טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רבקה איזנברג

רבקה איזנברג27/11/2014

בפני

כב' השופטת רבקה איזנברג

תובע

פאדל פאעור

נגד

נתבע

אליף חדאד

פסק דין

1. פסק-דין זה ניתן על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984 וזאת מכוח הסכמת הצדדים אשר קיבלה תוקף של החלטה ביום 26.11.14.

2. כבר בראשית הדברים אדגיש, כי בעובדה שהצדדים הסכימו והסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה, יש להצביע על כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת, אשר יהיו בה קביעות וממצאים חד משמעיים ביחס למי מהצדדים.

בעניין זה כבר נקבע בפסיקה: "הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "יקוב הדין את ההר" ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו. המשפט מכיר בחשיבות ערך האמת, אך גם ביחסיותו של ערך זה. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה- המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי- בין ערכים מתנגדים. דווקא החיפוש אחר ערכים ובהם החיפוש אחר האמת מביא את המשפט לצורך הדורש לאזן בין ערכים מתנגשים (ראה אהרון ברק- על משפט שיפוט ואמת, משפטים כ"ז (תשנ"ו) 11).

כבר נקבע כי פסיקת בית המשפט בהליך לפי סעיף 79 איננה מוגבלת לד' אמותיו של הדין המהותי אלא גם לעקרונות ושיקולים של מוסר, חירות, צדק, שלום ויישור הדורים" (ת"א (ת"א) 726247/06 סלקום ישראל בע"מ נ. בריטניה ישראל מעוף נכסים והשקעות בע"מ).

3. בהתאם להלכה הפסוקה, פס"ד זה אשר ניתן על דרך הפשרה אינו מנומק.

בעניין זה אבהיר כי למרות שלבקשת הצדדים התייחסתי במסגרת שיקולי לחוות הדעת שהגישו, לטענותיהם ולכתבי הטענות, לא מצאתי לפרט את הנימוקים להכרעתי שכן כאמור,ע"פ הפסיקה, מוטב שפס"ד על דרך הפשרה לא ינומק בשל מורכבות השיקולים העומדים בבסיסו ואשר אינם ניתנים למדידה ומשקל (ראה רע"א 3876/01 פלסט בע"מ נ. שיטרית, שם סקר בית המשפט את הבסיס להלכה זו).

4. עיינתי בכל החומר שבתיק,לרבות חוות הדעת שהגישו הצדדים וטענות הצדדים. למרות שפסק הדין לא מנומק,אציין בתמצית כי הבאתי בחשבון, בין היתר, את העובדה שגם ע"פ חוות דעת הנתבע יש שוני מסוים בין התכנית השניה לתכנית הראשונה וזאת לעניין הוספת קומת מגורים. כן התייחסתי להערכה הכספית לעניין עלות זאת. בנוסף הבאתי בחשבון גם שיקולים נוספים הראויים להכרעה על דרך הפשרה והחורגים מד' אמותיו של הדין המהותי.

לאחר שיקלול כל האמור ,אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובע סכום כולל של 6,000 ₪. הסכום ישולם לתובע תוך 30 יום שאם לא כן,יישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום בפועל.

3. ניתן פטור מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

ניתן היום, ה' כסלו תשע"ה, 27 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/11/2014 פסק דין שניתנה ע"י רבקה איזנברג רבקה איזנברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פאדל פאעור ג'וני ניג'ם
נתבע 1 אליף חדאד באסל חדאד