טוען...

גז"ד

מרים קסלסי08/11/2012

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

סוויטי אחמד

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד גלעד משולם

הנאשם וב"כ הנאשם עו"ד ג'ראיסי

פרוטוקול

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה: הנאשם הוציא רישיון נהיגה בשנת 2006 לחובתו 10 הרשעות קודמות, מגיש גליון. הנאשם נהג רכב לאחר שרישיונו פקע מעל 4 שנים, נבקש לגזור על הנאשם עונש של מאסר בפועל קצר, מאסר על תנאי, פסילה מלהוציא, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם: מצבו של הנאשם אינו דומה לאחד שאינו מורשה לנהוג. כן הנאשם עבר תיאוריה וטסט, כן הוכשר לנהיגה אך עקב מצבו הכלכלי הקשה לא יכול היה לחדש את רישיונו. היום חוק ההוצל"פ מונע מהרבה אנשים לקבל רישיון נהיגה ומסבך הרבה אנשים. מדובר בסך הכול באי חידוש רישיון נהיגה. הסתכלתי בעברו של הנאשם המצדיקה את עמדת המאשימה. הנאשם נבדק ונתפס במחסום תרקומיה, בבדיקה התברר כי רישיונו פקע. היום הנאשם עושה מאמצים לקבל את רישיונו, משלם שוברים בהוצל"פ ובקרוב יקבל רישיון בחזרה.

במקרה דנן אין מקום למאסר בפועל מאחר והנאשם בן 25 ללא עבר פלילי. אף עברו התעבורתי אינו מצדיק שליחתו לכלא. המאשימה באופן גורף טוענת למאסר בפועל לא משנה מה עברו של הנאשם ומה מהות העבירה. ברגע שזה קשור לנהיגה, ישר היא טוענת למאסר בפועל ולו קצר. מה זה ייתן להכניס אדם שלושה, ארבעה או חמישה ימים לכלא? זה ירתיע אותו, איני חושב.

אנו חושפים את הנאשמים לעולם העברייני. נבקש שיושת על הנאשם עונש צופה פני עתיד בדרך של מאסר על תנאי ארוך ומרתיע.

הנאשם: אני מבין את אזהרת בית המשפט שאם יוטל עליי מאסר על תנאי של מס' חודשים אני לא אנהג ולא אגרום לכך כי התנאי יופעל וכי אסור לי לנהוג אלא אם יש לי רישיון נהיגה.

<#3#>

גזר דין

הנאשם בפני הורשע על סמך הודאתו בנהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף. מדובר בעבירה ראשונה מסוגה ועל כן בהעדר עבר פלילי או עבר תעבורתי מכביד (העבירה האחרונה כנהג התרחשה ב 2006, הסעת ילד לא במושב בטיחות) ולאחר שהבהרתי לנאשם כי בפעם הבאה בית המשפט לא יתחשב והוא יירצה חודשים רבים במאסר, איני מוצאת לנכון לגזור עליו מאסר בפועל בגין תיק זה.

אני דנה איפוא את הנאשם לעונשים הבאים:

1. לתשלום קנס בסך 1,500 ₪ אשר ישולם ב-10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 10.1.13 או 4 ימי מאסר תמורתם.

2. לפסילה מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 89 ימים. אין צורך בהפקדה, הפסילה תחושב מהיום.

הנאשם מוזהר שהעונש המקובל על נהיגה בפסילה הוא מאסר בפועל.

3. לפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של עשרה חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך חמישה חודשים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים, אם יעבור על הוראות סעיף 10 א' ו/או 67 לפקודת התעבורה תשכ"א–1961, שעניינם נהיגה בפסילת רישיון או נהיגה ללא רישיון נהיגה.

תוכן הדיון והוראות גזר הדין תורגמו לנאשם לערבית.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתן והודע היום כ"ג חשון תשע"ג, 08/11/2012 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/11/2012 גז"ד מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 סוויטי אחמד מרואן ג'ראיסי