טוען...

החלטה מתאריך 29/05/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל29/05/2014

לפני:

כב' השופט אברהם טל, נשיא-אב"ד

כב' השופטת זהבה בוסתן

כב' השופט ד"ר שמואל בורנשטין

המערער

מולה טגנייה

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער וב"כ עו"ד אדנקו

ב"כ המשיבה עו"ד נועה ארזי

פרוטוקול

ב"כ המערער:

חוזרת על הודעת הערעור.

אני סבורה שבמקרים כמו עבירה בה הודה והורשע המערער, הפסיקה הנוהגת היא של"צ. אכן בקשתנו לאור העובדה שהמערער פוטר מעבודתו בנתב"ג, ששירות המבחן ישקול המלצה על אי הרשעה.

אנחנו בסופו של יום לא עמדנו על הבקשה לאי הרשעה, ואמרנו שזה תיק שראוי ונכון גם לאור מדיניות הענישה ובהתחשב בנסיבות התיק, שנכון לסיים את התיק במאסר מותנה.

האירוע כשלעצמו החל במעשה של מה בכך. מדובר בזוג עולים חדשים, המערער לא רצה שהיא תשב איתו לארוחת ערב, וכוונתו הייתה שמישהו יעזור לו להסתדר במטבח, כי הוא לא יודע להסתדר במטבח. אין ספק שזה לא מצדיק את מעשיו של המערער.

כיום המערער עובד בחברת ניקיון, מפנה לנספח ט' שם צירפנו מכתב של החברה שהם הביעו את עמדתם שהוא סיפר שהוא ילך לעבודות שירות, והם יוכלו להעסיק אותו אם חצי יום הוא יוכל לעבוד. ייתכן שככל שיצטרך לשלם עבודות שירות, בסופו של יום שגם מחברה זו הוא יפוטר.

מדובר במשפחה שגם שירות המבחן אומר שהם במצוקה כלכלית. האישה לא עובדת. מדובר במתלוננת שאיבדה את אמה, כך שיותר שמשיתים על המערער עונש משיתים את זה על המשפחה כולה.

מדובר באירוע מינימאלי, לפחות החל במשיכת ידה של המתלוננת. לא חלילה לבוא בטרוניה אל המתלוננת, אך גם בהתנהלותה היה דבר שהסלים את האירוע, למרות שזו אשמתו של המערער. יש פה אירוע שהסלים שלא מתוך כוונת הצדדים.

המערער לא עשה רושם על שירות המבחן על מנת לבוא בהמלצה חיובית, אך אני מבקשת להפנות לנספח ו' שטרם שפגש את שירות המבחן, עוד בשנת 2012, הוא פנה מיוזמתו וקיבל עזרה טיפולית ושולב בקורס "זוגיות במעבר", אז המתלוננת אומרת שהיחסים ביניהם תקינים וגם לכך יש לתת משקל.

לאחר הפסקה

ב"כ המערער:

המערער מקבל את המלצת בית המשפט ומבקש להנחות את הממונה לאפשר לו לבצע את עבודות השירות, כך שיוכל לעבוד במקום עבודה אחר, במעבדות קוסמטיקה פרמייר ים המלח בע"מ, לאחר שעות עבודות השירות.

<#6#>

פסק דין

בהסכמת המערער, שקיבל את המלצת בית המשפט באמצעות באת-כוחו, אנו דוחים את הערעור.

הממונה על עבודות שירות מתבקש לשקול בקשת המערער, המבוססת על מכתב שכתב מעבידו, מעבדות קוסמטיקה פרמייר ים המלח בע"מ, לאפשר לו לעבוד במקום העבודה הנ"ל לאחר סיום שעות עבודות השירות.

המערער יתייצב בפני הממונה על עבודות שירות לקליטה והצבה ביום 17.6.2014 בשעה 08:00 בנציבות שב"ס ברמלה.

התנאים שנקבעו לעיכוב ביצוע עבודות השירות יעמדו בתוקפם עד לסיומם.

<#3#>

ניתן והודע היום כ"ה אייר תשע"ד, 25/05/2014 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

שמואל בורנשטיין, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/05/2014 החלטה מתאריך 29/05/14 שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עדיאל מאיר
נאשם 1 מולה טגנייה אדנקו סבחת