טוען...

החלטה מפרוטוקול מתאריך 02/10/13

גדעון גינת02/10/2013

תיק ע"א 39925.05.12

לפני: כבוד השופט הבכיר גדעון גינת

המערער: יעקב עטייה

נ ג ד

המשיב: בנק לאומי למשכנתאות בע"מ

ערעור מיום 21.05.12 על פסק-דין מיום 17.04.12 של בית-משפט השלום בתל-אביב - יפו

(כבוד השופט משה סובל) ב-ע"ר 14541-04-11

פרוטוקול

ישיבת יום 09.09.2013

נוכחים: המערער בעצמו – עטיה יעקב

בא-כוח המשיב - עו"ד שרון רן

<#1#>

מר עטיה: בשש שנים אחרונות היה המון עוול, כשבתי משפט קובעים לי דיונים לשנים ועיקר הענין: עד הלום כפי שכתבתי, המשיב לא הגיש חשבון באף ערכאה שיפוטית לחוב פיגור שנוצר ב-2008. אני מערער על החלטה מ-14.12.10 של הרשם יעקובי. באתי לדיון, כתבתי הכל לפני הדיון, יעקובי נתן החלטה לא נכונה, ערערתי לשופט סובל ואמר שכתבתי בצורה לא ראויה, פניתי לשופטת צ'רניאק שנתנה לי פטור מאגרה והגעתי עד הלום. הקייס שלי הוא נכון. הערעור מתחיל מהענין של הרשם יעקובי שבאנו אליו לדיון. ביום שהוציא כבוד הרשם יעקובי החלטה, נכנסתי לדיון וביקשתי שהמשיבה כאן תעלה את כל הטענות כדי שהתמונה תתבהר, השופט הוציא אותי מהאולם בלי לתת החלטה שיגישו את החשובות שלהם ומבלי שיגישו טיעונים שלהם, בלי שום דבר כתוב ניהל את הדיון. ביקשתי שיעלו את כל הטיעונים והחשבונות שלהם בכתב. הדיון בפני הרשם יעקובי היה במסגרת דיון שהיה בפני ראש ההוצאה לפועל. הוצאתי מהאולם מבלי שניתנה החלטה שהצד שכנגד יגיש טיעונים בכתב וחשבונות. ביקשתי ממנו לפסול את עצמו. יש החלטה אחת שהוא דוחה את הערעור. אחרי חמש דקות הגשתי לו בקשה לפסול את עצמו כי כך לא מנהלים משפט. השופט סובול טעה בהחלטתו. אני ערערתי על החלטה של הרשם יעקובי לדחות את התביעה. ניגשתי לדיון ב-14.12 אצל הרשם יעקובי ביקשתי ממנו מתחילת הדיון שיגישו את הטיעונים שלהם ויגישו חשבונות והוא דחה את התביעה שלי. ביקשתי שיפסול את עצמו כי אינו ראוי. פניתי לבית משפט אחר ולא פסלו אותו. ערערתי בפני השופט סובל על החלטה של הרשם יעקובי בענין אי הגשת חשבונות על ידי הצד שכנגד, טענות וכתב הגנה, ובקשר לכך שהוציא אותי מהאולם בלי לעשות כלום. בתשובה להערות בית המשפט אני מבטיח להציג בפני השופט את ההחלטה הנ"ל של הרשם יעקובי. אחרי שהוא דחה את התביעה הגשתי לרשם יעקובי בקשה לפסלות, הוא לא פסל את עצמו לאחר שדחה את התביעה שלי. אני לא ערערתי על הפסלות. רק נשיא בית משפט עליון יכול לפסול שופט. פניתי לבית משפט השלום כנגד החלטת השופט יעקובי ואומר שדיברתי על פסלות, אמרתי לו שלא על פסלות אלא הערעור שלי על החלטת השופט יעקובי. התיק הועבר לשופטת צ'רניאק שמכירה את התיק על בוריו. היא נתנה לי פטור מאגרה, קבעה לי מועד לדיון והבטיחה שהיא תשמע את התיק ובסוף התיק הגיע למותב זה. השופטת צ'רניאק מכירה את הסיפור ויודעת כמה עוול נעשה לי. בבקשה מבית משפט זה לדון בערעור שלי על ההחלטה לגופה ולא לעניין הפסלות.

אשתי עובדת מדינה ונפלתי למשבר בעקבות תאונת עבודה. אנו בסך הכל מבקשים לפרוס את החשבונות משכנתה של שנת 2008 אשתי הגיע איתם להסדר על התשלומים ופתאום אנו מקבלים מכתבי דרישה מהוצאה לפועל. גם לא הגישו חשבונות, גם עשו הפרת חוזה/הסכם עם אשתי גילה שרוצה לבוא להעיד על זה. בשירות לקוחות דיברו עם אשתי והפקידה של הבנק הגיעה עם אשתי להסכם, אשתי הכניסה 8 אלף ₪ לחשבון ונפתח לה תיק של 31,000 ₪. אנו למעשה שילמנו 48,000 ₪ לבנק. הם ביקשו ושילמנו כדי לסגור את התיק של הוצאה לפועל. הם סגרו את התיק של חוב פיגורים ופתחו תיק על שכר טרחה בגין הפיגורים. עיקלו כספים, הגיעו מעקלים הביתה. לקחו כסף גם עבור שכר הטרחה, אני מחכה לשופט שיבקש מהם להציג חשבונות, שיזמינו את מגי הפקידה ואת אשתי גילה שהיא אשה ענווה וישרה, עובדת מדינה.

המשכנתא רובצת עלינו ומחפשים איך לאכול אותנו. בגלל כמה אלפי שקלים הפכו אותי למוגבל בהוצאה לפועל וגם את אשתי. ביקשתי שלושה דברים: להציג את החשבון, להזמין את גילה לעדות לדיון הבא ולבטל את ההוצאות שקבע הרשם יעקובי.

לשאלת בית המשפט – תיק ההוצאה לפועל עדיין פתוח.

עו"ד שרון: כבוד השופטת צ'רניאק נתנה למערער, לפנים משורת הדין, הזדמנות להגיש את הערעור שלו מחדש תוך 30 יום ולא עשה זאת ואף נתנה לו פטור מאגרה. לא קיבלתי עיקרי טיעון מטעם המערער ולו מטעם זה יש לדחות את הערעור על הסף. יתרה מכך, הגשתי עיקרי טיעון מטעמנו ב-29.8.

בנק לאומי למשכנתאות הגיש בקשה למימוש משכון כנגד המערער ואשתו גילה נוכח העובדה שלא עמדו ולא שילמו את התשלומים השוטפים של המשכנתא. הצטבר חוב, מוניתי ככונס נכסים מטעם הבנק למימוש הנכס. לאחר שמוניתי ככונס נכסים מטעם הבנק באנו למר אטיה ואשתו על מנת להגיע להסדר. הם לא רצו להגיע להסדר. הם הלכו למרשי ושילמו ישירות את קרן החוב ללא הוצאות ושכר טרחת כונס נכסים בהתאם לתקנות שכר טרחה, בהתאם להחלטת כבוד הרשמת דבי ענת במסגרת תיק הוצאה לפועל 01-28-024-584. הבנק, לפנים משורת הדין, לא רצה לפעול בצורה אגרסיבית לגביית ההוצאות ושכר הטרחה. הליך מימוש המשכנתא הסתיים ופנינו בתובענה בסכום קצוב שהוא סכום ההוצאות ושכר טרחת עורך דין שנקבעו בהוצל"פ. הקרן היתה כ-8,000 ₪. המבקשים לא שילמו, זה היה נכון ל-3.6.10.

חוב זה עומד נכון ליום 15.11.12 על 8,578 ₪.

<#2#>

החלטה

בעלי הדין הודיעו לי במהלך הדיון, כי תוך שמירה על כל טענותיהם וזכויותיהם, הסכימו להיפגש לבירור כלל המחלוקות ביום 12.9.13 שעה 10:00.

על בסיס הודעה זו, אני דוחה את המשך שמיעת הערעור ליום 2.10.13 שעה 11:30.

הזמנות נוספות לא תישלחנה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ה' תשרי תשע"ד, 09/09/2013 במעמד הנוכחים.

שופט בכיר

הוקלד על ידי אורלי בן-שלום

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/07/2012 החלטה על בקשה של מערער 1 פטור מאגרה / עירבון / ערובה / השבת אגרה (בהסכמה) 25/07/12 חגי ברנר לא זמין
02/10/2013 החלטה מפרוטוקול מתאריך 02/10/13 גדעון גינת צפייה
02/10/2013 החלטה מפרוטוקול מתאריך 09/09/13 גדעון גינת צפייה
11/11/2013 פס"ד מוסכם גדעון גינת צפייה
26/12/2013 הבקשה נמחקה גדעון גינת לא זמין
06/01/2014 בק' המערער לעיון חוזר נדחתה גדעון גינת לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - מערער יעקב עטיה
משיב 1 - משיב בנק לאומי למשכנתאות בע"מ גיל פלג
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה איריס בורשטין