טוען...

החלטה

אברהם טננבוים22/11/2012

4500-04-12

בפני כב' השופט אברהם טננבוים

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

ואאל קניבי (עציר)

<#2#>

נוכחים:

הנאשם וב"כ עו"ד מרואן ג'ראיסי

ב"כ המאשימה עו"ד ליטל הראל

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

לפנינו שלושה כתבי אישום חמורים , שלושה במועדים בהזדמנויות שונות , מלבד העבירה בה נהג ללא רשיון נהיגה, אף הכשיל שוטרים בעת מילוי תפקידים, באחד טען כי הרשיון בבית, בשני מקרים ברח מהשוטרים בשלישית ברח מהמקום, מותר לציין על חומרתה של עבירת נהיגה ללא רשיון נהיגה מן העבירות החמורות, מדובר אומנם במי שצבר לחובתו 4 הרשעות שהינן כהולך רגל, אך יחד עם זאת ניתן לראות שבשנת 2004 יש אי ציות לשוטר על ידי הולך רגל, שם קיבל הזמנה לדין, עבירה זו מלמדת על האופי, אי ציות, זלזול וכל דבריהם נחשבים לריק, קיימות פסיקות הנוגעות לבריחה משוטרים והגיעה העת להפסיק תופעה מעין זו.

לפיכך התביעה תבקש מאסר בפועל של מס' חודשים שלא ירוצו בעבודות שירות. מאסר על תנאי ארוך, פסילה שלא תפחת מ – 18 חודש , פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

שאני שומעת את חברתי טוענת חשבתי שלנאשם יש עבר תעבורתי או פלילי כבד, מתברר שאין לו עבר פלילי, ועברו התעבורתי הוא כהולך רגל, הנאשם במעצר בית עד היום אפשר לבדוק בפרו' מגיש לבית המשפט את החלטתו מיום 22.4.2012 עד שיפקיד 5000 ₪ הנאשם לא הפקיד הנאשם כל הזמן היה במעצר בית לא עשה הפרות ולא הסתבך, הנאשם כמעט 7 חודשים במעצר בית רק יצא מהבית כדי לעשות תיאוריה. לפי דעתי זה כבר העונש עכשיו מה צריך לתת לו כדי לסגור את התיקים,

הנאשם כן הוציא רשיון נהיגה , כן התאמץ, מה צריך לעשות יותר מזה. הנאשם ישב במעצר בית כ – 7 חודשים. במקרה דנן אין מקום למאסר בפועל, הנאשם אף פעם לא היה בכלא, ידוע לי שבית משפט זה נותן עונשי מאסר קצרים, הנאשם התאמץ, לא התעלם מכל הסביבה, לכן מבקש

הנאשם (מדבר עברית נוכח מתורגמן) עבדתי במאפיית אנג'ל , אני יצאתי משם, עבדתי גם מאחוזת בית הכרם אני עזבתי הייתי אצלהם 4 שנים, בגלל משכורת . לשאלת בית המשפט הפסקתי לעבוד לפני כמעט שנה. אחר כך הלכתי לעבוד אצל ערבית, במקום של ערבים, נתנו לי יותר כסף. עבדתי במאפייה. מאפריל אני לא יוצא מהבית, אני התחתנתי חדש בחודש ספטמבר, אמרנו שיש לי חתונה, לפני החתונה היה לי בית משפט ואמרתי שאני מתחתן בספטמבר, התחתני ליד הבית באטור.

הנאשם: אני נשוי חדש, אני מעדיף עבודות שירות שיהיה קצר, יש לי חובות .

<#4#>

החלטה

תנאי מעצר הבית מבוטלים החל מרגע זה.

היות והנאשם כבר במעצר בית מזה 7 חודשים , ובנוסף התאמץ והוציא רשיון נהיגה הרי למרות חומרת העבירות יש מקום לעבודות שירות.

הממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר יזמן את הנאשם לראיון, יבדוק התאמתו לביצוע עונש של מאסר בדרך של עבודות שירות כאמור בסע' 51 ב' לחוק העונשין התשל"ז – 1977, ויחווה דעתו בכתב לבית המשפט.

הממונה על עבודות השרות יזמן הנאשם באמצעות טלפון מס' נייד 0527362671 וכן באמצעות ב"כ כוחו עו"ד ג'ראסי בטל' מס' 6233335 – 02 .

היה ותוך 21 יום לא יצור הממונה קשר עם הנאשם, יתקשר הנאשם בעצמו או באמצעות ב"כ כוחו עם הממונה על עבודות השירות בטלפון מס' 9776365 – 08 .

המזכירות תשלח העתק החלטתי זו לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר.

קובע ישיבה לטיעונים לעונש ליום 14.2.2013 שעה 10:00 , הנאשם יתייצב.

עו"ד ג'ראסי ידאג להתייצבות הנאשם אצל הממונה.

לתשומת לב הממונה על עבודות השירות : כי הנאשם דובר שפה ערבית ועברית .

<#5#>

ניתנה והודעה היום ח' כסלו תשע"ג, 22/11/2012 במעמד הנוכחים.

אברהם טננבוים, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/11/2012 החלטה אברהם טננבוים צפייה
14/02/2013 הפניה לממונה אברהם טננבוים לא זמין
20/11/2013 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש הודעה על תחילת עבודות שירות אברהם טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 ואאל קניבי (עציר)