טוען...

החלטה על תשובת המבקשת 20/03/14

סמדר קולנדר-אברמוביץ20/03/2014

מספר בקשה:11

בפני

כב' השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ

מבקשים

יצחק סלוקי

נגד

משיבים

רוית אוזן

החלטה

התובע הגיש בקשה זו לתיקון כתב התביעה ולהוספת המשפט כי החתימה על גבי השיק נשוא התביעה הינה בהרשאת הנתבעת.

הנתבעת מתנגדת לתיקון לטענתה משמעות בקשה זו הינה ביטול הסדר דיוני אליו הגיעו הצדדים לפיו תערך בדיקת מומחית לכתבי יד, לאור טענת הנתבעת שלא חתמה על השיק נשוא התביעה.

כן טוענת לגופו של ענין שאין מקום להתיר הוספת עילה אשר התיישנה. השיק חולל בשנת 2006, ועל כן קמה התיישנות בכל הנוגע להעלאת עילת תביעה חדשה זו כעת כנגדה.

התובע בתגובתו לתגובה טוען שעילת התביעה טרם התיישנה. לטענתו הצורך בתיקון כתב התביעה והעלאת עילת תביעה זו עלה לאחר הדיון בהתנגדות הנתבעת ולאור טענות הנתבעת.

התובע מסתמך על סעיף 8 לחוק ההתיישנות וטוען שחלף הזמן הארוך שעבר נעלמה מעיניו הידיעה שהשיקים נחתמו למעשה על ידי בעלה של הנתבעת וזאת בהרשאתה. רק כאשר הגישה התנגדותה גילה עובדה זו.

ב"כ הנתבעת הודיע שמבקש לחקור המצהיר. כאשר מוגשת בקשה לתיקון כתב תביעה ומוגשות תגובות סמכות בית המשפט להכריע בבקשה ללא צורך בקיום דיון, אם סובר שניתן לעשות כן. בבקשה שלפני סבורני שניתן להכריע אף ללא קיום דיון.

צודק ב"כ הנתבעת בטענתו להתיישנות עילת תביעה זו. השיקים הוגשו לפרעון בשנת 2006. משכך לא ניתן כעת לתקן התביעה ולהוסיף עילת תביעה חדשה.

הכלל הוא שאין מקום להתיר תיקון כתב התביעה כאשר אם היה התובע מגיש תביעתו החדשה היא היתה נדחית בשל טענת התיישנות. ראה לענין זה ע"א 728/79 קירור אגודה שיתופית חקלאית בע"מ נ' זייד, פד לד (4) 126.

התובע טוען שהעובדה שבעלה של הנתבעת חתם על השיק נעלמה מעיניו לאור הזמן הארוך שעבר ורק עם הגשת התנגדות בשנת 2012 גילה זאת. לטענתו לא ביקש אז לתקן את כתב התביעה לאור מערכת היחסים המשפחתיים בין הצדדים.

אין באמור לעיל כדי לעצור את מירוץ ההתיישנות. על התובע היה לדרוש לתקן את תביעתו כאשר סבר שקיימת לו עילת תביעה נוספת, ויודע שעסקינן בשיקים שהוגשו לפרעון בשנת 2006 ומועד ההתיישנות בגינם קרב והולך.

עוד עלי להוסיף שהצדדים הגיעו להסדר דיוני בדיון שהתקיים ביום 23.12.13 למינוי מומחה בית המשפט שיבדוק חתימת הנתבעת לאור הטענה שאין זו חתימתה. לא ברור מדוע לא טען התובע כבר בדיון שמבקש לתקן את תביעתו ולהוסיף עילת תביעה חדשה לפיה הנתבעת אכן לא חתמה על השיק אלא בעלה וזאת בהרשאתה, אלא נהפוך הוא- הסכים מיוזמתו להסדר דיוני זה.

לאור האמור לעיל סבורני שדין הבקשה לתיקון כתב תביעה להידחות. התובע ישלם הוצאות הליך זה בסך 1500 ₪.

לאור החלטה זו על התובע להודיע לבית המשפט תוך 14 יום האם עומד הוא על המשך ניהול התביעה כנגד הנתבעת או שמבקש למחקה.

ניתנה היום, י"ח אדר ב תשע"ד, 20 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/03/2014 החלטה על תשובת המבקשת 20/03/14 סמדר קולנדר-אברמוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יצחק סלוקי רוית ווקס סלוקי, אליהו עמר
נתבע 1 רוית אוזן עודד זגורי