טוען...

פרוטוקול וגז"ד

חיים נחמיאס23/04/2013

בפני כב' השופט חיים נחמיאס,שופט בכיר

14515-05-12

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ניסים תמרוב (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שגית שלו
ב"כ הנאשם עו"ד יחיאל לאמש

הנאשם ניסים תמרוב

ק. מבחן הגב' רוקח ורד

פרוטוקול

ק. מבחן:

חוזרת על האמור בתסקיר. אני רוצה לעדכן ששוחחנו בשנית עם הורי הנאשם והם מסרו שהם מסכימים לקבל אותם לביתם, במידה והוא יתקבל להליך הטיפולי במסגרת דיאלוג מחדש, בעצם אנו מסכימים כי ישוחרר לראיון קבלה בליווי שב"ס במידה והוא ימצא מתאים נשקול את האופציה לשחררו לטיפול.

התובעת:

עמדתנו בכל מקרה למאסר בפועל בתיק זה וכן ענישה נילווית אני סבורה שיש לטעון היום ולגזור את דינו.

ב"כ הנאשם:

הנאשם עצור בשתי תקופות האחת, מיום 6.5.12 עד 21.6.12.

והשניה, נעצר מחדש מיום 19.12.12 ועד היום.

כפי שעולה מהתסקיר מדובר בנאשם שמאוד רוצה טיפול. הנאשם עצור למעשה בשל העדר חלופה, הוא שוחרר ביום 21 ביוני בגין תיק קודם שצורף, ונעצר בשנית בסוף שנה שעברה.

אני מצטרף לעמדת שירות המבחן שלא לסיים את התיק היום, מאחר ואנו נמצא עצמנו שוב בעוד מספר חודשים, למרות שנבקש להסתפק בתנאי שיש לנאשם, עד כה הוא ריצה את מלוא תקופת התנאי, מדובר בנאשם כפיש עולה גם מחומר החקירה, מודה בכל תיק, יש לו בעיות של התפרצויות יש לו תסביכים שאני לא רוצה לפרט ומפורטים בתסקיר מה הרקע ההוויה המשפחתית שהוא גדל בה. התסקיר ניסה לבחון שני מקומות נוספים שהיו מלאים ולא ניתן לשלבו. האופציה שנותרה היא מרכז יום בבאר שבע, במסגרת אמבולטורית יומית.

אני חושב שניתן להצטרף לאמור בתסקיר שירות מבחן כך שיצא מלווה בשב"ס לראיון ליום 29.4.13 כשהוא עוד עצור, היה וימצא מתאים נתכנס שוב אנו נבקש את שחרורו שכן משיחה אחרונה עם הוריו כפי שהעידה קצינת המבחן הם מוכנים לקבלו ובלבד שהדבר יהיה כרוך בטיפול, יהיה פיקוח של שירות המבחן בנוסף של הגורם הטיפולי. יש ניצוץ של תקווה שיתפסו אותו גורמים מקצועיים, כולנו נצא נשכרים ובית המשפט לא יראה אותו שוב.

<#3#>

החלטה

שקלתי את בקשת שירות המבחן את בקשת הסניגור שמבקש לאמצה את עמדת ב"כ המאשימה באתי לכלל מסקנה כי רצונו של הנאשם לשקם את עצמו הוא רצון חשוב, אך לעת הזו הגיע העת והזמן שבית המשפט יגזור את דינו, בהתחשב ברכיב השיקומי שהוא עותר לו, והנאשם לעת שחרורו יפנה לאותם גורמים שיקומיים שהוא חפץ בהם היום כדי להשתקם ולא לחזור עוד לסורו.

אשר על כן לא מצאתי מקום לדחיות נוספות בתיק זה ואני עובר לשמוע טיעונם של ב"כ המלומדים של הצדדים לעונש ולגזור את דינו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג אייר תשע"ג, 23/04/2013 במעמד הנוכחים.

חיים נחמיאס, שופט בכיר

התובעת לעונש:

מדובר ביליד 1991, עם עבר פלילי לאור גילו שהוא מכביד כעולה מת/5 ומאסר על תנאי חב הפעלה בן 6 חודשים כעולה מת/6 שכבר הוארך כעולה מת/7 . נותן היום את הדין בעבירות בצרוף תיקים עבירות של תקיפה סתם כלפי יוביו, כלפי אימו, תקיפה סתם כלפי אחותו, שוב ניסיון תקיפת אימו, היזק בזדרון לרכוש בבית הפרת הוראה חוקית וכן איומים כלפי בת זוגו.

התיק שצורף משנת 2009 מדובר בארוע חמור לפיו לא רק ניסה לתקוף את אימו בכך שזרק עליה שולחן, אף רדף אחרי השכן עם סכין, רדף אחרי אחותו.

בסופו של דבר הארועים פרושים על פני תקופה של 3 שנים. ניתן ללמוד שדרך האלימות היא התנהלות חייו, אף ניתנה לו הזדמנות בדמות מאסר מותנה להשכיל ושב לסורו.

לא בכדי הפך המאסר המותנה לחב הפעלה. מדובר באלימות כלפי בני משפחתו הקרובים לו ביותר, בעת קביעת מתחם הענישה הראוי בית המשפט צריך לשים ליבו לעקרון ההלימה ועקרון הגמול, מדובר בתופעת אלימות במשפחה שהיא מורכבת. מתחם העונש ההולם בעבירות אלימות שאני סבורה שבתיק זה קיים במדרג בינוני מדרג העונש הינו מאסר בן מספר חודשים ועד 18 חודשי מאסר בפועל, כאשר לא נשכח כי קיים מדרג ענישה לעבירות אלימות במשפחה, בתיק זה שמיוחס כלפי בת הזוג עבירת איומים בלבד, הוא נמצא במדרג הנמוך, ועל כן בגין עבירת האיומים הזו, הוא נע עד לעבודות שירות של 6 חודשים.

לפי תיקון 113 על בית המשפט לתת ענישה ראויה בכל עבירה ועבירה , אני סבורה שבתיקים אלה מדובר בעבירות אלימות חמורות, יש צורך להעדיף אינטרס הציבורי שבהרתעה של נאשם ספציפי זה על פני נסיבותיו של הנאשם, חריגה ממתחם הענישה תחול לפי התיקון בסיכוי ממשי להליך שיקומי. מתסקיר שירות המבחן אף שירות המבחן ממליץ על מאסר בפועל בסופו של דבר, התסקיר מדבר בעד עצמו תסקיר מפורט. אני סבורה כי מדובר בתסקיר שלילי בעיתיות רבה במוטיבציה שהוא מביע, אני סבורה ששיתוף הפעולה שלו עם שירות המבחן נובע אך מהרצון שלו לרצות את בית המשפט, על כן אני עותרת לענישה של מאסר בפועל של 12 חודשים, וכן הפעלת המאסר על תנאי בן 6 חודשים חב הפעלה במצטבר, מאסר על תנאי מרתיע בגין כל עבירת אלימות ולמשך 3 שנים, קנס מרתיע , התחייבות ופיצוי.

ב"כ הנאשם לעונש:

לעניין פיצוי רוב הקרבנות בתיק זה בני משפחתו, הפיצוי יצא מכיסם, כך שלא מרפאים נגע בנגע ואבקש להמנע מהטלת פיצוי וגם מקנס.

בוא נבחן במה הורשע הנאשם ועל מה נותן את הדין אלמלא היה מאסר על תנאי ואילו היתה לנו חלופה להציע, הרי שהוא לא היה מגיע לכאן עצור, וספק אם היתה דרישה למאסר בפועל.

הנאשם עצור מאחר ואין בקרב בני משפחתו מי שיפקח עליו, והוא הוא משיקוליו שלו העדיף לסיים את ענייניו.

בית המשפט דחה את בקשתנו לא לסיים את התיק ואנו מכבדים את החלטת בית המשפט, מאחר ושירות המבחן צפה זאת, המליץ על עונש מאסר מוחשי קצר.

חברתי עתרה למאסר של שנה פלוס המאסר על תנאי, שזה שנה וחצי, התיק של בית משפט זה משנת 2011, מדבר על עבירה של יריקה, תיק של בית משפט ברמלה מדבר על השלכת חפצים ודחיפה, אנחנו מדברים על יריקה ודחיפה, והתיק האחרון מדבר על איומים והפרת הוראה חוקית, עבירה עצמה של הרמת אבן והנחה שלה על הריצפה. מבלי להקל ראש בחומרה של יריקה לעבר הוריו או לכל אדם בכלל, הדרישה של מאסר אינה סבירה ואינה הולמת את קשת הענישה במקרים דומים, מה שכן אנו מצויים במלכוד של תנאי חב ההפעלה שעליו אנו לא חולקים, אנו נבקש להסתפק בהפעלת התנאי לקחת בחשבון את רצונו הכן של הנאשם להשתלב בהליך טיפולי, ואני סבור כפי שבית המשפט סבור ולשם כך דחה את הבקשה שלא לסיים את התיק, שהנאשם יאזור כוחות וישתלב בכוחות עצמו בהליך טיפולי. אני כולי תקווה כי בסך יסיים את ענייניו המשפטיים הפליליים, אני אבקש לתת לו אור של תקוה ולגלות את מידת הרחמים במקרה זה, כיוון שמדובר בדחיפות ויריקות ולא מדובר באלימות קשה, מה גם שחלק מהעבירות ישנות.

אבקש שלא להעתר לבקשת ב"כ המאשימה.

הנאשם:

אני רוצה ללכת לשיקום הטיפולי הזה.

אני בכל מקרה אלך אליו גם אחרי שאני אשתחרר מבית הסוהר.

אביו של הנאשם:

הוא עצור כבר מיום 19.12.12 הוא מתקשר אלי ואנחנו מדברים והוא כל הזמן אומר שהוא מצטער, אני חושב שיש לתת לו צ'אנס הוא צעיר.

<#5#>

גזר דין

שקלתי את טענות הצדדים ונסיבות העניין אין ספק הנאשם חוזר ונכשל קשות בהתנהגותו כלפי זולתו כלפי הוריו כלפי בני משפחתו, ואין זה כשלון אחד או שניים הוא חוזר ונכשל הכל כאשר לחובתו הרשעות קודמות ואף מאסר על תנאי שאף הוארך באחת, איננו מרתיעו מלחזור לסורו, במובן זה ראוי היה להחמיר עם הנאשם כפי שביקשה ב"כ המאשימה.

יחד עם זאת בבואי לגזור דינו אינני יכול להתעלם מהתסקיר שהוגש על הנאשם ממנו למדתי אורחות חייו האפיק הטיפולי ששירות המבחן ממליץ עליו, ולחילופין עונש מוחשי קצר בלבד, תוך הבאת בחשבון את התקופה של המעצר.

הסניגור המלומד כדרכו לא חסך דבר על הנאשם, אכן יש להתייחס לארבעת התיקים המצורפים בפרופורציה הראויה בעיקר כי הנאשם מנסה ומבקש לסיים את המסכת הפלילית של התנהגותו בשנים האחרונות רוצה לפתוח דף חדש.

אכן נעשו תיקונים בחלק מכתבי האישום הנאשם קיבל אחריות עליהם יש להתייחס לדברים בפרופורציה הראויה.

מדובר בבחור צעיר שגם אביו מבקש לסייע בשיקומו, חייב הנאשם להבין כי אם לא יגייס את כל כוחותיו לשיקום ולטיפול זה רק שאלה של זמן מתי יחזור לסורו.

אני מעריך מאוד את מאמצי שירות המבחן למצוא לו מרכז טיפולי שיקומי, אני מקווה שהנאשם מיד לאחר שחרורו מבית האסורים יכנס אליו למען עתידו.

לאחר ששקלתי את כל השיקולים, אינני סבור שזה המקרה למצות עימו את חומרת הדין יחד עם זאת לא ניתן להסתפק בתקופת מעצרו עד היום, המאסר על תנאי התלוי ועומד נגדו הוא חב הפעלה.

לאחר ששקלתי את כל השיקולים אסתפק הפעם בעונשים המינמליים המתחייבים בנסיבות העניין ואני גוזר עליו העונשים הבאים בכל התיקים המצורפים כדלקמן:

1. 6 חודשים מאסר בפועל.

2. 6 חודשים מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו מן המאסר, שהנאשם לא יעבור עבירה כלשהי של תקיפה או איומים או היזק בזדון.

3. אני מחייב את הנאשם לחתום על התחייבות כספית על סך 5,000 ₪ שלא יעבור תוך 3 שנים מהיום עבירה כלשהי של תקיפה או איומים או היזק בזדון.

אי חתימה היום על ההתחייבות תגרור מאסר למשך 50 יום במצטבר לעונש המאסר שהוטל על הנאשם.

4. אני מפעיל המאסר על תנאי של 6 חודשים התלוי ועומד נגדו, מתיק 107/09 מבית משפט השלום ברמלה מיום 20.10.09 אשר הוארך בזמנו בתיק מס' 25349-11-10 בבית משפט זה ביום 12.1.11.

בנסיבות העניין אני מורה שעונש המאסר שהופעל 4 חודשים מתוכו ירוצו במצטבר לעונש המאסר שהוטל וחודשיים ירוצו בחופף להם, כך שסך הכל יהיה על הנאשם לרצות 10 חודשי מאסר בפועל בתיק זה שמניינו מיום מעצרו האחרון 19.12.12 ובניכוי תקופת מעצרו הקודמת מיום 6.5.12 ועד 21.6.12.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ג אייר תשע"ג, 23/04/2013 במעמד הנוכחים.

חיים נחמיאס, שופט בכיר

<#7#>

החלטה

צו מורה על השמדת המוצגים בתיק.

<#8#>

ניתנה והודעה היום י"ג אייר תשע"ג, 23/04/2013 במעמד הנוכחים.

חיים נחמיאס, שופט בכיר

קלדנית: מזל

הוקלד על ידי איריס בוהדנה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/02/2013 פרוטוקול, הכרעת דין והחלטה חיים נחמיאס צפייה
06/02/2013 פרוטוקול, הכרעת דין והחלטה חיים נחמיאס צפייה
06/02/2013 פרוטוקול ,הכרעת דין והחלטה חיים נחמיאס צפייה
04/03/2013 החלטה בדבר דחית דיון חיים נחמיאס לא זמין
19/03/2013 הוראה לנאשם 1 להגיש תסקיר חיים נחמיאס צפייה
23/04/2013 פרוטוקול וגז"ד חיים נחמיאס צפייה