טוען...

פסק דין מתאריך 18/02/13 שניתנה ע"י ניר נחשון

ניר נחשון18/02/2013

בפני

כב' הרשם הבכיר ניר נחשון

התובע:

אלירן פיקארד

-נגד-

הנתבעים:

1.כלל חברה לביטוח בע"מ

2.אוהד קליינר

פסק-דין

1. לפני תביעה כספית אשר במסגרתה מבקש התובע לחייב את הנתבעים בנזקי תאונת דרכים בסך 4,931 ₪ שהתרחשה ביום 10.7.11 ברחוב הרצוג בירושלים.

2. התובע הינו הבעלים של רכב מסוג מאזדה מ.ר. 64-509-14 (להלן: "רכב התובע"). הנתבע 2 היה, בזמנים הרלוונטיים לתביעה, הנהג ברכב מסוג סובארו מ.ר. 59-970-67, המבוטח, בין היתר, בביטוח צד ג' אצל הנתבעת 1 (להלן: "רכב הנתבעים").

3. אליבא דגירסת התובע כפי שנטענה בכתב התביעה, עת נסע ברחוב הרצוג, הנתבע 2 שנהג ברכב הנתבעים בנתיב מקביל משמאלו, סטה לפתע מנתיב נסיעתו ופגע ברכבו בצד אחורי שמאלי.

4. אליבא דגירסת הנתבעים כפי שנטענה בכתב ההגנה, עת נסע ברחוב הרצוג בנתיב נסיעתו כדין, לפתע, רכב התובע ניסה להשתחל ולהשתלב בנתיב נסיעתו ופגע ברכבו.

5. ביום 14.2.13, התקיים בפני דיון במעמד הצדדים בו נשמעו עדויות הנהגים באשר לנסיבות קרות התאונה. אין חולק, כי רכב נתבעים הוא זה שפגע ברכב התובע. זאת, ניתן לראות בתמונות נזקי הרכבים ב- נ/1 וב- ת/1. המחלוקת נסובה, איפוא, סביב שאלת האחריות לקרות התאונה, האם רכב הנתבעים סטה לנתיבו של רכב התובע או שמא רכב התובע הוא זה שסטה לנתיב רכב הנתבעים.

6. לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי עדויות הצדדים ועיינתי בראיות שהוגשו במהלך הדיון בדמות תמונות הנזקים והודעות הנהגים על קרות התאונה לחברות הביטוח, אין בידי להעדיף את גירסתו של האחד על פני רעהו. שכן, עסקינן בגרסה מול גרסה ללא סיוע ראייתי חיצוני. עדויות הנהגים לא נסתרו על ידי ראיות חיצוניות שכן, הנזקים בכלי הרכב המעורבים יכולים לדור בכפיפה אחת עם שתי הגרסאות.

כמו כן, התובע לא טרח לזמן לעדות את הנוסעת שנסעה עימו ברכב שהייתה עדה לקרות התאונה ולנסיבותיה. הלכה פסוקה היא ומושרשת היטב, כי הימנעות מהבאת ראיות, פועלת לחובתו של הנוקט בה, כיוון שמתחייבת ממנה המסקנה, שאילו הוצג המסמך או אילו הושמע העד, היה בכך כדי לתמוך בגרסת היריב.

7. נוכח האמור, הנני סבור, כי התובע לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכיח גרסתו, לפיה, רכב הנתבעים הוא זה אשר סטה לנתיב נסיעתו שלא כדין והסב לרכבו את הנזקים כמפורט בחוות דעת השמאי שהוגשה מטעמו. משנדחתה טענת התובע בשאלת האחריות, אינני נדרש כלל לדון בשאלת הנזקים הנטענים.

8. סוף דבר- הנני דוחה את התביעה ומחייב את התובע לשלם לנתבעים את הוצאותיהם בסך 400 ₪.

המזכירות תדאג לשלוח העתק מפסק הדין לצדדים בדואר רשום.

בקשת רשות ערעור לבית משפט מחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, ז' אדר תשע"ג, 17 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/02/2013 פסק דין מתאריך 18/02/13 שניתנה ע"י ניר נחשון ניר נחשון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלירן פיקארד
נתבע 1 כלל חברה לביטוח
נתבע 2 אוהד קליינר