טוען...

החלטה על הודעה מטעם הנתבעת מס' 2 והצד השלישי מס' 1 10/04/14

ריבה שרון10/04/2014

בפני כב' השופטת ריבה שרון

התובעת:

שרית אלישייב

  • ע"י ב"כ עוה"ד אברהם בודיק ואח'

נגד

הנתבעות:

1. יופי וטבע זהרה בע"מ

- ע"י ב"כ עוה"ד חים דוד ואח'

2. איילון חברה לביטוח בע"מ

- ע"י ב"כ עוה"ד אהרון שפרבר ואח'

נגד

צדדי ג':

1. איילון חברה לביטוח בע"מ

2.כלל חברה לביטוח בע"מ

- ע"י ב"כ עוה"ד אלכסנדר דורון ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת שנת 1962 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין התפרצות/החרפת מחלת עור (מסוג אקנה ) וצלקות שנגרמו לה לטענתה בגין טיפולי הסרת שיער שעברה אצל הנתבעת (להלן: "הטיפול"). מטעם התובעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר דיויד פרידמן.

מטעם הנתבעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר יוסף שירי.

2. לאחר שבחנתי את חוו"ד מומחי הצדדים ולאור המחלוקת שביניהם- פער בין חוות הדעת, אני ממנה את פרופ' אלי שפרכר כמומחה מטעם בית המשפט בתחום רפואת העור (להלן: המומחה").

  1. המומחה יואיל לחוות את דעתו במחלוקת שבין הצדדים, לרבות בעניינים כדלקמן: האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצב התובעת בעתיד והאם תזדקק לטיפולים רפואיים בעתיד, ובעיקר- האם קיים קשר סיבתי בין הטיפול נשוא התביעה לבין מצבה של התובעת. בנוסף- מתבקש המומחה להתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. למניעת עיכובים ו/או תקלות,- מתבקשים המומחה והצדדים וב"כ לבחון כבר עתה

ולהודיע לבית המשפט, (רק) באם קיימת מניעה אובייקטיבית שבגינה יש לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. בשכ"ט המומחה ובעלות כל בדיקה לצורך חוו"ד / שאינה מכוסה במסגרת הציבורית ישאו בשלב זה התובעת, הנתבעת 1, הנתבעת 2 - בחלקים שווים ביניהם (שליש כ"א). אין בכך משום אמירה ביחס למחלוקת שבין הנתבעת 1 לבין הנתבעת 2 ו/או צ"ג 2.

שכר המומחה ישולם טרם הבדיקה וכתנאי לקיומה. המומחה לא יחל במלאכת הכנת חוות הדעת, בטרם ישולם לו מלוא שכרו והוא מתבקש לשלוח את חשבונו בהקדם.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ולאחר מכן- יואילו לדאוג לפרעונו בתוך 21 יום מקבלתו. אסמכתא על תשלום תשלח למרפאת המומחה ולצד שכנגד בסמוך לאחר ביצועו ע"י כל צד.

כדי להקל על המומחה- ירכז בידיו ב"כ התובעת את תשלומי הצדדים ויעבירם למומחה בבת-אחת.

אבקש להקפיד על כל האמור.

5. ב"כ התובעת יקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, ויידע את ב"כ הצדדים שכנגד בדבר מועד הבדיקה, כדי לאפשר העברת חומר רפואי מטעמם מבעוד מועד. עם זאת- באחריות ב"כ התובעת לוודא כי הבדיקה לא תתקיים לפני ששכר המומחה שולם במלואו ע"י כל הצדדים. כדי להקל על המומחה-ירכז בידיו ב"כ התובעת את חלקם של כל הצדדים ויעבירם למומחה.

6. הצדדים ימציאו לידי המומחה בתוך 15 יום מהיום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, בהתאם לדין ולפסיקה. התובעת תעמוד לכל בדיקה אליה תופנה על ידי המומחה.

המומחה יואיל לבדוק את התובעת, ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 21 יום מקבלתן לידיו.  

7. עם קבלת חוו"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים וכן תצהירים וראיות- בתוך 21 יום ע"י כל צד .

8. לק.מ מסכם שיתקיים ביום 3/12/14 בשעה 11:30 יתייצבו גם בע"ד – תובעת ונציגיהם המוסמכים והבקיאים בפרטים של הנתבעות/צ"ג, למעט מבטחות הפטורות מהתייצבות בכפוף להותרת ערוץ טלפוני ישיר וזמין עם גורם מוסמך. לקראתו- יואילו הצדדים להצטייד בסמכויות מלאות לכל דבר ועניין. הצעתי תינתן במהלך הדיון, אם לא תישלח בדואר לפני כן.

9. ימי פגרות בית-המשפט יובאו במניין הימים.

חג שמח

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחה ולב"כ הצדדים

ניתנה היום, י' ניסן תשע"ד, 10 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/04/2014 החלטה על הודעה מטעם הנתבעת מס' 2 והצד השלישי מס' 1 10/04/14 ריבה שרון צפייה
13/04/2014 החלטה מתאריך 13/04/14 שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה