טוען...

גזר דין

שמואל יציב04/04/2013

בפני כב' השופט שמואל יציב

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

פטר זיכר

<#2#>

נוכחים:

התובע: מפקח ארז לוי, עו"ד

הנאשם: נוכח

הסנגור: עו"ד רונן קריספיל

השעה: 10:20

פרוטוקול

התובע טוען לעונש:

הנאשם נוהג משנת 1982 לחובתו 14 הרשעות קודמות (מציג לעיון). ללא עבירה דומה. העבירה האחרונה משנת 2005 . מדובר בתאונת נזק בלבד. לאור האמור אבקש לכבד הסדר הטיעון.

הסנגור:

אבקש לכבד הסדר הטיעון. מדובר בנאשם שלקח אחריות מלאה על המעשה. הודה בהזדמנות הראשונה. נשאר במקום לוודא שלא נגרם נזק לאנשים בגוף. לא מדובר ברכב שיש עליו איסור שימוש בשל תקלה. מדובר ברכב מיוחד שמשמש כרכב ניסוי לתעשיות הבטחוניות. כאשר ארעה התאונה הרכב חזר מניסוי והיה מלוכלך בבוץ והיה אמור לצאת באותו יום לניסוי נוסף. המכונית בדרך כלל מועברת ממקום למקום על גבי גרר במקרה הנדון השטיפה הקרובה היא במרחק חמישים מטרים מהמקום בו הרכב מתוחזק. הנאשם שבטוב ליבו רצה להועיל מאחר והנגרר לא היה בנמצא, לקח את הרכב לתחנת השטיפה תוך כדי נסיעה וארעה תקלה ברכב שבעקבותה נגרמה התאונה.

חשוב לציין שהנאשם שילם את כל הנזקים שנגרמו לרכבים מכספו האישי.

מדובר בנאשם אחראי, מסור בעבודתו, נוהג בזהירות, אין ספק שהתאונה יכלה לגרום לנזקים חמורים יותר, אולם הנאשם מבין את טעותו ולא יחזור על טעות זו לעולם. גם אם רצונו היה לעזור למערכת. הנאשם היה פסול 22 יום. לבית המשפט סמכות להפחית מפסילת המינימום הקבוע בחוק. כאשר שמותב זה יודע להחמיר עם נאשמים והתנהגותם אינה סדרתית יודע גם להקל בעונשם של מי שעברם מקל.

<#6#>

גזר דין

מדובר במקרה חמור של נהיגה רכב שנמצא בשלב של ניסויים. רכב שאמור לשמש את מערכת הבטחון. הנאשם נהג ברכב, ואני מקבל את טיעוני הסנגור לגבי נסיבות הנסיעה. דוושת התאוצה של הרכב נלחצה מעצמה וכתוצאה מכך הנאשם איבד שליטה על הרכב וסטה ופגע בעמוד תאורה. לא נגרמו נזקים לגוף. נסיבות התאונה חמורות מאוד, שכן רכב שמיועד לניסוי לא אמור לנוע בדרך ציבורית, אלא אך ורק בשטחי ניסוי. נסיבות התאונה הם הגורמים שבהם צריך בית המשפט להתחשב בבואו לגזור הדין. בית המשפט גם מתחשב בתוצאות התאונה אך תמיד יש לזכור שהתוצאות הן מקריות.

מותב זה של בית המשפט נוהג להפחית מתקופת פסילת החובה כאשר מדובר בנאשמים שמודים בישיבה הראשונה ואינו מוצא מקום לסטות מהנוהג הזה גם במקרה הנוכחי. ההודאה בישיבה הראשונה חוסכת מזמנו של בית המשפט.

הסדר הטיעון אינו ראוי, אך לאור מנהגו של בית המשפט אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

אני עושה שימוש בסמכותי ומקצר תקופת פסילה החובה ואני פוסל את הנאשם מלקבל או מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של 60 יום בניכוי 22 ימי פס"מ.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של 3 חדשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1000 ₪.

תשלום הקנס בתוך 90 ימים.

הפסילה תכנס לתוקפה בתאריך 07.04.2013 ובתנאי שפסילות קודמות להן נדון הנאשם רוצו. תשומת לב הנאשם מופנית לחובה בחוק להפקיד רשיון הנהיגה או תצהיר בדבר העדר רשיון נהיגה, הסיבות לכך ובליווי מסמכים מאשרים במזכירות בית המשפט לצורך חישוב הפסילה.

הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שובר תשלום.

זכות ערעור תוך 45 ימים.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ד ניסן תשע"ג, 04/04/2013 במעמד הנוכחים.

שמואל יציב, שופט

הוקלד על ידי דליה לינבנד

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/04/2013 גזר דין שמואל יציב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל הודא חמיסה
נאשם 1 פטר זיכר רונן קריספיל