מסוגים שונים, וכן כולל מאסר על תנאי חב הפעלה. כמו כן התייחס לחומרת העבירות בהן הורשע הנאשם עתה, לשילוב שבין התמכרות בסמים לעבירות רכוש, לפגיעה החברתית הנגרמת כתוצאה מעבירות אלו ולסכנה הטמונה בעבירות של נשיאת סכין ובעבירות סמים. לטענתו לא ניתן לראות בנסיבות חיים קשות והתמכרות כטענה המצדיקה הקלה בעונש.

3. ב"כ הנאשם טענה כי הנאשם נאבק כבר שנים רבות בהתמכרותו לסמים ומעוניין לטפל ב"מחלה" זו. היא התייחסה לנסיבות חייו הקשות, ולקשייו של הנאשם להתמודד ולנהל אורח חיים עצמאי נורמטיבי. לדברי הסניגורית הנאשם לא ביצע עבירות בתקופות שבהן עבר תהליך גמילה וטיפול. היא ביקשה לתת לנאשם הזדמנות אחרונה בהתחשב בכך שהוא עתה בן 45 ועייף מאורח החיים העברייני שניהל. לפיכך ביקשה להסתפק בהפעלת המאסר המותנה חב ההפעלה, ולהשאיר לנאשם אור בקצה המנהרה.

4. הנאשם עצמו הביע חרטה על מעשיו, וצער על כך שלא ניצל את חייו ולא הקים משפחה. אחר הדיון הגיש מכתב ובו תיאר את קורות חייו וביקש לאפשר לו לפתוח דף חדש.

5. נראה כי החיים אכן לא הקלו עם הנאשם והוא נשאב בגיל צעיר למעגל של פשע וחוסר שליטה והכוונה של החיים. אלו באים לביטוי בהרשעותיו הרבות של הנאשם, ובכך שלא עלה בידו לשנות את אורח חייו על אף שבעבר השתלב במסגרות גמילה.

6. גיליון הרשעותיו של הנאשם כולל עשרות רבות ואולי אף למעלה מכך של הרשעות בעבירות מסוגים שונים, רובן עבירות רכוש וסמים, אך ביניהן גם עבירות איומים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית, תקיפה, פציעה ועוד. העבירות מתפרשות על פני כלה שנים האחרונות, משנת 2007 ועד החודשים האחרונים. בחודש פברואר 2012 נדון הנאשם לעונש מאסר בגין עבירות של הונאה בכרטיס חיוב, החזקת נכס חשוד כגנוב וגניבה, כך שגם בתקופה האחרונה קיים רצף של עבירות המבוצעות על ידי הנאשם על פני זמן ממושך.

7. הנאשם מרצה עתה עונש מאסר לתקופה של 20 חודש. הוא ריצה בעבר מספר תקופות מאסר. לחובתו מאסר על תנאי בר הפעלה למשך שישה חודשים ומאסר על תנאי חב הפעלה למשך שישה חודשים.

8. לא התבקש ולא הוגש תסקיר לגבי הנאשם, כך שכיום לא עומדת על הפרק תכנית שיקומית כלשהי. משמעות הדבר היא שככל הנראה לאחר שחרורו ממאסר ישוב הנאשם לאורח חייו הקודם, ימשיך לעבור על החוק ולגרום נזק לחפים מפשע, בעיקר לרכושם אך קיימת אף סכנה לפגיעה בשלומם, נוכח עבירות האלימות, האיומים ונשיאת הסכין שבהן הורשע הנאשם.

9. אמנם נסיבות חייו של הנאשם קשות, אולם לנוכח האמור אין מנוס מלהטיל עליו עונש משמעותי שירחיקו מהחברה לתקופה משמעותית.

10. לאור כל האמור אני דנה את הנאשם לעונש כדלקמן:

1. מאסר בפועל למשך שלוש שנים.

2. הפעלת מאסר על תנאי לשישה חודשים בת"פ 2120/03 שהוארך בת"פ 3404/07 של בית משפט זה.

3. הפעלת מאסר על תנאי לשישה חודשים בת"פ 2120/03 של בית משפט זה.

4. שני המאסרים המופעלים יופעלו בחופף זה לזה, ובחופף למאסר שהוטל על הנאשם בגין תיק זה, כך שבסך הכל ירצה הנאשם מאסר לתקופה של שלוש שנים.

המאסר ירוצה במצטבר לכל עונש שהנאשם מרצה עתה בתיק אחר.

5. מאסר על תנאי לשישה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירת רכוש שהיא פשע, על כל עבירת סמים למעט החזקת סם לשימוש עצמי ועל עבירה של החזקת סכין.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום.

ניתן היום, ד' תשרי תשע"ג, 20 ספטמבר 2012, בנוכחות הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/03/2012 החלטה מתאריך 06/03/12 שניתנה ע"י ירון מינטקביץ ירון מינטקביץ לא זמין
20/09/2012 גזר דין מתאריך 20/09/12 שניתנה ע"י חגית מאק-קלמנוביץ חגית מאק-קלמנוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רות גורפיין, שלמה למברגר
נאשם 1 דוד ברמוחה (עציר) לורה בר אלון