טוען...

החלטה

נאיל מהנא20/12/2012

בפני כב' השופט נאיל מהנא

המאשימה

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד מוטי דורנשטרוך

נגד

הנאשם

אמגד משעשע

ע"י ב"כ עו"ד אבו לבדה מאג'ד מטעם סניגוריה ציבורית

<#2#>

נוכחים:

ב"כ הצדדים

הנאשם

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: קראתי לנאשם את כתב האישום הוא הבין תוכנו ומודה.

הנאשם: אני מאשר את דברי בא כוחי ומודה.

<#3#>

הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם על פי הודאתו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' טבת תשע"ג, 20/12/2012 במעמד הנוכחים.

נאיל מהנא, שופט

ב"כ המשימה טוען לעונש: רשיון הנאשם פקע בשנת 2001 ועל כן המאשימה רואה אותו כבלתי מורשה כלל לנהיגה, בנוסף לנאשם שהוציא רשיונו בשנת 95 יש 9 עבירות קודמות מתוכם 4 עבירות דומות. מגיש גליון. בגין כמה מהם נפסל בעבר לתקופות ארוכות. לאור כל האמור לעיל מבקשים עונש של מאסר בפועל מאסר על תנאי מרתיע פסילה ארוכה מלקבל רשיון פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם טוען לעונש: הנאשם מעולם לא היה במאסר, מבקש מבית משפט להסתפק באזהרתו ובמאסר על תנאי. הוא זקוק לרשיון נהיגה קיבל תפקיד חדש בעבודה שצריך רשיון נהיגה, הוא התחתן לפני חודש, הודה בביצוע העבירה בהזדמנות ראשונה, מבקש להסתפק בפסילה על תנאי ומאסר על תנאי.

הנאשם: אני מוסיף כי במסגרת התפקיד החדש שלי אני זקוק לרישיון נהיגה מהר ככל האפשר כי אחרת אני אדרדר בתפקיד. ואין לי כסף לשלם קנס כי אני אחרי חתונה.

<#5#>

גזר דין

הנאשם שלפני הורשע, על פי הודאתו, בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה.

עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה או בזמן פסילה הינן עבירות חמורות, הטומנות בחובן סיכונים רבים לבטחונם של נוסעים ברכב והולכי רגל (רע"פ 3878/05 בנגוזי נ' מדינת ישראל), והמצדיקות הטלת עונש מאסר בפועל גם כאשר מדובר בעבירה ראשונה (ע"פ (י-ם) 8392/04 עליאן נ' מדינת ישראל, ע"פ (י-ם) 2748/08 שוויקי נ' מדינת ישראל). עבירות אלו מצביעות על זלזול עמוק בחוק ובחובה הבסיסית המוטלת על הפרט לקיים את הכללים שהחברה קבעה להבטחת חייהם ושלומם של בני הציבור (ע"פ (ירושלים) 4218/09 מדינת ישראל נ' בן דוד). אדם הנוהג מבלי שיש בידיו רישיון נהיגה, לעיתים רבות אינו בקיא בחוקי התנועה ובאופן הפעלת הרכב, בכך יש כדי להוות סיכון ממשי ומיידי לכלל הציבור בכביש (עפ"ת (י-ם) 37090-05-10 עודה נ' מדינת ישראל ). יש בעבירות אלו לא רק דופי פלילי, אלא אף דופי מוסרי כפול: הסיכון לנהג עצמו ולעוברי הדרך, וכן קשיים במימוש פיצויים בעקבות תאונות הדרכים אם יתרחשו בעת הנהיגה (רע"פ 665/11 אבו עמאר נ' מדינת ישראל).

המאשימה ביקשה בטיעוניה לעונש להטייל על הנאשם עונש מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה ארוכה, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם ביקש להסתפק במאסר על תנאי ולא לשלוח את הנאשם למאסר בפועל.

לאחר ששקלתי טיעוני הצדדים, ולאור עברו של הנאשם הכולל 4 עבירות דומות שבגינן נדון לפסילות ארוכות, אשר לא הביאו להרתעתו, אני בדיעה כי מן הראוי להטיל עליו הפעם עונש מאסר בפועל ולו לתקופה קצרה, זאת לצד עונשים צופי פני עתיד.

אשר על כן אני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

1. לפסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של ארבעה חודשים. הפסילה תחל מהיום. אין צורך בהפקדה.

2. לפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.

3. אני מצווה על מאסרו של הנאשם בפועל למשך חמישה ימים. הנאשם יתייצב לריצוי מאסרו בתחנת המשטרה במגרש הרוסים ביום 8.1.13 עד לשעה 10:00.

4. אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך שלושה חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים, אם יעבור על הוראות סעיף 10 א' ו/או 67 לפקודת התעבורה תשכ"א–1961, שעניינם נהיגה בפסילת רישיון או נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.

5. אין מקום להטיל קנס לאור תקופת המאסר שהוטלה על הנאשם.

משרד הרישוי יאפשר לנאשם לקבל שעורי נהיגה בלוויית מורה מוסמך ואף לגשת למבחן עיוני ומעשי בתקופת הפסילה, הכול בכפוף להוראות גזר הדין.

המזכירות תשלח העתק גזר הדין לשירות בשירות בתי הסוהר.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ז' טבת תשע"ג, 20/12/2012 במעמד הנוכחים.

נאיל מהנא, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/06/2012 מינוי סנ"צ נאיל מהנא לא זמין
20/12/2012 החלטה נאיל מהנא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 אמגד משעשע