טוען...

החלטה מתאריך 04/02/14 שניתנה ע"י אברהם הימן

אברהם הימן04/02/2014

בפני כב' סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נמר עביד

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד גיל יואש

הנאשם וב"כ עו"ד סעיד ריחאן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

בהמשך להסדר הטיעון שהוצג על ידי הצדדים בדיון שהתקיים ביום 25/11/2013 ולאחר שהתקבלה חוות דעת הממונה על עבודות שרות בשב"ס לפיה הנאשם כשיר לבצע עבודות שרות במקום מאסר, נבקש לאמץ ההסכמה העונשית לפיה ייגזר על הנאשם עונש של 5 חודשי מאסר שירוצה בעבודות שרות כפי חוות דעת הממונה ועונש של מאסר על תנאי, קנס, פסילה בפועל, פסילה על תנאי.

מגיש גליון הרשעות קודמות, מוגש ומסומן טל/1.

יליד 70' לחובתו שתי הרשעות קודמות, אחת משנת 2010 בגין הלנת שב"ח קיבל מאסר בפועל, הרשעה משנת 2012 בגין הסעת שב"ח וקיבל מאסר בפועל של 6 חודשים בגין תיק זה. בתיק זה הנאשם הסיע 5 תושבי שטחים, העונש במידה מסויימת די מקל. מדובר בעבירות כלכליות. הנאשם מתפרנס מהסעת שבח והלנתם ולא לומד לקח. לא מתקן דרכיו ושב לסורו, על מנת לעצור בעדו מלשוב ולבצע העבירות יש להגבילו באמצעות פסילה ממושכת וקנס.

ב"כ הנאשם:

אבקש לכבד ההסדר בנוגע להסכמה אליה הגעתי. אני מתנגד לטענות חברי בנוגע לפרנסה מהסעת שבח והטענות האלה, לא ניתן לטעון אותן בשלב זה, והן בניגוד לרוח התיקון 113 לחוק. אין כל אינדיקציה על כך. זה לא המקצוע שלו. גם בעובודת כתב האישום זה לא מופיע, על כן אבקש לא לקחת טיעונים אלה בחשבון. בנוסף, אתייחס להרשעה הראשונה שלו. הלנת העובד זר, הוא קרוב לאמא שלו מחברון, אבל אז בשעתה הוא ריצה עונש, התיק הזה גם אנחנו היום והגעתי להסדר. ההסדר היה עיוות דין קל. העבירה היום נשוא כתב האישום בוצעה ביום 31/1/2012 והוא נשפט בתיק אחר בבאר שבע, בגין עבירה שבוצעה ביום 20/2/2012 אני לא בא לשפוט מי אשם ומי טעה, הסנגור טעה או מישהו אחר, אבל לגופו של עניין מדובר בנחלת העבר ומאז ועד היום לא נפתחו לו תיקים בגין הסעת שבח ולא העסקה, ומה גם ההסדר אליו הגעתי היתה גרסה מסויימת שקיבלה תוקף על פי הראיות בתיק, ועל כן התביעה הסכימה להגיע להסכמה. מדובר בנאשם בן 43 ולא עבריין פרט להרשעות שיש לו, נשוי ואב לחמישה ילדים, מפרנס עיקרי במשפחה, עובד במרצפות בכל רחבי הארץ וזו פרנסתו. אבקש להתחשב גם בנוגע לקנס וגם בנוגע לפסילה.

הנאשם:

אני עובד באבנים משתלבות. אני פועל. יש לי משפחה בצפון ואני נוסע לבקר אותם עם הרכב. משפחה של אשתי. אני נוהג באוטו גם בעבודה, אני נוסע. וכשאני עושה עבודות שרות אני צריך למצוא עבודה בלילה כדי להתפרנס ואין לי איך להגיע בלי רשיון.

<#2#>

גזר דין

הואיל ואני מקבל הסדר הטיעון שהוצג לפני היום, וככל שמדובר בהסדר טיעון "סגור" , הרי אין צורך ללכת אחר המתווה שנקבע בתיקון 113 לחוק העונשין. אני מקבל, כאמור, את הסדר הטיעון בהיותו סביר וראוי בנסיבות המקרה והעניין ועל פי כל השיקולים הצריכים לגזר הדין אני קובע כי אלה העונשים שאני משית על הנאשם:

5 חודשי מאסר בפועל.

עונש המאסר ירוצה בעבודות שרות כפי חוות דעת הממונה על עבודות שרות שעותק ממנה מצוי בידי הנאשם, הנאשם יודע פרטיה לרבות ובמיוחד מועד תחילת העבודות 4/5/2014 ומקום ההתייצבות.

5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים מהיום לא יעבור הנאשם עבירה על חוק הכניסה לישראל.

באשר לעונש הקנס והפסילה בפועל מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה. בנסיבות המקרה ובנסיבותיו האישיות של הנאשם ולנוכח העובדה שבמשך חמשת החודשים שירצה הנאשם בעבודות שרות יקשה עליו לפרנס עצמו ומשפחתו, לא מצאתי להחמיר עם הנאשם במרכיבי עונש זה. אקל עימו.

קנס בסך 500 ₪ או שבועיים מאסר תמורתו.

הקנס ישולם עד ליום 1/4/2014.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה לרכב מנועי, פסילה בפועל למשך חודשיים ימים. פסילת הרשיון כאמור לעיל תחל מיום 19/2/2014.

הבהרתי לנאשם כי אם לא יפקיד רשיונו כפי המחוייב כדין, הרי אז לא יחל מרוץ הפסילה.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לרכב מנועי, פסילה על תנאי, התנאי הוא אם יעבור הנאשם עבירה על חוק הכניסה לישראל במשך שלוש שנים מהיום, יפסל מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה כאמור למשך 12 חודשים.

ככל שהנאשם או מי מטעמו הפקיד סכום כסף כערובה לשחרורו בגין תיק זה הרי הסכום י

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.<#3#>

ניתנה והודעה היום ד' אדר תשע"ד, 04/02/2014 במעמד הנוכחים.

אברהם הימן, סגן נשיאה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/10/2012 פרוטוקול אברהם הימן לא זמין
14/10/2013 החלטה 14/10/2013 לא זמין
14/10/2013 החלטה 14/10/2013 לא זמין
04/02/2014 החלטה מתאריך 04/02/14 שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 נמר עביד סעיד ריחאן