טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר

מגי כהן30/01/2013

בפני כב' השופטת מגי כהן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

עבד רבה סלאמה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה - עו"ד עידן כץ

ב"כ הנאשם – עו"ד ג'ימי מינאוי

הנאשם

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

מדובר בעבירה של נהיגה על ידי בלתי מורשה לסוג הרכב. הוא נהג באוטובוס ציבורי כאשר לא הוכשר מבחינה עיונית ומעשית לאוטובוס. היה נהג חדש במועד האירוע. נוהג משנת 2010 לחובתו 5 ה.ק. סטייה מנתיב נסיעה, רכב לא תקין. מגיש לבית המשפט.

לא צריך להרבות מילים לגבי חומרת העבירה ולכן עתרנו גם למאסר בפועל.

הגיע תסקיר בעניינו של הנאשם. על פניו עולה כי הוא נטל אחריות כל זאת אנו סבורים מהשפה לחוץ. אנו למדים מהסייפא של התסקיר כאשר שירות המבחן ביקש לשלבו בהליך טיפולי חינוכי הוא ניתק קשר עם שירות המבחן. לא יצר קשר עם שירות המבחן מיוזמתו כך ששירות המבחן מציין כי הדבר מעלה ספקות לגבי מחויבותו לצו השל"צ כפי שתחילה הנאשם הצהיר. שירות המבחן מבקש מבית המשפט להעביר את החשיבות בלשתף פעולה. אנו סוברים כי החרטה ולקיחת האחריות אינן ממשים. גם שירות המבחן מתייחס לכך בפסקה אחרונה בעמ' 2, כי הנאשם מתקשה להתייחס ולבחון את חייו באופן מעמיק יותר, וכן באופן נקודתי לעבירה. אנו סבורים לאור זאת בתיק דנן וכי מדובר בנאשם שלקח כמו כלי נשק לידו. לקחת אוטובוס ציבורי שזה אוטובוס וצריך הכשרה מאוד קפדנית ומאוד ארוכה. שנהג אוטובוס ציבורי עובר הכשרה של מאות שעות בשנה. קל וחומר כאשר מדובר בנהג חדש, ללא ניסיון, ללא ניסיון חיים בכביש.

אנו עותרים למאסר פועל, מאסר על תנאי, פסילה בפועל, פסילה על תנאי קנס.

ב"כ הנאשם:

הנאשם בן 23. נשוי אב ל- 3 ילדים. גר בפזורה סמוך למושב ערד. עובד מזה כ- 3 חודשים לאחר תקופה ממושכת שלא הצליח למצוא עבודה. הוא עובד במלון מרידיאן בים המלח. מפרנס יחידי. עוזר בכלכלת הבית וגם עוזר להוריו. בעבר הוא עבד כנהג משאית. כך שגם אין מחלוקת כי בעברו הוא נהג על משאית והוציא רישיון כאמור. אין מחלוקת כי לנאשם אין עבר פלילי. לא מרחף על ראשו מאסר על תנאי. עברו התעבורתי בהתחשב בכך שהוא נהג שעות רבות איננו מכביד.

עבירה מס. 1 היא אי ציות לאור אדום על ידי הולך רגל. עבירה מס. 2 שהיא עבירה של הולך רגל ולא מדובר בעבירה שנעברה אגב נהיגה ברכב. עבירה מס. 4 היא אי הצבה של משולש.

לא ניתן לומר, כפי שציין חברי, כי עברו התעבורתי מכביד.

הנאשם נסע באוטובוס אבל מדובר באוטובוס זעיר ולא כפי שצייר חברי כאילו מדובר באוטובוס של אג או דן , ארוך אלא באוטובוס זעיר. הוא סבר, בטעות ותום לב כי הוא יכול לנהוג באותו כלי לרכב. גם אין מחלוקת כי מי שנהג באוטובוס הנאשם ולא היה איתו אף אחד. הנסיעה לא היתה למטרת רווח. מדובר בנסיעה קצרה ביותר. גם מתגובתו הראשונית במשטרה ניתן ללמוד כי הנאשם הופתע לגלות כי מדובר בכלי הצריך רישיון נהיגה. אכן מדובר ברכב אשר צריך רישיון נהיגה אך הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה על המשאית ההבדל אם קיים אינו משמעותי. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה. חסך זמן שיפוטי, מביע חרטה כנה ואמיתית והחשוב שהוא הבין והפנים את חומרת מעשיו.

מפנה לתסקיר שירות המבחן – חברי עיין בתסקיר באמצעות זכוכית מגדלת וניסה לפרש דברים כאילו הנאשם לא שיתף פעולה אני רוצה להדגיש כי הנאשם היה אצל שירות המבחן 3 פעמים, שיתף פעולה. הנאשם הודיע לי כי הוא זומן 3 ימים לפני הדיון היום. הוא לא ידע על כך אילו היה יודע הוא היה מתייצב לשירות המבחן. שירות המבחן מתרשם מדמות חיובית. אדם שלקח אחריות. מנהל אורח חיים רגיל ביותר. הביע חרטה. הבין את חומרת מעשיו. לכן התסקיר לטעמי חיובי ביותר. מבקש להתחשב בכל הנסיבות, עבירה ראשונה מסוגה. עונש פסילה בפועל יגרום נזק משמעותי ביותר. הוא גר בפזורה הבדוואית ואין שם תחבורה ציבורית ומגיע לעבודה באמצעות רכב. פסילה תגרום גם להתפטרות ממקום עבודתו. לכן מבקש להתחשב ולהסתפק בעונש צופה פני עתיד.

לשאלת בית המשפט:

אני מבהיר כי לנאשם היה רישיון על משאית.

ב"כ המאשימה:

על פי החומר רשום כי לנאשם רישיון רכב מסחרי C1 כאשר ברכב זה היה צריך רישיון מסוג 2 B.

קיבלתי כעת העתק של רישיון רכב, מבקש הפסקה.

לאחר הפסקה:

ב"כ הצדדים:

הגענו להבנה לעניין העונש. הנאשם יפסל למשך חודש, יושת עליו 100 שעות של"צ. שאר הרכיבים לשיקול דעת בית המשפט. אנו עותרים לפסילה על תנאי וקנס. אנו מבקשים תסקיר משלים לצורך השמתו.

ב"כ הנאשם:

הנאשם מוכן לעשות של"צ.

הנאשם:

אני מוכן לעשות של"צ.

<#2#>

החלטה

נוכח הסכמת הצדדים והנאשם לביצוע של"צ יגיש שירות המבחן התייחסות בעניין השל"צ עם תכנית במידת הצורך.

המזכירות תעביר העתק החלטתי זו לשירות המבחן.

בית המשפט מציין כי תסקיר שירות המבחן אין בו כדי להוות דעה באשר לגזר הדין שיוטל על הנאשם.

נקבע להמשך הדיון לתאריך 5.3.13 בשעה 11:30.

 

כתובתו המעודכנת של הנאשם הינה: ת.ד. 1553 ערד.

 

מס' הטלפון של הנאשם: 054-4668568

או באמצעות ב"כ - 054-5307226 או בפקס – 03-5060349

 

בית המשפט מודיע לנאשם כי התייצבותו חובה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ט שבט תשע"ג, 30/01/2013 במעמד הנוכחים.

מגי כהן, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/09/2012 החלטה על דחית מועד דיון מגי כהן לא זמין
30/01/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מגי כהן צפייה
06/03/2013 גזר דין מתאריך 06/03/13 שניתנה ע"י מגי כהן מגי כהן צפייה
22/04/2015 החלטה שניתנה ע"י מגי כהן מגי כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל
נאשם 1 עבד רבה סלאמה עבד רבה סלאמה