טוען...

פס"ד

נגה אהד05/12/2012

בפני כב' השופטת הבכירה , נגה אהד

המערער

תלה אמיר

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער וב"כ המערער – עו"ד שוורצברג

ב"כ המשיבה – עו"ד גב' לב ארי

פרוטוקול

ב"כ המשיבה:

לאור הדיון הקודם ולאור המלצת בית המשפט הנכבד, אנחנו נקבל את חוות דעת הממונה על עבודות השירות.

אני אבקש להותיר העונש על כנו. זו פעל שלישית שהמערער מבצע עבירת נהיגה בשכרות. נכון שקיים פער בין העונש שביהמ"ש השית עליו לבין העונש שהושת עליו בבחינת הדיון בהיעדר.

בית המשפט אחרי ניהול ההוכחות, לבקשת הנאשם, נחשף לעברו הפלילי וראה שמדובר בהרשעה שלישית של נהיגה בשכרות, ה"הנחה" שניתנה לו לא עומדת לו יותר ולכן אני סבורה שיש להותיר העונש כפי שהוא על כנו.

<#6#>

פסק דין

בפניי ערעור על חומרת העונש שגזר בית משפט קמא על המערער ביום 13.5.2012 במסגרת תיק תעבורה 2935-02-10, לאחר שהמערער הורשע (לאחר הוכחות) בנהיגה בשכרות, גזר בית משפט מאסר בפועל לתקופה של 7 חודשים, מאסר על תנאי בן 12 חודשים למשך 3 שנים, פסילה מלקבל רישיון נהיגה לתקופה של 5 שנים, פסילה על תנאי בת 18 חודש למשך 3 שנים.

עיקר הערעור נסב על העובדה כי בבית משפט קמא, במסגרת טיעונים לעונש וטרם גזר דין, נשלח המערער לקבלת תסקיר קצין מבחן וחוות דעת ממונה על עבודות שירות.

בפועל, הגיע תסקיר קצין מבחן, המערער לא זומן לממונה על עבודות שירות, בית המשפט המשיך בטיעונים לעונש וגזר העונש מבלי שחזר על בקשתו להפנות המערער לקבלת חוות דעת הממונה.

משהפנה בית משפט נאשם לקבלת חוות דעת ממונה, ובכך הגיע עמדה אפשרית אם כי לא מחייבת, לשלוח בסופו של יום הנאשם לעבודות שירות תחת מאסר בפועל, הרי שאין מקום להפסיק ההליך באמצעותו ולהתעלם מהוראה עליה הורה בית המשפט עצמו, ללא כל נימוק שהוא.

בנסיבות אלה הוריתי על קבלת חוות דעת. הגיעה חוות דעת הממונה. ב"כ המשיבה ברוב הגינותה מסכימה לקבל חוות דעת הממונה.

נוכח כך אני מורה כי המערער ירצה 6 חודשי מאסר בעבודות שירות על פי חוות דעת הממונה בבית חולים לב השרון בפרדסיה, בימים א' עד ה' 8 וחצי שעות יומיות בכל יום. תחילת ביצוע העבודה בשעה 08:00 וסיומה בשעה 16:30.

על המערער להתייצב בפני הממונה על עבודות שירות ביום 30.12.12 בשעה 08:00 במפקדת מחוז מרכז.

המערער מוזהר כי אם לא יבצע את עבודות השירות ככתבן וכלשונן, או יאחר או ייעדר מסיבה שאינה מוצדקת, או יתנהג שלא כראוי, יופסקו עבודות השירות ויהא עליו לרצות יתרת המאסר במאסר בפועל.

יתר רכיבי העונש בעינם.

<#4#>

ניתן והודע היום כ"א כסלו תשע"ג, 05/12/2012 במעמד הנוכחים.

נגה אהד, שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/12/2012 פס"ד נגה אהד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם תלה אמיר תלה אמיר האני ג'באלי, חיים שורצברג
משיב 1 מדינת ישראל רונית עמיאל, מזל פישר