טוען...

החלטה מתאריך 31/08/12 שניתנה ע"י רנר שירלי

שירלי רנר31/08/2012

בפני

כב' השופטת רנר שירלי

מבקשים

ינון שלמה אביזדריס

נגד

משיבים

1. מנהל מקרקעי ישראל -

2. הדס ריכנשטין אביזדריס

החלטה

1. בפני בקשה להורות על עיכוב ביצוע הליכי הוצל"פ בתיק שמספרו 03-15271-00-7 עד למתן הכרעה בתיק העיקרי. הליכי ההוצל"פ מתנהלים בגין פסק דין שניתן כנגד המשיבה 2.

התביעה עניינה מתן פסק דין המצהיר כי המבקש הוא הבעלים היחיד של החשבון הרשום על שמו ועל שם אמו – המשיבה 2. על פי התביעה על אף שהכספים בחשבון הם בבעלות בלעדית של המבקש נפתח החשבון גם על שם אמו על מנת לקבל הטבות להן זכאית האם כאלמנת פיגוע טרור.

ב"כ המשיב 1 מתנגד לבקשה ולטענתו אילו הוצגו מסמכי פתיחת החשבון היו אלו מלמדים כי למשיבה 2 זכות מלאה בדומה לזו של המבקש לעשות פעולות בחשבון ולמשוך ממנו כספים. בנוסף, לא ניתן לטענת המשיב 1 מחד לעשות שימוש בחשבון המשותף לצורך קבלת הטבות מהמדינה ומאידך לטעון לבעלות בלעדית אל מול הנושה – הוא המשיב 1.

2. ההלכה היא כי חזקה על כספים המצויים בחשבון משותף, שהם שייכים לשני בעלי החשבון, בחלקים שווים (ר' ע"א 1967/90 ישראל גיברשטיין נ. הלן גיברשטיין פ"ד מו(5) 661). עם זאת, יתכנו נסיבות שבהן יוכל הטוען אחרת לסתור את החזקה המבקש מפנה למסמכי העברות כספים מהם עולה לטענתו כי הכספים המצויים בחשבון הופקדו על ידו, וכי שמה של אמו צורף לחשבון כעניין טכני. כך גם נאמר בתצהירו ובתצהיר האם שצורף לבקשה.

הגם שהנטל על המבקש אין לשלול את האפשרות כי יוכל במסגרת התיק העיקרי להוכיח את זכותו הבלעדית בחשבון. אמנם יצירת מצג כלפי צד ג' – המדינה ולפיו מדובר בחשבון בבעלות משותפת לצורך קבלת הטבות, מוליך למסקנה כי שקולי יושר תומכים דוקא בדחיית הבקשה. עם זאת, לא לחלוטין ברור מתגובת המבקש לטענות המשיב בעניין זה האם אכן מדובר בזכויות של האם בלבד (ר' סעיף 8) ובשים לב לכך שדחיית הבקשה לעיכוב ביצוע משמעותה למעשה דחיית התביעה בתיק העיקרי כבר בשלב זה, סבורה אני כי יש מקום להיעתר לבקשה לעיכוב ביצוע. אני מורה איפוא כי החלטתי מיום 9.5.12 תיוותר בעינה עד למתן הכרעה בתיק העיקרי.

משהסתיים הטיפול בסעד הזמני תנתב המזכירות את התיק העיקרי לקביעה בפני שופט בהתאם לנהלים.

ניתנה היום, י"ג אלול תשע"ב, 31 אוגוסט 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/08/2012 החלטה מתאריך 31/08/12 שניתנה ע"י רנר שירלי שירלי רנר צפייה