טוען...

החלטה מתאריך 01/06/14 שניתנה ע"י איתי רגב

איתי רגב01/06/2014

בפני

כב' הרשם איתי רגב

המבקש

יהודה אברם

נגד

המשיבים

1. מירי מולגן

2. ניר נסים מולגן

החלטה

בפני בקשה להורות על ביטול פסק הדין שניתן ביום 17.7.12.

במהלך הדיון שהתקיים בפני ביום 26.5.14 הגיעו הצדדים לכלל הסכמה, בהמלצת בית המשפט, כי פסק הדין יבוטל. הצדדים חלוקים ביניהם בשאלה האם יש לחייב את המבקש בהוצאות בגין בקשה זו, ומה יהיה היקף הוצאות ככל שייפסקו.

המבקש טוען כי פעל כפי שפעל מתוך "בעיה רפואית נפשית אמיתית מתועדת" (עמ' 1 לפרוטוקול מיום 26.5.14, שורה 23). לעמדתו, יקשה עליו לשלם הוצאות גבוהות והוא לא יוכל לעמוד בתנאי הפקדה כבדה שלמעשה תסגור בפניו את הדלת להציג הגנתו בפני בית המשפט. בשולי דבריו הסכים ב"כ המבקש כי יש צורך לכסות את הוצאות המשיבים, אך על ההוצאות, לעמדתו, "להיות על הצד הנמוך והמעשי" (עמ' 2 לפרוטוקול, שורה 7).

המשיבים, לעומתו, מדגישים כי חלפו כמעט שנתיים מאז ניתן פסק הדין וכי נגרמו להם הוצאות ממשיות וחסרון כיס מהותי של עשרות אלפי שקלים (שם, שורות 19 – 20). המשיבים עותרים לכך שפסק הדין יבוטל תוך הפקדה ממשית במזומן (לעמדתם, של "עשרות אלפי שקלים" – שם, שורות 30 – 31). כן ביקשו לפסוק את שכרו של עד מטעמם שהתייצב לדיון.

ראשית, אציין, כי לא מצאתי לפסוק את שכרו של העד שהתייצב לדיון, שכן לא מצאתי שהתייצבותו לדיון נדרשה. משבחרו המשיבים לזמן את העד, למעלה מן הנדרש, איני סבור שיש להורות על תשלום שכר לעד בגין ישיבה זו.

לעניין שאלת ביטול פסק הדין, לאחר שהתרשמתי מטיעוני הצדדים וממכלול נסיבות העניין, נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל.

בעל דין שקיבל פס"ד במעמד צד אחד, רשאי להגיש בקשה לביטולו לאותה ערכאה. זכות הגישה לערכאות הינה זכות יסודית ולא בנקל ינעל בית המשפט את שעריו לפני המתדיינים. העדפה של ממש היא לקבל הכרעות שיפוטיות לאחר דיון ממצה לגופו של עניין ובמעמד שני הצדדים.

בית המשפט רשאי לבטל את פסק הדין, לפי שיקול דעתו. במסגרת זאת, נשאלות שתי שאלות: מהי סיבת המחדל, ומהם סיכויי ההגנה. אכן המבקש חדל במחדל דיוני מהותי בהעדר התייצבות ומהשתהות ארוכה, אולם טען כי הדבר נבע מסיבות רפואיות כפי שפורטו. נדיר הפגם הדיוני שאינו ניתן לריפוי באמצעות פסיקת הוצאות הולמת. התרשמתי כי למבקש טענות הגנה הראויות לברור במסגרת המשפט עצמו.

סיכומו של דבר, אני מורה כי פסק דין שניתן ביום 17.7.12 יבוטל מכוח הסכמת הצדדים, וזאת בכפוף להפקדת סך 2,500 ₪ בקופת בית המשפט, כתנאי לביטול פסק הדין.

לא יופקד סכום זה בתוך 30 יום מהיום, יעמוד פסק הדין בעינו. יופקד הסכום במועד, יבוטל פסק הדין והמזכירות תקבע מועד לדיון.

בנוסף, אני מורה כי המבקש יישא בהוצאות המשיבים בגין הליך זה, ולשם כך אני מורה כי יישלם למשיבים סך 2,500 ₪, באמצעות בא כוחם, ואף זאת בתוך 30 יום מהיום.

ניתנה היום, ג' סיוון תשע"ד, 01 יוני 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2012 פסק דין מתאריך 17/07/12 שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון לא זמין
01/06/2014 החלטה מתאריך 01/06/14 שניתנה ע"י איתי רגב איתי רגב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מירי מולגן אריה מרון
תובע 2 ניר נסים מולגן אריה מרון
נתבע 1 יהודה אברם יאיר קולמן