טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 29/08/12

אורלי מור-אל29/08/2012

מספר בקשה:2

בפני

כב' השופטת אורלי מור-אל

מבקשים

דניס פורושין

נגד

משיבים

נאוה לוי

החלטה

בפני בקשה לבטל החלטה להורות על מחיקת התביעה, שניתנה בהעדר התובע, בתביעה שעניינה תאונת דרכים, לאחר שהתובע לא התייצב לדיון.

הנתבעת מצדה התייצבה לדיון, מסרה את גירסתה ואף הציגה תמונות של הנזק שנגרם לרכבה בתאונה, וביקשה להורות על דחיית התביעה.

עיון בתיק העלה, כי שני מכתבים שנשלחו מטעם בית המשפט לכתובת שמסר התובע בכתב תביעתו חזרו בחיווי "לא ידוע". לאחר ששמעתי את גירסת הנתבעת, ועיינתי בתמונות שהציגה, ולאחר ששוכנעתי, כי הכתובת שמסר התובע אינה מאפשרת קבלת מכתבים ונוכח מחדלו של התובע מלברר את המועד לדיון ביוזמתו, החלטתי להורות על מחיקת התביעה.

עתה הגיש התובע בקשה סתמית לביטול ההחלטה בציינו, כי הכתובת שמסר מעודכנת וכי לא קיבל זימון לדיון. התובע לא צרף דבר לבקשתו ולא הסביר מדוע הוא עצמו לא טרח לברר מבעוד מועד אם נקבע מועד לדיון בתביעה, ומה המועד שנקבע.

העובדה, כי מכתבים שנשלחו בדואר רשום לכתובת שמסר התובע חזרו בחיווי "לא ידוע" מלמדת, כי אין אפשרות לזמן את התובע לדיון באמצעות כתובת זו. מכל מקום, חובת התובע הייתה לברר מהו המועד שנקבע לדיון בתביעה.

יתירה מזו, לאחר ששמעתי את גירסתה של הנתבעת ועיינתי בתמונות שהציגה, אני בספק אם גירסת התובע בתביעתו עומדת לגופה, וגם משום כך לא ראוי להורות על ביטול ההחלטה.

אשר על כן, איני רואה להורות על ביטול ההחלטה ועל הטרחת הנתבעת לדיון נוסף בתביעה זו, מה גם שהתביעה נמחקה ולא נדחתה, כך שבידי התובע להגיש תביעה אחרת אם הוא עדיין עומד על גירסתו, לכשתהיה לו כתובת שתאפשר קבלת מכתבים.

ניתנה היום, י"א אלול תשע"ב, 29 אוגוסט 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/08/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 29/08/12 אורלי מור-אל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דניס פורושין
נתבע 1 נאוה לוי